Dnes Neděle - oblacno 24°C
Zítra Pondělí - zatazeno 25°C
Neděle 16. 6. 2024
Svátek má Zbyněk
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Správa komunikací hledá projektanty pro přípravu rekonstrukce mostu Legií
Most Legií. Foto: archiv

Správa komunikací hledá projektanty pro přípravu rekonstrukce mostu Legií

Pražská Technická správa komunikací (TSK) vypsala tendr s předpokládanou hodnotou 55 milionů korun bez DPH na vytvoření projektu rekonstrukce mostu Legií a úprav obou jeho předpolí. Vyplývá to z informací zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek. Podle několik let staré diagnostiky je hlavním problémem mostu zejména nefunkční hydroizolační vrstva, kvůli níž do konstrukce zatéká. Most Legií propojuje přes Střelecký ostrov Národní třídu s Újezdem a Malou Stranou.

Plánovaná rekonstrukce bude podle zadání tendru zahrnovat sanaci nosné konstrukce, výměnu nefunkčního hydroizolačního souvrství na klenbách mostu, přeložky inženýrských sítí, rekonstrukci tramvajové trati a úpravy přilehlých veřejných prostor na obou březích Vltavy. Předpokládané náklady rekonstrukce jsou podle dokumentu 900 milionů až 1,3 miliardy korun bez DPH.

Úpravy budou na pravém břehu řeky zahrnovat i křižovatku u Národního divadla a na levém Vítěznou a část ulice Újezd. Městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v minulosti připravil koncepční studii úprav mostu a jeho okolí, které počítá s úpravami obou předpolí. Na mostě by měla podle studie auta nově buď v jednom, nebo obou směrech jezdit po kolejích tramvají, o výběru varianty však ještě nebylo rozhodnuto.

TSK nechala v letech 2018 a 2019 provést podrobný diagnostický průzkum mostu Legií, podle kterého je na sedmibodové hodnotící stupnici, kde sedm označuje havarijní stav, označen číslem pět. To znamená sice špatný, ale relativně snadno odstranitelný stav.

Hlavním problémem mostu je podle odborníků špatná izolace, kvůli které voda poškozuje jeho konstrukci. Zdivo z žulových bloků a kamenů je naopak v dobrém stavu. Od provedení diagnostiky nechává organizace most také kontinuálně sledovat odborníky.

Most Legií je čtvrtým nejstarším v Praze, pochází z roku 1901. Podle dřívějších informací jsou v podobném stavu i další mosty přes Vltavu, v plánu je rekonstrukce například Mánesova, Hlávkova nebo Palackého mostu.

 Město nedávno zahájilo také druhou část loni spuštěné rekonstrukce Barrandovského mostu a příští rok by měly začít hlavní práce na rekonstrukci Libeňského mostu.


Autor: ČTK

Mladíci se vezli vlakem. Zvenku

Dnes v 00:07

Záchranáři soukromé záchranné služby záchranné služby TRANS HOSPITAL PLUS při pátečním ošetřování zraněného cyklisty v Černošicích natočili na palubní kameru projíždějící příměstský vlak, na jehož zadní straně se vezla trojice mladíků, kteří stáli na náraznících vagonu. Záběry záchranka zveřejnila...

V Divoké Šárce zemřel muž

Včera ve 23:50

K tragédii došlo v sobotu odpoledne kolem 13:30 hodin v přírodní rezervaci Divoká Šárka. Nedaleko nádrže Džbán po pádu ze skály zemřel muž. Podle policistů se pravděpodobně jednalo o sebevraždu.

Při srážce s nákladním autem zemřel ve Vršovicích chodec

14. června 2024 ve 22:43

Srážku s nákladním autem ve Vršovické ulici u Kubánského náměstí v Praze 10 ve čtvrtek ráno kolem deváté hodiny nepřežil zhruba sedmdesátiletý muž. Jak uvedl server Novinky.cz, nejdřív řidič od nehody ujel, protože si nevšiml, že někoho srazil. Na situaci ho upozornil řidič auta jedoucího za ním....

O více než 70 procent snížila Praha počet reklamních zařízení v ulicích

13. června 2024 v 17:33

Hlavní město pokračuje v procesu kompletní výměny zastávkových přístřešků a postupné redukce samostatně stojících nepřístřeškových reklamních prvků rozmístěných na území metropole. Z původního počtu přibližně 650 kusů těchto zařízení, která byla primárně tvořena reklamními vitrínami nebo sloupy...

Úplný zákaz sdílení motorových koloběžek na svém území chce Praha 1

12. června 2024 ve 22:20

Vedení hlavního města se chce nyní pokusit řešit novou smlouvou s provozovateli sdílených koloběžek s motorovým pohonem, která by obsahovala udělení úplatného souhlasu se zvláštním užíváním veřejného prostoru. Tedy jakousi regulací. Praha 1 ale dál trvá na úplném vyloučení nabízení motorových...

Další články
Nahoru