dnes
Úterý - zatazeno
19°C
zítra
Středa - obcasny-dest
14°C
pozítří
Čtvrtek - skorojasno
18°C
Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun
Na lince metra D by měly jezdit soupravy bez řidiče, toto je jeden z prvních návrhů. Vizualizace: Metroprojekt

Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun

Výstavba trasy metra D v úseku z Pankráce do Depa Písnice by měla vyjít na 39,7 miliardy korun. Nejvíc peněz spolkne výstavba tunelů a vestibulů, a to 21 miliard. Vyplývá to z dokumentu, který včera projednal magistrátní dopravní výbor. Letos v létě by měl začít geologický průzkum. Potrvá zhruba rok. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. Trasa má odlehčit lince C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Z celkové sumy budou vlaky a řídící systém stát 6,5 miliardy. Depa a parkoviště vyjdou na 5,7 miliardy korun a další peníze bude nutné vydat například na výkupy pozemků a povrchové části stanic.

Kvůli výkupu pozemků chtějí dopravní podnik (DPP) a hlavní město založit společný podnik s developerem. Vítězem tendru byla firma Penta Investments. DPP podle generálního ředitele Martina Gillara není sám schopen pozemky vykoupit.

Vlastníci žádají mnohem vyšší částky, než na kolik je ocenily posudky DPP. Zároveň chtějí kompenzaci za roky, kdy na území byla dána stavební uzávěra. Společný podnik by s výkupem podle Gillara neměl mít problém. DPP se potřebuje domluvit s vlastníky 451 z celkově nutných 655 pozemků.

Ze společného podniku by byla vyjmuta území u stanic Nádraží Krč a Nemocnice Krč. „Je to z toho důvodu, že majetkově vlastníky, kteří mají pozemky prodat nebo poskytnout práva k pozemkům, zastupuje jeden subjekt a s tímto subjektem v tuto chvíli jedná hlavní město za účasti DPP a Prahy 4. Předpokládám velmi optimisticky dohody s vlastníky v druhém, respektive třetím kvartálu 2018," řekl Gillar.

Letos v létě by měl začít geologický průzkum pro první plánovaný úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory. „Zhruba v červnu, v červenci bychom začali se samotnými pracemi. Ty by končily v zhruba srpnu 2019," řekl na jednání výboru Gillar. Průzkum se uskuteční na čtyřech místech a vyjde asi na jednu miliardu korun.

Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. V první fázi má vzniknout úsek Pankrác – Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pak do konečné Depo Písnice. Následovat má úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede odtud, zatím není rozhodnuto. Podle jedné varianty má vést na náměstí Republiky, podle další na Žižkov a do Vysočan.


Uzavření Bubenečského tunelu

16. května 2019 ve 12:32

Bubenečský tunel bude od soboty 18. května od 23 hodin do neděle 19. května do 5 hodin uzavřen.

TSK opraví dva mosty na Jižní spojce. Řidiči musí počítat s omezením

14. května 2019 v 07:06

V pátek 17. května začne Technická správa komunikací s údržbou mostů X620 a X621 nad ulicí Rabakovská. Jedná se o komunikaci Jižní spojka ve směru z centra. 

Ulice V středu v Praze 6 bude uzavřena

13. května 2019 ve 22:04

Od 14. do 19. května bude uzavřena ulice V středu v úseku mezi ulicemi Vokovická – V Nových Vokovicích z důvodu rekonstrukce kanalizační a vodovodní přípojky.

Motorkářská mše zítra omezí dopravu

10. května 2019 ve 21:59

Zítra se v Praze v souvislosti s 10. ročníkem akce „Motorkářská mše“ uskuteční tzv. spanilá jízda. Kolona motorkářů pojede po komunikacích v Praze 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14 a 15 mezi 13. a 14. hodinou. Na trase jízdy je povolena postupná uzavírka.

Další články
Nahoru