
Stanice metra Českomoravská přijde o keramické obložení stěn, škodí mu voda
18. listopadu 2022 12:57
Předmětem soutěže je návrh designu a barevnosti obkladů tunelových konstrukcí na samotném nástupišti, v eskalátorovém tunelu a ve vestibulu stanice metra Českomoravská v rámci materiálových mantinelů definovaných projektantem.
„Původní řešení demontovatelného keramického obložení stěn a pilířů na nástupišti se časem projevilo jako nevhodné. Keramika v kontaktu s vodou z průsaků mění své vlastnosti a přestává fungovat nosný systém, který již bohužel neumožňuje deinstalaci obkladu bez jeho poškození a jeho opětovné použití. V rámci rekonstrukce stanice proto budeme muset použít nový obklad, což nám umožňuje vyhlásit soutěž na jeho graficko-výtvarné provedení,“ uvedl Marek Kopřiva, člen představenstva a technický ředitel DPP – Metro.
„Našim cílem je najít nejvhodnější výtvarné řešení interiéru stanice metra, které plnohodnotně naváže na designovou tradici pražského metr. Na základě vítězného návrhu projektant ve spolupráci s autorským týmem v příštím roce dopracuje projekt rekonstrukce stanice, my připravíme zadávací dokumentaci a ve druhé polovině příštího roku bychom chtěli vyhlásit veřejnou zakázku na zhotovitele samotné stavby,“ dodal.
K žádosti o účast v soutěži musí zájemci přiložit portfolio svých dosavadních prací. Porota na začátku letošního prosince vybere 6 až 10 uchazečů, které vyzve do užší soutěže a k předložení návrhů graficky-výtvarného řešení interiéru stanice. Termín jejich odevzdání je 23. února.„Základním podnětem pro interiérovou kompozici stanice bylo historické libreto trasy I.B a II.B, které mimo jiné využívá nástroje autorského skla a ambientního osvětlení. Provozní zkušenost DPP poté formulovala praktický obklad na nástupištích, který navazuje na sérii stanic IV.B. Vzhledem k rozmanitosti členitého interiéru stanice Českomoravská je zadání soutěže otevřené různým přístupům, jejichž volba je čistě na autorech návrhu. Výsledkem by mělo být řešení, které povýší architektonickou i uměleckou hodnotu místa a celkový zážitek z návštěvy stanice,“ uvedla specifikaci soutěže Anna Švarc, architektka metra a projektová manažerka DPP.