dnes
Středa - zatazeno
6°C
zítra
Čtvrtek - obcasny-dest
7°C
pozítří
Pátek - obcasny-dest
7°C
Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon
Blue Moon. Foto: Staropramen

Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon

Společnost Pivovary Staropramen zahájila v České republice prodej nového piva Blue Moon Belgian White. Na tuzemský trh se tak vůbec poprvé dostává americká značka z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka Pivovarů Staropramen. Ve Spojených státech zaujímá Blue Moon první příčku na trhu takvaných craftových (řemeslných) piv a úspěch slaví také v globálním měřítku. 

Pivo z amerického Colorada si mohou spotřebitelé vychutnat ve více než 25 zemích světa, kde se jej prodají miliony hektolitrů. V Česku se chce Blue Moon soustředit na podniky zaměřené na speciální nabídku jak z hlediska sortimentu, tak zážitku pro konzumenty, kteří se zajímají o zahraniční prémiová piva a zároveň objevují craftový typ piv.

Značka Blue Moon patří stejně jako Staropramen mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké skupiny Molson Coors. Pivo Blue Moon Belgian White bylo na českém trhu úplně poprvé představeno na konci září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii – Prague Bar Show 2019. Do obchodů a restaurací je distribuováno v těchto dnech, přičemž dostupné bude ve skleněných lahvích o objemu 0,33 l, a také v čepované podobě.

„Značku Blue Moon si oblíbili nejen konzumenti ve Spojených státech amerických, ale i konzumenti v dalších více než 25 zemích světa, a to jak kvůli jeho výjimečné a zároveň velmi příjemné pivní chuti, tak způsobu servírování, který přináší do pivního světa osvěžení. Věříme, že český pivní trh toto osvěžení ocení a že si značka své příznivce najde i u nás,“ uvádí Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen, s poukázáním na fakt, že se český pivní trh za posledních několik let značně proměnil.

Konzumenti rádi zkoušejí nové chutě, které vznikají použitím netradičních surovin. Roste tak poptávka po neotřelých speciálech a řemeslných pivech. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ dodává Vladimíra Formánková s tím, že hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé 25+, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají unikátní zážitky, nejde jim o to dát si „jedno“.

Originální servírovací rituál
Novinka Blue Moon Belgian White je pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Vyniká lehkou, ale pikantní vůní pšenice a osvěžující vůní pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ říká obchodní sládek Libor Vávra s tím, že se pivo servíruje s plátkem pomeranče, který zdůrazňuje ovocnou chuť i vůni.

Z USA do Česka
Příběh značky Blue Moon započal v roce 1995 v americkém státě Colorado. Keith Villa, zakladatel a vrchní sládek tamního pivovaru Sandlot, se po získání doktorského titulu Ph.D. z pivovarnictví na univerzitě v Bruselu vrátil zpět do Spojených států amerických a rozhodl se uvařit pšeničné pivo inspirované těmi belgickými. Zrodila se tedy první vlaštovka na americké craftové scéně, zrodil se Blue Moon Belgian White, který se po 24 letech dostává také do České republiky.


innogy: Jak se účinně bránit útokům energetických šmejdů

16. února 2020 v 06:16

Energetičtí šmejdi běžně používají manipulativní a klamavé obchodní praktiky. Rádi při svých návštěvách vyvolávají dojem, že je třeba jednat rychle, jinak hrozí nebezpečí – typicky přerušení/ukončení dodávek, převod k dražšímu dodavateli apod. Často vyžadují přístup do bytu/domu, dožadují se...

Ukrajinci a Slováci skupují české firmy

11. února 2020 ve 13:33

Zahraniční podnikatelé loni koupili 3366 českých firem, což je o 3,4 % méně, než v roce 2018 a nejméně za posledních šest let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (897) a Slováci (690), s výraznějším odstupem následovali Maďaři (192), Rumuni (186) a Rusové (170). Informace dnes přinesla...

Refinancování hypotéky: Co to znamená?

5. února 2020 v 06:29

Splácíte hypotéku, které pomalu končí fixace? Zařiďte si refinancování hypotéky s výhodnější úrokovou sazbou. Co přesně refinancování znamená a kdy ho využijete?

innogy chce zastavit podvodníky, kvůli jejich praktikám bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele

4. února 2020 ve 14:44

Nekalé praktiky energetických šmejdů vůči innogy a jejím zákazníkům naplňují skutkové podstaty trestných činů, jako jsou podvod, vydírání, porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže nebo práv k ochranné známce. Energetická skupina se proto obrátila na policii a podala trestní oznámení na...

Podnikatelé loni zrušili rekordní množství firem

4. února 2020 v 09:54

Podnikání v České republice v loňském roce ukončilo 15 044 kapitálových firem, což je téměř o pětinu víc než v roce 2018. Počty zaniklých firem se nepřetržitě zvyšují již od roku 2014. Informace zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Čtvrtý ročník soutěže Kanceláře roku zná své vítěze

2. února 2020 v 10:08

Na slavnostním galavečeru, konaném na Žofíně, byli 29. ledna vyhlášeni vítězové všech 9 soutěžních kategorií, z čehož dvě byly letošní novinkou – kanceláře nad 5.000 m2 (EYELEVEL) a nejlepší regionální kancelář (Schwan Cosmetics CR z Českého Krumlova). Kromě vyhlášení vítězů soutěžních kategorií...

Čtyři zajímavé byznys trendy pro menší firmy aneb O co půjde v roce 2020

28. ledna 2020 v 18:26

Kdo nesleduje trendy, tomu brzy ujede vlak. Samozřejmě to platí i pro podnikání, které v posledních letech nabírá na dynamice především díky moderním technologiím. Nemohli jste si nevšimnout, že se podnikatelské prostředí mění stále rychleji – mnohé věci jsme ještě nedávno za hudbu budoucnosti,...

Slovensko výrazně snížilo daně z příjmů živnostníkům a malým firmám

27. ledna 2020 v 10:58

Zatímco u nás se daně a odvody zvyšují, Slovensko od začátku letošního roku výrazně snížilo daně z příjmů pro živnostníky a menší firmy. Podnikatelské odbory kritizují vládu Andreje Babiše za to, že žádné podobně významné snižování daní z příjmů jako u našich sousedů nechystá, naopak neustále...

Další články
Nahoru