dnes
Středa - skorojasno
4°C
zítra
Čtvrtek - skorojasno
2°C
pozítří
Pátek - skorojasno
0°C
Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun
Na lince metra D by měly jezdit soupravy bez řidiče, toto je jeden z prvních návrhů. Vizualizace: Metroprojekt

Stavba metra D z Pankráce do Písnice má vyjít skoro na 40 miliard korun

Výstavba trasy metra D v úseku z Pankráce do Depa Písnice by měla vyjít na 39,7 miliardy korun. Nejvíc peněz spolkne výstavba tunelů a vestibulů, a to 21 miliard. Vyplývá to z dokumentu, který včera projednal magistrátní dopravní výbor. Letos v létě by měl začít geologický průzkum. Potrvá zhruba rok. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. Trasa má odlehčit lince C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Z celkové sumy budou vlaky a řídící systém stát 6,5 miliardy. Depa a parkoviště vyjdou na 5,7 miliardy korun a další peníze bude nutné vydat například na výkupy pozemků a povrchové části stanic.

Kvůli výkupu pozemků chtějí dopravní podnik (DPP) a hlavní město založit společný podnik s developerem. Vítězem tendru byla firma Penta Investments. DPP podle generálního ředitele Martina Gillara není sám schopen pozemky vykoupit.

Vlastníci žádají mnohem vyšší částky, než na kolik je ocenily posudky DPP. Zároveň chtějí kompenzaci za roky, kdy na území byla dána stavební uzávěra. Společný podnik by s výkupem podle Gillara neměl mít problém. DPP se potřebuje domluvit s vlastníky 451 z celkově nutných 655 pozemků.

Ze společného podniku by byla vyjmuta území u stanic Nádraží Krč a Nemocnice Krč. „Je to z toho důvodu, že majetkově vlastníky, kteří mají pozemky prodat nebo poskytnout práva k pozemkům, zastupuje jeden subjekt a s tímto subjektem v tuto chvíli jedná hlavní město za účasti DPP a Prahy 4. Předpokládám velmi optimisticky dohody s vlastníky v druhém, respektive třetím kvartálu 2018," řekl Gillar.

Letos v létě by měl začít geologický průzkum pro první plánovaný úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory. „Zhruba v červnu, v červenci bychom začali se samotnými pracemi. Ty by končily v zhruba srpnu 2019," řekl na jednání výboru Gillar. Průzkum se uskuteční na čtyřech místech a vyjde asi na jednu miliardu korun.

Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. V první fázi má vzniknout úsek Pankrác – Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pak do konečné Depo Písnice. Následovat má úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede odtud, zatím není rozhodnuto. Podle jedné varianty má vést na náměstí Republiky, podle další na Žižkov a do Vysočan.


Těšnov – Vltavská: V sobotu nepojedou tramvaje

Včera v 08:03

Z důvodu studijní zatěžovací zkoušky silničního mostu přes kolejovou křižovatku Vltavská dochází od soboty 15. prosince přibližně od 4.30 hodin do neděle 16. prosince do 0.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Těšnov – Vltavská.

V tunelu Mrázovka se budou čistit kamery

4. prosince 2018 v 11:20

Od soboty 8. prosince od 23 hodin do neděle 9. prosince do 5 hodin bude z důvodu čistění kamer tunel uzavřen.

Nové jednosměrky na Břevnově

4. prosince 2018 v 08:31

V Praze 6 aktuálně probíhá instalace dopravního značení k realizaci projektu zón placeného stání, jehož součástí je i nová úprava směrovosti komunikací v lokalitě Břevnov, konkrétně v oblasti ohraničené ulicemi Bělohorská, Tomanova a Liborova.

Další články
Nahoru