dnes
Neděle - oblacno
3°C
zítra
Pondělí - zatazeno
2°C
pozítří
Úterý - zatazeno
3°C
Sprcha pro Nouzu: projekt parkovacích zón má nedostatky, pilota nespouštějte, žádá Praha 4
V Praze 4 je problém v okolí stanic metra. Hodně řidičů zde parkuje, což komplikuje život rezidentům. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Sprcha pro Nouzu: projekt parkovacích zón má nedostatky, pilota nespouštějte, žádá Praha 4

Náměstek primátora Jiří Nouza minulý týden prezentoval za město novou koncepci parkovacích zón v metropoli. Podle Nouzy by pilotní projekty mohly být spuštěny už v srpnu, další pak v září. Nedělejte to, systém má řadu nedostatků, zaznělo dnes z Prahy 4.

O nové koncepci parkování server Pražský patriot INFORMOVAL ZDE. „Byla by to dobrá zpráva, kdyby nový systém byl dobře připravený a řešil problémy jednotlivých částí Prahy. Ale neřeší,“ uvedl 1. zástupce starosty Jiří Bodenlos. „Zásadní chybou je, že byl připravován bez konzultací se samosprávou městských částí,“ pokračoval

Celý dokument je podle místostarosty čtyřky obtížně srozumitelný, klade příliš veliký důraz na IT řešení, a přitom opomíjí základní prvek zón placeného stání – regulaci dopravy v klidu. „O té je tam velmi málo informací. Základním pravidlům funkčnosti regulačních prvků je v dokumentu věnovaná necelá jedna strana z celkem 27 stran,“ řekl dnes Bodenlos.

V návrhu nové koncepce podle něj chybí cenové odlišení vozidel podle jejich délky a návrh novelizace ceníku placeného stání. „Požadujeme, aby magistrát zahrnul do nové koncepce zón placeného stání naše oprávněné požadavky,“ uvedl dále Jiří Bodenlos.

„Koncepce jako celek není špatná, ale vidíme v ní dost nedostatků. Proto by se neměl žádný pilotní projekt letos spouštět, budou z toho zmatky. Lepší bude vše směřovat k 1. lednu 2015,“ dodal 1. zástupce starosty Prahy 4 Jiří Bodenlos.

Stanovisko Prahy 4:

Domníváme se, že náš Projekt organizace dopravy v klidu z prosince 2012 vyhovuje základním pravidlům definovaným v kapitole 7.2 koncepce nového celoměstského systému parkování, a lze jej proto rychle modifikovat o nový systém rezidenčních oblastí. Městská část Praha 4 plánovala zóny placeného stání především na území od Vyšehradu po Kačerov, tedy podél trasy metra C.

Pilotní projekt zón placeného stání v Praze 4 by měl zahrnovat právě okolí stanic metra C a rovněž oblast Nuslí, zejména na hranici s Prahou 2. V těchto lokalitách se nejvíce hromadí automobily s mimopražskými dopravními značkami a obyvatelé Prahy 4 zde proto po zavedení zón v centru města obtížně hledají místo k parkování.

Praha 4 trvá na dosavadním principu paritní dělby výnosů z provozování zón placeného stání mezi hlavní město Prahu a městské části a požaduje, aby do nákladů spojených s provozováním zón nebylo zahrnuto financování IT řešení, která bezprostředně nesouvisejí s jejich vlastním provozováním, například videodetekce – dohled nad obsazeností nebo podezření na přestupek, zamýšlená implementace senzorů do vozovek apod.

Chce také, aby cenové odlišení parkovacích karet platných pouze v okolí bydliště rezidenta a parkovacích karet pro celé území městské části bylo výrazné.

Jak metropole představila novou koncepci parkování


Další články
Nahoru