dnes
Středa - zatazeno
9°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
10°C
pozítří
Pátek - zatazeno
12°C
Stavba metra je v předstihu. Stihne se do voleb?
Prohlídková trasa o celkové délce 3 000 metrů vedla z budoucí stanice metra Veleslavín ke staveništi na Vypichu. Foto: archiv MHMP

Stavba metra je v předstihu. Stihne se do voleb?

Velký zájem Pražanů o dny otevřených dveří v budovaném prodloužení linky A pražského metra z Dejvické do Motola se potvrdil i při zatím poslední takové akci. V sobotu 19. ledna se přišlo do podzemí podívat bezmála 18 000 návštěvníků. Se zahájením provozu počítá město na podzim příštího roku.

Veřejnosti se poprvé veřejně představila podstatná část nově budovaných traťových tunelů a stanic. Prohlídková trasa o celkové délce 3 000 metrů vedla z budoucí stanice metra Veleslavín ke staveništi na Vypichu, zahrnovala tedy také další novou stanici Petřiny. Podle pražského primátora Bohuslava Svobody, který se prohlídky rozestavěné podzemky zúčastnil, prodloužení metra A z Dejvic do Motola zkvalitní dopravní obsluhu zejména v oblasti Prahy 6 a nemocničních areálů v Motole. 

Představitelé metropole i veřejného dopravce očekávají, že prodloužené „áčko" zlepší nejen dopravní dostupnost severozápadu Prahy, ale dojde i ke snížení dopadu výfukových emisí z dopravy na ovzduší. „Věříme, že skutečně dojde k omezení automobilové dopravy. Pro ucelenější představu uvádím, že jedna souprava nového metra odveze až 1 400 osob, zatímco jeden automobil maximálně pět," sdělil ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Milan Křístek.

Jsou v předstihu

„Stavba pokračuje podle harmonogramu, v některých částech jsme v mírném předstihu. První cestující se metrem do Motola svezou na podzim příštího roku. Každá trasa metra přináší řadu novinek a technických inovací. Na této trase to byly razicí štíty, které umožnily rychlou a bezpečnou ražbu v komplikovaných a neustále se měnících geologických formacích," řekl generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát.

Jednokolejné traťové tunely vybudovali raziči Metrostavu pomocí technologie TBM-EPB reprezentované plnoprofilovými razicími štíty Adéla a Tonda. Oba během své pouti z montážní jámy na Vypichu do Dejvic překonaly obdivuhodných 4 177 metrů. Tondovi trvalo proražení levého traťového tunelu 596 dní, Adéla se vypořádala s pravým traťovým tunelem za pouhých 503 dní. Projekt se podařilo dokončit s předstihem oproti původnímu harmonogramu. 

První soupravy začnou vozit cestující na podzim příštího roku. Přesné datum ještě není stanoveno. Dá se však předpokládat, že slavnostní zahájení provozu proběhne před volbami do Zastupitelstva hl. m. Prahy. Novou politickou reprezentaci si budou Pražané volit v druhé polovině září nebo v prvních dvou týdnech října.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru