dnes
Pondělí - skorojasno
14°C
zítra
Úterý - jasno
14°C
pozítří
Středa - zatazeno
17°C
Starosta Lomecký požádal ministra dopravy Ťoka o pomoc, aby Praha 1 mohla zakázat pivní kola
Pivní kola se v centru Prahy stávají často viděným jevem. Foto: MHMP

Starosta Lomecký požádal ministra dopravy Ťoka o pomoc, aby Praha 1 mohla zakázat pivní kola

Stejnou možnost jako v případě segwayů – tedy vydání zákazu jejich provozu na svém území – žádá Městská část Praha 1 také v případě takvaných beer bikes neboli pivních kol. Starosta Oldřich Lomecký (TOP 09) se proto s žádostí o pomoc obrátil přímo na ministra dopravy Dana Ťoka (ANO). 

„Pivní kola jsou turistickou atrakcí, která nám letos obsadila centrum Prahy. Občané si na jejich provoz neustále stěžují, a to jak na hluk a nepořádek, tak i na blokování plynulosti dopravy. Žádám tedy pana ministra Ťoka, aby navrhl změnu silničního zákona, jež by vedla k pojmenování tohoto nešvaru a jeho právní definici.  Pak můžeme provoz pivních kol zakázat tak, jako to udělali například v Amsterodamu,“ říká Lomecký.

Strážníci v Praze 1 sice tato pivní kola intenzivně kontrolují, protože jejich pasažéři porušují vyhlášku zakazující pití alkoholu na vybraných veřejných prostranstvích (bylo vybráno již několik desítek pokut), avšak to není systémové opatření – a především se nic nemění na neuspokojivé situaci obyvatel centra.

Pivní kola se v poslední době stala velmi oblíbenou atrakcí turistů v centru města. Až patnáct většinou nepřipoutaných pasažérů bez přilby na nich při pomalé jízdě popíjí alkohol, který je součástí ceny, a poslouchají hlasitou hudbu. Navíc v úzkých uličkách Prahy 1 velmi často blokují dopravu. Cena za jednu jízdu asi 15 pasažérů stojí kolem 350 eur, jde tedy o slušný byznys, s jehož provozovateli je těžká domluva ohledně omezení provozu.

„Uvědomuji si, že zákony by neměly být kvůli právní jistotě občanů příliš často novelizovány. Nevidím však jinou cestu, jak zabránit provozu pivních kol v Praze 1 bez toho, aniž bychom měli k dispozici stejnou možnost jako v případě segwayů – tedy zákaz jejich provozu ze strany samosprávy. Praha 1 je turistickou komercí extrémně zatížena a podnikatelé, kteří se orientují výhradně na zahraniční klientelu a vůbec neberou v potaz potřeby a práva našich občanů, vymýšlejí pro turisty stále nové a nové atrakce. Musíme proto pružně reagovat i za cenu častějších úprav příslušné legislativy,“ dodává starosta první městské části Lomecký.


Další články
Nahoru