dnes
Úterý - zatazeno
2°C
zítra
Středa - zatazeno
0°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
0°C
Stavba nové pražské vozovny začne příští rok, práce na energocentru se možná stihnou už letos
Vozovna Hloubětín krátce před odstřelem loni v srpnu. Foto: Aneta Řehková

Stavba nové pražské vozovny začne příští rok, práce na energocentru se možná stihnou už letos

Probíhá výběr firmy, která postaví energocentrum, jehož výstavba je první fází stavby nové tramvajové vozovny Hloubětín. Samotná vozovna by se mohla začít budovat zhruba za rok. Její předchůdkyně z roku 1951 byla loni kvůli špatnému stavu unikátní střechy odstřelena. Do letošního února probíhalo odstraňování pozůstatků po demolici.

„Máme vydaná a pravomocná úplně všechna potřebná povolení pro novou stavbu. Probíhá výběr zhotovitele na první etapu (energocentrum), zhotovitel není dosud vybrán,“ potvrdila serveru Pražský patriot mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková (DPP).

Až bude tento zhotovitel vybrán, zahájí se stavba energocentra, to by mělo být ještě letos. Zahájen byl již proces výběru zhotovitele na druhou až čtvrtou etapu, což je samotná vozovna. Dle harmonogramu by měla být stavba těchto tří etap začít v první polovině roku 2021.

„Spekulovat o ceně nyní smysl nemá, skutečnou předpokládanou cenu nám dá až výsledek výběru zhotovitele druhé až čtvrté etapy,“ sdělila Řehková. Podle dřívějších vyjádření představitelů DPP by mohly všechny práce vyjít na 1,8 miliardy korun.

Proti původní hale bude jedna část té nové sloužit pouze k odstavení tramvají. Nebude tedy vytápěna, ale pouze takzvaně temperována. Rovněž tam nebudou kanály pod tramvajemi ani lávky, odkud by zaměstnanci DPP opravovali tramvaje.

Vedle bude mít menší část, která bude sloužit k údržbě. Novinkou budou visuté lávky, z nichž se bude dělat údržba vozů. Nové tramvaje mají takzvanou výzbroj na střeše, zatímco ty staré pod podlahou.

Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, v nichž sídlí například pracoviště, která mají na starosti údržbu kolejových tratí. Zaměstnanci budou mít nové zázemí a postaví se pro ně dvě nové budovy. Vznikne parkoviště a vysazena bude nová zeleň.

Nová hala pro opravy tramvají

Na konci minulého týdne byla v areálu Ústředních dílen v Hostivaři uvedena do zkušebního provozu nová opravárenská hala pro tramvaje. Je to po 52 letech první nová samostatná servisní hala. Navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které zde byl zprovozněn před rokem.

Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody.

V minulosti totiž v místech Ústředních dílen DPP v Hostivaři bývala rybníkářská oblast. Celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení činí 96 milionů korun.

Nová hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola. Takové vybavení je potřebné, neboť nízkopodlažní tramvaje mají nemalé množství technických zařízení umístěných na střeše.


V úterý se vrátí provoz do uzavřeného úseku v Prosecké ulici

Včera ve 20:41

Technická správa komunikací dokončila 30. listopadu práce na kompletní rekonstrukci komunikace a chodníků v Prosecké ulici v úseku od ulice Františka Kadlece po ulici Na Labuťce, a tím se nejpozději v úterý 1. prosince 2020 vrátí do toho úseku provoz v obou směrech.

Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

25. listopadu 2020 v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Další články
Nahoru