dnes
Pátek - obcasny-dest
15°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
10°C
pozítří
Neděle - zatazeno
13°C
Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon
Blue Moon. Foto: Staropramen

Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon

Společnost Pivovary Staropramen zahájila v České republice prodej nového piva Blue Moon Belgian White. Na tuzemský trh se tak vůbec poprvé dostává americká značka z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka Pivovarů Staropramen. Ve Spojených státech zaujímá Blue Moon první příčku na trhu takvaných craftových (řemeslných) piv a úspěch slaví také v globálním měřítku. 

Pivo z amerického Colorada si mohou spotřebitelé vychutnat ve více než 25 zemích světa, kde se jej prodají miliony hektolitrů. V Česku se chce Blue Moon soustředit na podniky zaměřené na speciální nabídku jak z hlediska sortimentu, tak zážitku pro konzumenty, kteří se zajímají o zahraniční prémiová piva a zároveň objevují craftový typ piv.

Značka Blue Moon patří stejně jako Staropramen mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké skupiny Molson Coors. Pivo Blue Moon Belgian White bylo na českém trhu úplně poprvé představeno na konci září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii – Prague Bar Show 2019. Do obchodů a restaurací je distribuováno v těchto dnech, přičemž dostupné bude ve skleněných lahvích o objemu 0,33 l, a také v čepované podobě.

„Značku Blue Moon si oblíbili nejen konzumenti ve Spojených státech amerických, ale i konzumenti v dalších více než 25 zemích světa, a to jak kvůli jeho výjimečné a zároveň velmi příjemné pivní chuti, tak způsobu servírování, který přináší do pivního světa osvěžení. Věříme, že český pivní trh toto osvěžení ocení a že si značka své příznivce najde i u nás,“ uvádí Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen, s poukázáním na fakt, že se český pivní trh za posledních několik let značně proměnil.

Konzumenti rádi zkoušejí nové chutě, které vznikají použitím netradičních surovin. Roste tak poptávka po neotřelých speciálech a řemeslných pivech. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ dodává Vladimíra Formánková s tím, že hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé 25+, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají unikátní zážitky, nejde jim o to dát si „jedno“.

Originální servírovací rituál
Novinka Blue Moon Belgian White je pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Vyniká lehkou, ale pikantní vůní pšenice a osvěžující vůní pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ říká obchodní sládek Libor Vávra s tím, že se pivo servíruje s plátkem pomeranče, který zdůrazňuje ovocnou chuť i vůni.

Z USA do Česka
Příběh značky Blue Moon započal v roce 1995 v americkém státě Colorado. Keith Villa, zakladatel a vrchní sládek tamního pivovaru Sandlot, se po získání doktorského titulu Ph.D. z pivovarnictví na univerzitě v Bruselu vrátil zpět do Spojených států amerických a rozhodl se uvařit pšeničné pivo inspirované těmi belgickými. Zrodila se tedy první vlaštovka na americké craftové scéně, zrodil se Blue Moon Belgian White, který se po 24 letech dostává také do České republiky.


Další úlevy pro živnostníky připravuje Praha 1

23. září 2020 v 19:29

Radnice Prahy 1 připravuje zejména pro drobné živnostníky další finanční úlevu. Týkat se bude těch, kteří podnikají v nebytových prostorech ve správě městské části.

innogy podporuje ŽIVOT 90

23. září 2020 v 19:17

innogy Česká republika podporuje projekt ŽIVOT 90 v osvětě mezi staršími lidmi o potřebě očkování proti chřipce a pneumokoku.

V srpnu zaniklo nejméně obchodních společností za téměř dva roky

23. září 2020 v 09:36

V srpnu tohoto roku vzniklo v České republice 1942 obchodních společností, o 313 méně než v červenci. Zároveň v srpnu zaniklo 1061 obchodních společností, o 252 méně než v předchozím měsíci a nejméně od září roku 2018, tedy za poslední dva roky. V srpnu tak v České republice přibylo 881...

Rektor VŠCHT dohodl na Tchaj-wanu spolupráci s předními univerzitami

8. září 2020 v 15:01

Vysoká škola chemicko-technologická v Praze má nové zahraniční partnery. Během cesty na Tchaj-wan, které se zúčastnil v uplynulém týdnu jako člen oficiální české delegace, podepsal rektor VŠCHT Pavel Matějka tři memoranda o spolupráci a vzájemné výměně studentů s National Tsing Hua University...

innogy snižuje ceny plynu. Nadcházející topná sezóna bude levnější

1. září 2020 v 10:46

Zákazníci innogy letos v zimě ušetří za vytápění plynem. Skupina innogy sníží před letošní topnou sezónou ceny zemního plynu pro všechny své zákazníky. Snížení nákladů na topení a ohřev vody se dočkají i domácnosti, kterým běží smlouva s fixní cenou.

Hervis po rekonstrukci znovuotevírá svou vůbec první prodejnu a rozšiřuje sortiment

31. srpna 2020 ve 20:39

Nejstarší prodejna obchodní sítě se sportovním vybavením Hervis Sports v nákupním centru Europark Štěrboholy přivítala v pátek 28. srpna po dvouměsíční rekonstrukci své první zákazníky. Kamenný obchod nově nabízí rozšířený sortiment na přehlednější ploše vybavené novým designovým nábytkem....

Balance Club Brumlovka dokončil první etapu rekonstrukce

26. srpna 2020 v 11:46

Balance Club Brumlovka v pražském BB Centru prochází letos rozsáhlou rekonstrukcí. Ta probíhá ve dvou etapách a týká se návštěvnického zázemí včetně šaten i sociálních zařízení a rovněž 3. nadzemního podlaží s 25metrovým bazénem, saunami a prostory SPA určenými k masážím a tělovým...

Další články
Nahoru