Společnost Trade Centre Praha spustila dashboard veřejných zakázek na webu Prahy
11. října 2024 08:49
Dashboard obsahuje informace o všech typech veřejných zakázek, od menších zakázek malého rozsahu až po zakázky nadlimitní, a nabízí možnost jejich filtrování podle fáze procesu (zadané, ukončené, zrušené) či dalších parametrů.
„Naším cílem je zajistit co největší transparentnost procesů, které se týkají veřejných zakázek, a umožnit občanům i odborné veřejnosti snadný přístup k těmto informacím. Nově spuštěný dashboard umožňuje jednoduché filtrování a vyhledávání zakázek podle různých kritérií, což zvyšuje přehlednost a usnadňuje orientaci v celé problematice,“ říká místopředsedkyně představenstva TCP Marta Pražáková.
Pro transparentní soutěžení nájmů objektů TRADE CENTRE PRAHA a.s. využívá také platformu Tender arena. U těchto soutěží je používán zadávací postup „zakázka zadaná na základě výjimky“, což znamená, že po uzavření smlouvy bude hodnota zakázky uvedena jako 0. Tento postup však není klasickým zadáváním zakázky, a proto je nutné tyto soutěže v Dashboardu správně odfiltrovat, aby nedošlo k nejasnostem v interpretaci dat.
„Jen letos přesoutěžené nájmy na spravovaných nemovitostech přinesou do městské kasy každoročně o 55 milionů korun více než dosud. Nepochybně je to i díky tomu, že jsou nabídky veřejně dostupné, takže o ně soutěží více subjektů,” dodává Marta Pražáková.
Díky těmto nástrojům TCP pokračuje ve své snaze zajišťovat efektivní a transparentní správu majetku města a naplňovat své poslání směrem k veřejnosti. Zobrazování v Dashboardu představuje další zlepšení v oblasti transparentnosti a otevřenosti veřejných zakázek pro občany hlavního města i širokou veřejnost a vyzkoušet si jej můžete zde: Reporting veřejných zakázek TCP (praha.eu)