dnes
Pátek - jasno
5°C
zítra
Sobota - zatazeno
3°C
pozítří
Neděle - skorojasno
2°C
Spor v pražské koalici: ANO a ČSSD se neshodují na způsobu zvýšení platů v dopravním podniku
V dopravním podniku se budou zvedat platy. Ilustrační foto: archiv DPP

Spor v pražské koalici: ANO a ČSSD se neshodují na způsobu zvýšení platů v dopravním podniku

Plánované zvýšení platů zaměstnanců pražského dopravního podniku (DPP) o 3,5 procenta se zadrhlo na neshodě ANO a ČSSD. Jejich politické kluby se neshodly na způsobu zvýšení platů. V pátek o problému jednali zástupci obou stran. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) bude v pondělí o zvýšení platů jednat také s odboráři DPP. Průměrný plat v podniku je nyní 32 702 korun měsíčně. V celé Praze byla na konci minulého roku průměrná mzda 34 625 korun.

„Zatím se neshodujeme pouze na způsobu, jak to provedeme. Jednání budou nadále pokračovat, a to jak s našimi koaličními partnery, tak v pondělí s odbory v DPP," řekl ČTK Dolínek.

Materiál, který měl zvýšení platů řešit, projednávali v úterý pražští radní. Na návrh radních za ANO bylo ale jednání přerušeno, chtěli materiál projednat před schválením s členy svého zastupitelského klubu.

Právě zastupitelé ANO nesouhlasili se způsobem zvýšení platů, mimo jiné proto, že by mělo být hrazeno z rozpočtu Prahy. „Nejsme a priori proti zvýšení, ale je třeba je posuzovat v kontextu finančním i politickém," řekl ČTK zastupitel ANO Patrik Nacher.

Podle něj je třeba nejdřív zefektivnit chod DPP a peníze na platy pak vzít z vnitřních zdrojů podniku. Navíc prý v řadě dalších městských firem nebo městských organizací se průměrný plat pohybuje výrazně pod tím, který je v DPP. Vedení pražského dopravce se ke kolektivnímu vyjednávání v týdnu nechtělo vyjadřovat. „Je to na rozhodnutí města," řekl mluvčí DPP Jiří Štábl.

Stoprocentním vlastníkem podniku je Praha, která platí provoz DPP ročně částkou okolo 11 miliard korun. DPP přepraví denně asi 3,3 milionu cestujících. Dopravní podnik je největší akciovou společností v majetku Prahy. Zaměstnává více než 10 000 lidí a vlastní 730 vozů metra, 936 tramvají a 1230 autobusů.


Další články
Nahoru