Dnes Pondělí - skorojasno 6°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 4°C
Pondělí 10. 11. 2025
Svátek má Evžen
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Stavba tramvajové tratě z Libuše na Nové Dvory začne asi příští rok
Vizualizace tratě Libuš - Nové Dvory. Zdroj: Metroprojekt Praha

Stavba tramvajové tratě z Libuše na Nové Dvory začne asi příští rok

Pražský dopravní podnik (DPP) začne s výstavbou nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory pravděpodobně příští rok, dokončena by mohla být v roce 2027. DPP nyní získal pravomocné povolení na její stavbu. Podnik letos vyhlásí veřejnou zakázku na zhotovitele. Informovala o tom mluvčí DPP Aneta Řehková. Jde o prodloužení úseku Sídliště Modřany – Libuš, který byl zprovozněn předloni v květnu.

Nová trať Libuš – Nové Dvory bude 1,8 kilometru dlouhá, ukončena blokovou smyčkou. DPP letos vyhlásí veřejnou zakázku na jejího zhotovitele s předpokládaným zahájením realizace v roce 2026 a zprovozněním v roce 2027. Předpokládané stavební náklady této tratě činí 1,5 miliardy korun, vysoké náklady jsou podle mluvčí  z důvodu rozsáhlých přeložek distribučních vodovodů v rámci akce.

Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory bude začínat ve stávající zastávce Libuš, která během výstavby získá definitivní uspořádání a podobu. Současnou úvrať zde nahradí dvoukolejná trať. V zastávce Libuš DPP v rámci realizace tratě vybuduje také základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D, aby během její výstavby nebyl přerušován provoz tramvají.

„Nová trať dále povede Novodvorskou ulicí severním směrem ke stávajícím autobusovým zastávkám Přírodní. Ty budou nahrazeny novým párem stejnojmenných zastávek sdružených pro tramvaje i autobusy, které budou obsluhovat okolní zástavbu, zejména bloky panelových domů v Mirotické ulici,“ popsala Řehková.

Trať pokračuje dále severním směrem a za křižovatkou Novodvorské ulice s Chýnovskou bude ukončena jednokolejnou jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou ulicí. V Durychově ulici DPP vybuduje výstupní a nástupní konečnou zastávku Nové Dvory v blízkosti plánovaného vestibulu metra.

V Chýnovské ulici, pouze ve směru do Modřan, vznikne zastávka Chýnovská. V blokové smyčce v Novodvorské ulici DPP počítá s vybudováním druhé koleje pro odstav tramvají.

Zákryt tramvajové tratě v Novodvorské ulici mezi zastávkou Libuš a Chýnovskou ulicí bude v převážné míře tvořen vegetačními pásy ze suchomilných rostlin mimo oblast zastávek a přejezdů, kde bude dlažba nebo asfaltový povrch. Všechny zastávky budou bezbariérové, vybaveny městským mobiliářem včetně informačních panelů.

trat-libus-nove-dvory-mapa

Mapa budoucí tramvajové trati. Autor: Gente

„Nebývalý rozvoj pražské tramvajové sítě pokračuje. Nové koleje tady dávají perfektní smysl – v okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory. Praha teď zkrátka zažívá dobu tramvajovou. Stavíme trať na Václavském náměstí, nedávno jsme dokončili trať na Pankráci a získali povolení na tratě na Jarov, Strahov, do Malešic a u Muzea. Na Dvoreckém mostě mezitím vzniká nové kolejové spojení Prahy 4 a 5, které bude důležitou součástí našeho klíčového projektu – tramvajového okruhu,“ uvedl Zdeněk Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Vítám, že jsme se zásadně posunuli v odstranění úzkého dopravního hrdla v podobě úvratě v Libuši. Těším se, že v úseku Sídliště Modřany – Libuš – Nové Dvory budou moci jezdit jednosměrné tramvaje, které jsou pro tuto dálkovou relaci z centra města mnohem vhodnější nežli současné vozy KT8,“ sdělil Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP.

Koordinace podle mluvčí proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností, protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.


Autor: Jan Puci

BESIP: 5 pravidel pro chodce v mlze a špatné viditelnosti

Dnes v 09:23

Reflexní prvky, sluchátka a mobil nebo oblečení. BESIP radí, jak se chovat v mlhavém počasí.

BESIP: Překvapil mě Bambi

7. listopadu 2025 v 09:48

Jak se chovat na silnici za šera a v noci kdy je větší pravděpodobnost střetu se zvěří a co dělat, pokud k tomu dojde. 5 pravidel, jak jezdit v sezoně lesní zvěřezveřejnil BESIP.

Celou ulicí Na Strži řidiči znovu projedou v prosinci

5. listopadu 2025 v 08:23

Řidiči po více než třech letech znovu projedou zhruba od poloviny letošního prosince dosud uzavřenou částí ulice Na strži mezi křižovatkou s ulicemi Jeremenkova a Olbrachtova a Antala Staška na Ryšánce. Ulice bude zprovozněna v jedné polovině v režimu 1+1. Zprůjezdnění umožní dokončení výstavby...

Oslavte 40 let linky 191

2. listopadu 2025 v 07:21

Radnice Prahy 6 připravila pro své obyvatele komentované jízdy historickým autobusem.

Křižovatka u MŠ Vladivostocká má novou podobu, je bezpečnější pro chodce

31. října 2025 v 16:02

Technická správa komunikací (TSK) nedávno dokončila projekt pro zlepšení bezpečnosti chodců, zejména dětí, na křižovatce ulic Vladivostocká a Karpatská, která se nachází před místní základní školou v Praze 10. Na celkovém návrhu řešení se podílela i desátá...

Připojte se k webináři: Řízení pod vlivem – priorita bezpečnosti silničního provozu

31. října 2025 v 11:16

I přes výrazný pokrok zůstává jízda pod vlivem alkoholu a drog jednou z hlavních příčin dopravních nehod napříč Evropou. Ohrožuje nejen řidiče, ale i cestující a zranitelné účastníky silničního provozu.

Další články
Nahoru