dnes
Sobota - prehanky-dest
33°C
zítra
Neděle - jasno
32°C
pozítří
Pondělí - polojasno
30°C
Stavba metra D by měla začít na Pankráci před nákupním centrem
Starší vizualizace stanice metra D Pankrác. Zdroj: Metroprojekt

Stavba metra D by měla začít na Pankráci před nákupním centrem

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku před nákupním centrem na Pankráci. Tady budou do podzemí dopraveny razicí stroje. Zrušeno tak nebude sportoviště TJ Pankrác, jak se původně plánovalo.

Stavba metra D by měla začít částí trasy mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Stavbě bude předcházet doplňující geologický průzkum, který začne v létě 2018. První část trasy má spojit Pankrác s Písnicí a odlehčit metru C, následně bude prodloužena z Pankráce na náměstí Míru.

„Pro přístup pod stanici Pankrác nebudeme využívat pozemky TJ Pankrác, ale přišli jsme s novým způsobem, jak se razící štít může dostat do stanice," řekl generální ředitel DPP Martin Gillar.

Před nákupním centrem Arkády Pankrác je pozemek částečně blokovaný stavební uzávěrou a částečně v soukromém vlastnictví. „Tento prostor využijeme, abychom zepředu stanice i zezadu stanice zkonstruovali zařízení, které dovede razící štít pod stanici, aby se mohl nastavit a nakonfigurovat směrem nové trasy a do stanice Olbrachtova," řekl Gillar.

Poté, co DPP dokončí práce, uvede pozemek do původního stavu. „Pokud není dohoda jiná, děláme to tak vždy," řekl Gillar. Od jednání s TJ Pankrác podle Gillara podnik již ustoupil. Klub prý požadoval například vytvoření nového sportoviště, kam by se mohl na 10 let přestěhovat, a následně finance na opravu místa, na které se vrátí.

O stavbě úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu rozhodla minulý týden dozorčí rada DPP. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Město má totiž potíže s výkupy zejména v Krči. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit developerské projekty.

„Jednáme s majiteli a jsme na dobré cestě. Detaily jednání nesdělím, protože v průběhu jednání se nesdělují," řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

V případě, že se DPP a Praha s vlastníky domluví, na úsek Pankrác-Olbrachtova má navázat další část vedoucí až ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být hotov v roce 2023.

Pokud by se podmínky s vlastníky v Krči nepodařilo vyjednat, podle Gillara by DPP otočil směr výstavby a zahájil stavbu trasy z Pankráce na náměstí Míru. „Významný blok v Krči ale nyní nepředpokládáme," řekl.


DPP dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan

16. srpna 2018 v 11:11

Pražský dopravní podnik dnes vrátí do provozu opravený trolejbus z Palmovky do Letňan. Trolejbus byl mimo provoz od 14. srpna kvůli rozbitému sklu. Zkušební provoz trolejbusu začal loni a jezdil denně přibližně od 09 do 18:30 v intervalu 60 minut. Na trolejbusovou trasu vyjel vůz Škoda 30Tr...

Pravidelná údržba uzavře tunelový komplex Blanka

15. srpna 2018 v 18:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude probíhat úplná noční uzavírka tunelového komplexu blanka od 15. srpna od 23 hodin do 16. srpna do 5 hodin.

Otakarova – Albertov: Během víkendu nepojedou tramvaje

14. srpna 2018 v 08:59

V sobotu 18. srpna a v neděli 19. srpna, vždy od 8:30 hodin do 17:30 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Otakarova – Albertov, pouze v uvedeném směru.

Omezení provozu na Libušské

10. srpna 2018 v 10:03

Od 13. do 19. srpna bude omezen provoz na komunikaci Libušská v Praze 12 u čísla 339/146 – naproti zastávce autobusu MHD Libušská sokolovna. 

Parkovacích oprávnění v Praze 4 má zatím 14 tisíc lidí

7. srpna 2018 ve 12:29

Úřad městské části Praha 4 dosud vydal více než 14 000 parkovacích oprávnění. Zóny placeného stání zde začaly fungovat letos 1. července.

Další články
Nahoru