
Stavba tramvajové tratě do Slivence začne zkraje roku, vyjde na 233 milionů korun
13. listopadu 2022 18:38
Stavba potrvá 259 dnů, tedy asi 8,5 měsíce, a začne na začátku příštího roku. Trať, po které by měly být vedeny linky číslo 4 a 5, naváže na úsek ze sídliště na Barrandově do Holyně, kterou podnik zprovoznil letos v dubnu.
V chystaném úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Tramvajová trať bude sloužit především obyvatelům Holyně a Slivence, ale také obyvatelům nových bytových domů a návštěvníkům obchodního centra, jejichž stavba se v této oblasti připravuje.
Díky tomu, že tramvajová trať a smyčka v rozvojovém území vzniká jako první, umožní to na ni navázat další výstavbou, například komunikací, chodníků, domů nebo obchodních jednotek.
„V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„Zahájení předpokládáme na začátku roku 2023. Zhotovitel musí ještě dopracovat dokumentaci pro provádění stavby, její harmonogram, vypracovat dopravně inženýrská opatření a zajistit vydání souvisejících rozhodnutí,“ sdělil generální ředitel DPP Petr Witowski.
Dokončení tohoto úseku a smyčky Slivenec umožní na tuto trať nasazovat do pravidelného provozu všechny typy tramvají, nejenom obousměrné KT8N2. „Díky tomu budeme moct lépe plánovat provoz i s ohledem na trať Modřany – Libuš, která bude končit dočasnou úvratí a jejíž zprovoznění předpokládáme příští rok v červnu,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvajová trať Holyně – Slivenec bude za stávající úvratí Holyně pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90° úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou.
Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset článkových tramvají o délce minimálně 30 metrů. V prostoru obratiště hlavní město plánuje výstavbu P+R parkoviště.
Od obratiště směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu DPP postaví nový chodník. Ten na druhé straně ulice naváže na chodník, který městská část Slivenec již vybudovala včetně veřejného osvětlení a vysázené aleje stromů. Chodník vede k domu seniorů v centru Slivence.
DPP letos zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, která by měla být zprovozněná na přelomu října a listopadu příštího roku, a rovněž pracuje na prodloužení tramvajové trati z Modřan na Libuš. Loni podnik dokončil smyčku na Zahradním Městě a prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác. Nová smyčka vznikla u stanice metra A Depo Hostivař.