dnes
Středa - jasno
26°C
zítra
Čtvrtek - jasno
30°C
pozítří
Pátek - jasno
30°C
Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun
Na lince metra D by měly jezdit soupravy bez řidiče, toto je jeden z prvních návrhů. Vizualizace: Metroprojekt

Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun

Výstavba trasy metra D v úseku z Pankráce do Depa Písnice by měla vyjít na 39,7 miliardy korun. Nejvíc peněz spolkne výstavba tunelů a vestibulů, a to 21 miliard. Vyplývá to z dokumentu, který včera projednal magistrátní dopravní výbor. Letos v létě by měl začít geologický průzkum. Potrvá zhruba rok. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. Trasa má odlehčit lince C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Z celkové sumy budou vlaky a řídící systém stát 6,5 miliardy. Depa a parkoviště vyjdou na 5,7 miliardy korun a další peníze bude nutné vydat například na výkupy pozemků a povrchové části stanic.

Kvůli výkupu pozemků chtějí dopravní podnik (DPP) a hlavní město založit společný podnik s developerem. Vítězem tendru byla firma Penta Investments. DPP podle generálního ředitele Martina Gillara není sám schopen pozemky vykoupit.

Vlastníci žádají mnohem vyšší částky, než na kolik je ocenily posudky DPP. Zároveň chtějí kompenzaci za roky, kdy na území byla dána stavební uzávěra. Společný podnik by s výkupem podle Gillara neměl mít problém. DPP se potřebuje domluvit s vlastníky 451 z celkově nutných 655 pozemků.

Ze společného podniku by byla vyjmuta území u stanic Nádraží Krč a Nemocnice Krč. „Je to z toho důvodu, že majetkově vlastníky, kteří mají pozemky prodat nebo poskytnout práva k pozemkům, zastupuje jeden subjekt a s tímto subjektem v tuto chvíli jedná hlavní město za účasti DPP a Prahy 4. Předpokládám velmi optimisticky dohody s vlastníky v druhém, respektive třetím kvartálu 2018," řekl Gillar.

Letos v létě by měl začít geologický průzkum pro první plánovaný úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory. „Zhruba v červnu, v červenci bychom začali se samotnými pracemi. Ty by končily v zhruba srpnu 2019," řekl na jednání výboru Gillar. Průzkum se uskuteční na čtyřech místech a vyjde asi na jednu miliardu korun.

Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. V první fázi má vzniknout úsek Pankrác – Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pak do konečné Depo Písnice. Následovat má úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede odtud, zatím není rozhodnuto. Podle jedné varianty má vést na náměstí Republiky, podle další na Žižkov a do Vysočan.


Pravidelná údržba uzavře tunelový komplex Blanka

Dnes v 18:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude probíhat úplná noční uzavírka tunelového komplexu blanka od 15. srpna od 23 hodin do 16. srpna do 5 hodin.

Otakarova – Albertov: Během víkendu nepojedou tramvaje

Včera v 08:59

V sobotu 18. srpna a v neděli 19. srpna, vždy od 8:30 hodin do 17:30 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Otakarova – Albertov, pouze v uvedeném směru.

Omezení provozu na Libušské

10. srpna 2018 v 10:03

Od 13. do 19. srpna bude omezen provoz na komunikaci Libušská v Praze 12 u čísla 339/146 – naproti zastávce autobusu MHD Libušská sokolovna. 

Parkovacích oprávnění v Praze 4 má zatím 14 tisíc lidí

7. srpna 2018 ve 12:29

Úřad městské části Praha 4 dosud vydal více než 14 000 parkovacích oprávnění. Zóny placeného stání zde začaly fungovat letos 1. července.

Výluka provozu tramvají v Zenklově ulici

6. srpna 2018 ve 14:28

Z důvodu pokračující rekonstrukce kanalizace, vodovodu, vozovek, chodníků a tramvajové trati v Zenklově ulici se od pátku 10. srpna od 0:30 hodin do pondělí 20. srpna do 4:30 hodin mění dopravní opatření, v úseku Palmovka – Ke Stírce bude obousměrně přerušen provoz...

Dopravní opatření v souvislosti s průvodem Prague Pride

6. srpna 2018 ve 14:19

V sobotu 11. srpna se koná organizovaný průvod Prague Pride 2018. Jeho trasa povede po komunikacích Prahy 1 a 7, které budou postupně uzavírány. 

Další články
Nahoru