Stavba Dvoreckého mostu využije speciální pontonovou loď
12. července 2024 08:52
Mluvčí Metrostavu Radim Mana ČTK sdělil, že plavidlo bude nejprve sloužit k přepravě provizorních konstrukcí nutných pro budování mostu z montážní plochy u modřanského jezu na staveniště. „Provizorní konstrukce budou na místo stavby dopraveny postupně během letních měsíců v závislosti na průtoku vody a klimatických podmínkách," uvedl. Následně bude plavidlo sloužit i k přepravě mostovky.
Speciální plavidlo ve čtvrtek přepravil na místo určení remorkér. Podle jednatele firmy Česká lodní doprava – Charter Vladimíra Tomana loď funguje na principu pontonů, které je možné rozložit na velkou plochu a unesou v zásadě libovolnou váhu. „Ta loď je naše, jsou tam naše patenty," řekl ČTK. Části mostovky se podle něj budou k sobě montovat na břehu a následně s pomocí plavidla usazovat na pilíře v řečišti.
Firma Metrostav už dokončila opěry na obou březích a chystá se na budování té části mostu, která se bude klenout nad hladinou Vltavy. Most bude mít pět pilířů a bude sloužit MHD, pěším a cyklistům, kromě toho po něm budou moci přejet i záchranáři. Stavba Prahu vyjde podle dřívějších informací na zhruba 1,1 miliardy korun.V prostorech pod mostem bude několik uměleckých děl zahrnujících například betonovou neokubistickou skulpturu, industriální zvětšeninu lustru nebo instalaci se 120 veřejnými světly z celého světa.
Označení Dvorecký je provizorní. Primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) v minulosti řekl, že stavba má nést jméno po některé z významných ženských osobností.
O konečném pojmenování rozhodnou občané v anketě, vhodná pojmenování připraví magistrátní místopisná komise. Jméno bude vybráno nejpozději do dokončení stavby.Nejnovějším přemostěním Vltavy přes celou její délku je Štvanická lávka, otevřená loni v červenci. Propojila Holešovice a Karlín a usnadňuje pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice, je dalším propojením mezi sedmou a osmou městskou částí.
Předtím přibyla nová Trojská lávka, zprovozněná v říjnu 2020. Nahradila původní z roku 1984, která se v prosinci 2017 zřítila. Zatím poslední most, který slouží pro auta, MHD, pěší i cyklisty, je Trojský most zprovozněný v roce 2014.