Dnes Středa - jasno 1°C
Zítra Čtvrtek - snih 2°C
Středa 27. 1. 2021
Svátek má Ingrid
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon
Blue Moon. Foto: Staropramen

Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon

Společnost Pivovary Staropramen zahájila v České republice prodej nového piva Blue Moon Belgian White. Na tuzemský trh se tak vůbec poprvé dostává americká značka z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka Pivovarů Staropramen. Ve Spojených státech zaujímá Blue Moon první příčku na trhu takvaných craftových (řemeslných) piv a úspěch slaví také v globálním měřítku. 

Pivo z amerického Colorada si mohou spotřebitelé vychutnat ve více než 25 zemích světa, kde se jej prodají miliony hektolitrů. V Česku se chce Blue Moon soustředit na podniky zaměřené na speciální nabídku jak z hlediska sortimentu, tak zážitku pro konzumenty, kteří se zajímají o zahraniční prémiová piva a zároveň objevují craftový typ piv.

Značka Blue Moon patří stejně jako Staropramen mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké skupiny Molson Coors. Pivo Blue Moon Belgian White bylo na českém trhu úplně poprvé představeno na konci září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii – Prague Bar Show 2019. Do obchodů a restaurací je distribuováno v těchto dnech, přičemž dostupné bude ve skleněných lahvích o objemu 0,33 l, a také v čepované podobě.

„Značku Blue Moon si oblíbili nejen konzumenti ve Spojených státech amerických, ale i konzumenti v dalších více než 25 zemích světa, a to jak kvůli jeho výjimečné a zároveň velmi příjemné pivní chuti, tak způsobu servírování, který přináší do pivního světa osvěžení. Věříme, že český pivní trh toto osvěžení ocení a že si značka své příznivce najde i u nás,“ uvádí Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen, s poukázáním na fakt, že se český pivní trh za posledních několik let značně proměnil.

Konzumenti rádi zkoušejí nové chutě, které vznikají použitím netradičních surovin. Roste tak poptávka po neotřelých speciálech a řemeslných pivech. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ dodává Vladimíra Formánková s tím, že hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé 25+, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají unikátní zážitky, nejde jim o to dát si „jedno“.

Originální servírovací rituál
Novinka Blue Moon Belgian White je pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Vyniká lehkou, ale pikantní vůní pšenice a osvěžující vůní pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ říká obchodní sládek Libor Vávra s tím, že se pivo servíruje s plátkem pomeranče, který zdůrazňuje ovocnou chuť i vůni.

Z USA do Česka
Příběh značky Blue Moon započal v roce 1995 v americkém státě Colorado. Keith Villa, zakladatel a vrchní sládek tamního pivovaru Sandlot, se po získání doktorského titulu Ph.D. z pivovarnictví na univerzitě v Bruselu vrátil zpět do Spojených států amerických a rozhodl se uvařit pšeničné pivo inspirované těmi belgickými. Zrodila se tedy první vlaštovka na americké craftové scéně, zrodil se Blue Moon Belgian White, který se po 24 letech dostává také do České republiky.


V loňském roce zaniklo nejvíce společností v historii České republiky

Včera v 18:08

V roce 2020 zaniklo v České republice 16 111 obchodních společností, což je o 353 více než v předešlém roce a také nejvíce v historii. Zároveň vzniklo 27 228 společností, což je nejnižší počet za posledních 6 let. 

Praha odpustí podnikatelům poplatky za předzahrádky až do konce března

17. ledna 2021 ve 22:30

Praha prodlouží podnikatelům možnost mít před svou provozovnu předzahrádky zdarma, a to až do konce března tohoto roku. Rozhodli o tom radní. Cílem je podpora podnikatelů v době koronavirové krize, za předzahrádky přitom nic provozovatelé restaurací neplatili již od dubna minulého roku, podobně...

Dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala předsedu představenstva Janečka, společnost nově povede Pacovský

16. ledna 2021 v 11:34

Na zasedání 15. ledna 2021 dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala Pavla Janečka z funkce předsedy představenstva a člena představenstva společnosti. Pavel Janeček ve společnosti působil od 7. 4. 2014. Na uvolněné místo v představenstvu Pražské plynárenské byl jmenován Martin...

Téměř 100 000 živnostníků loni přerušilo podnikání

12. ledna 2021 ve 13:07

Loni přerušilo podnikání 99 329 živnostníků, což je o 43 % víc než v roce 2019 a o 65 % víc než v roce 2018. Celkový trend, kterým OSVČ dočasně ukončovaly podnikatelské aktivity, nabral na tempu v druhé polovině roku. V meziročním srovnání bylo extrémní září a...

innogy chce přispět ke zvyšování energetické účinnosti českého hospodářství

8. ledna 2021 v 08:25

Energetická skupina innogy uzavřela se státem dobrovolnou dohodu v oblasti energetické efektivity a zavádění energeticky úsporných opatření. Dohoda uzavřená mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) a společností innogy Česká republika počítá se zvyšováním energetické účinnosti u konečného...

V roce 2020 začalo podnikat nejméně lidí za poslední čtyři roky

8. ledna 2021 v 08:03

V roce 2020 začalo v České republice podnikat 60 459 fyzických osob podnikatelů, o 3343 méně než v předchozím roce a zároveň nejméně za poslední čtyři roky. V uplynulém roce zároveň ukončilo své podnikání 36 139 lidí, což je o 11,5 tisíce méně než před rokem a nejméně za posledních 10 let. Naopak...

DPH nespolehlivě odvádí 22 166 firem

7. ledna 2021 v 06:44

V loňském roce v ČR přibylo 2077 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH. Meziročně se jejich počet zvýšil o desetinu, což byl nejpomalejší přírůstek od roku 2015. Aktuálně Bisnode na černé listině nespolehlivých firem registruje 22 166 subjektů, z toho 5792 nespolehlivých plátců DPH a...

Jaké nové trendy přinese rok 2021 v oblasti vizitek?

6. ledna 2021 v 10:08

Ať už jste jednotlivec nebo gigantická společnost, jistě víte, že o každého klienta se svádí velký konkurenční boj. Je proto bez nadsázky nutností, aby vaše služby a produkty měly do detailu promyšlenou reklamu. Ale také propagace firmy samotné musí probíhat na té nejvyšší možné...

Zákaznická centra innogy jsou otevřena

5. ledna 2021 v 10:14

S ohledem na topnou sezónu jsou zákaznická centra innogy pro zákazníky i v současné době otevřena.

Další články
Nahoru