Dnes Úterý - polojasno 29°C
Zítra Středa - obcasny-dest 17°C
Úterý 11. 5. 2021
Svátek má Svatava
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Stavba metra D se odkládá ze září na jaro příštího roku, možná bude zpoždění ještě delší
Geologický průzkum, na který by měla navázat stavba metra, začal na Pankráci loni v červnu. Foto: MHMP

Stavba metra D se odkládá ze září na jaro příštího roku, možná bude zpoždění ještě delší

Stavba pražského metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, tedy asi o půl roku později. Původně měla ražba začít letos v září. Na dotaz ČTK to uvedl vedoucí oddělení komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík.

Kvůli pandemii koronaviru se DPP prodloužilo například stavební řízení nebo lhůty pro výběrová řízení. Stavební řízení protáhlo rovněž množství připomínek. DPP dokončil v létě část geologického průzkumu na Pankráci. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.

„Před koronakrizí jsme říkali, že bychom chtěli začít stavět letos v září. Podle aktuálního vývoje bychom v optimistické variantě mohli začít stavět na jaře příštího roku, podle pesimistické o půl roku později, to jest na podzim příštího roku," uvedl Šabík.

„Čtvrtou linku pražského metra bychom rádi zprovoznili ve druhé polovině roku 2028, bude ale záležet na tom, kdy budeme moci začít stavět první úsek," doplnil.

Kvůli epidemii koronaviru se prodlužily například lhůty v tendrech na firmu, která provede stavební práce v úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou. „Během nouzového stavu procesy stavebního řízení běžely mnohem pomaleji, respektive v omezeném režimu," uvedl Šabík.

O stavební povolení na úsek Pankrác-Nové Dvory podnik požádal na konci loňského roku. Stavební řízení se protáhlo také kvůli námitkám a jejich vypořádání, které bylo pracnější.

DPP dokončil v létě loni zahájený geologický průzkum na dvou ze čtyř míst. V místech dokončeného průzkumu chystá podnik ještě jeden až tři průzkumné geologické vrty do prostoru takzvaných obratových kolejí budoucí stanice metra Pankrác.

Vrty se uskuteční z povrchu. Na zbylých dvou potrvá průzkum až do léta příštího roku. Většina tunelů z geologického průzkumu bude součástí budoucího metra D. Kromě průzkumu DPP vyhodnocuje nabídky uchazečů v tendru na zhotovitele stavby a monitoring úseku Pankrác-Olbrachtova.

„Nicméně čekáme v této záležitosti na rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Současně běží stavební řízení na úsek Pankrác D – Nové Dvory," uvedl Šabík.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto.

Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je 72,6 miliardy korun a investorem je DPP.


Anketa k řešení dopravy a mobility v Praze 13

Včera v 19:17

Praha 13 se před časem obrátila na obyvatele a požádala o vyplnění krátkého dotazníku, týkajícího se pohybu po městské části, dopravy nebo parkování.

Tunelem Mrázovka neprojedete ze středy na čtvrtek v noci

Včera v 18:19

Z důvodu kontroly technologie a čištění kamer bude tunel Mrázovka od středy 12. května od 23 hodin do čtvrtka 13. května do 5 hodin uzavřen.

Praha 5 se podílí na konferenci u příležitosti oslav Dne Evropy

9. května 2021 v 07:36

On-line konference Myšlenka Evropy a země české při příležitosti oslav Dne Evropy – Schumanova dne se koná ve středu 12. května od 17 hodin.

Praha pronajme byt spolku Silou Hlasu

8. května 2021 v 09:21

Pražští radní v pondělí rozhodli o pronájmu bytu uzpůsobeného pro lidi na vozíku spolku Silou Hlasu. Jeho zástupci zde bude učit kvadruplegiky žít v domácnosti ovládané hlasem. 

Další články
Nahoru