Dnes Středa - zatazeno 4°C
Zítra Čtvrtek - zatazeno 6°C
Středa 6. 11. 2024
Svátek má Liběna
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Stav železničního mostu se zhoršuje, objevily se v něm trhliny
Železniční most spojuje Výtoň a Smíchov. Foto: archiv

Stav železničního mostu se zhoršuje, objevily se v něm trhliny

V hlavní konstrukci železničního mostu na pražské Výtoni objevila měření první trhlinu. Upozornil na to server iROZHLAS.cz a ČTK to potvrdil mluvčí Správy železnic (SŽ) David Gavenda, podle kterého nejsou nyní nutná další omezení dopravy. Ohledně osudu mostu je spor, SŽ chce jeho konstrukci vyměnit za novou, zatímco místní spolky a samosprávy chtějí jeho rekonstrukci a zachování nynější podoby.

Server iROZHLAS.cz s odkazem na člena monitorovací rady mostu Pavla Ryjáčka z Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT) uvedl, že stav hlavní mostní konstrukce se zhoršuje, objevily se v ní první trhliny a další možná omezení budou známa ke konci tohoto roku. Doprava na mostu je kvůli jeho špatnému stavu omezena již nyní.

Gavenda informace serveru potvrdil. „Kontinuální měření ukázalo, že stav mostní konstrukce se nadále zhoršuje. Úplně poprvé se objevila trhlina v hlavní mostní konstrukci. Tato skutečnost představuje další závažný posun na stupnici rizika," uvedl.

Dodal, že zatím není nutné zavádět další omezení dopravy na mostu, jelikož v souvislosti s přestavbou smíchovského nádraží a s ní spojenými výlukami začne na konci roku po mostu jezdit méně vlaků.

„Po zprovoznění druhé koleje na rekonstruovaném Branickém mostě na konci října na něj bude přesunuta většina dálkové dopravy od Plzně. Současnou provozovanou jednu kolej Branického mostu využívá převážně nákladní doprava, která díky tomu již nemusí jezdit přes Výtoňský most," vysvětlil dál mluvčí.

Rada monitoringu mostu bude mít podle mluvčího na konci roku závěry analýzy stavu pilířů, které mohl poškodit zářijový zvýšený průtok Vltavy. „V radě monitoringu je kromě zástupců Správy železnic přítomný též odborník na mostní konstrukce z ČVUT a z projekční společnosti SUDOP," doplnil Gavenda.

SŽ nyní hledá projektanty nové konstrukce, která má nahradit současný most. Práce správa plánuje na roky 2027 až 2029 a náklady odhaduje na 3,4 miliardy korun. Nynější památkově chráněná konstrukce by se podle předběžného plánu měla přesunout proti proudu Vltavy mezi Modřany a Velkou Chuchli, kde by dále sloužil jako lávka pro pěší a cyklisty. Plán nahrazení mostu dlouhodobě kritizují památkáři, spolek Nebourat nebo Český národní komitét Mezinárodní rady památek a sídel (ICOMOS).

 


Autor: ČTK

Seminář: Důchody starobní, invalidní, pozůstalostní

Dnes v 09:16

Občanská poradna Společnou cestou a Humanitní odbor radnice Prahy 2 pořádají ve čtvrtek 7. listopadu od 9 hodin seminář Důchody – starobní, invalidní, pozůstalostní. V průběhu semináře se účastníci seznámí se základními pojmy v oblasti důchodů, s aktuálními podmínkami nároku na důchody, s otázkami...

Se službami PVK je spokojeno 95 procent zákazníků, vyplývá to z průzkumu

Včera v 10:46

Na vysoké úrovni se stále drží spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací. Nejvíce ji ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců PVK, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince. Celková...

Další články
Nahoru