Dnes Sobota - jasno 14°C
Zítra Neděle - skorojasno 23°C
Sobota 8. 5. 2021
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
SMS jízdenky bude nadále zajišťovat stejný provozovatel, pro cestující se nic nemění
Projekt sms jízdenek funguje v Praze již několik let. Foto: DPP

SMS jízdenky bude nadále zajišťovat stejný provozovatel, pro cestující se nic nemění

Pražský dopravní podnik (DPP) vybral ve veřejné zakázce firmu, která bude další tři roky zajišťovat fungování SMS jízdenek. Je jí opět společnost Globdata (dříve Erika), která službu pro podnik zajišťuje již od roku 2008. Současný kontrakt skončí letos 31. prosince. Nová smlouva na poskytování služby SMS jízdenek platí do 31. prosince 2022.

Dopravní podnik uvedl, že se tendrem podařilo zajistit snížení platby firmě z prodaných jízdenek ze 16,48 na 11,77 procenta. „V tendru, jehož základním kritériem byla ekonomická výhodnost, nabídla společnost Globdata nejnižší cenu za poskytované služby. DPP díky tomu ušetří zhruba 20 milionů korun ročně bez DPH ve srovnání s dosavadními podmínkami,“ uvedl podnik v tiskové zprávě. Úspora v této výši bude za předpokladu, že se v příštích letech každý rok prodá zhruba 19 milionů SMS jízdenek, jako tomu bylo v posledních letech.

Pro cestující pražské MHD využívající SMS jízdenky se tak nic nemění. Nadále platí stávající telefonní číslo pro jejich nákup: 902 06, i stejné textové kódy: DPT24, DPT32, DPT110 a DPT310 pro pořízení elektronických jízdenek s časovou platností 30 respektive 90 minut, 24 nebo 72 hodin. Beze změny zůstávají i ceny:

-        elektronická jízdenka za 24 korun s časovou platností 30 minut,

-        elektronická jízdenka za 32 korun na 90 minut,

-        elektronická jízdenka za 110 korun na 24 hodin a

-        elektronická jízdenka za 310 korun na 72 hodin.

Veřejnou zakázku na zajištění a provozování systému elektronických jízdenek vypsal DPP letos v polovině září. Přihlásily se dvě společnosti. Obě splnily požadovaná kritéria, ale Globdata nabídla nižší cenu, respektive provizi z prodaných jízdenek.

Smlouva na provoz SMS jízdenek pochází původně z roku 2008 a byla v minulosti kritizována jako nevýhodná. Prověřoval ji také advokát a senátor Václav Láska. Původně smlouva obsahovala klauzuli o automatickém prodloužení kontraktu o dalších deset let v případě, kdy o to jedna ze smluvních stran požádá. Toto ustanovení bylo odstraněno v roce 2013.


Most v ulici Za Černým mostem bude neprůjezdný

6. května 2021 v 15:07

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v úterý18. května rekonstrukci mostu, který vede přes železniční trať a převádí ulici Za Černým mostem, která se dále napojuje přes komunikaci Cíglerova na Pražský okruh (Poděbradská/Chlumecká).

V noci ze čtvrtka na pátek neprojedete Brusnickým a Dejvickým tunelem

4. května 2021 ve 14:03

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie budou tunely Brusnický a Dejvický uzavřeny od čtvrtka 6. května od 23 hodin do pátku 7. května do 5 hodin.

V noci ze středy na čtvrtek neprojedete Strahovským tunelem

3. května 2021 ve 13:59

Z důvodu pravidelné údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunelu od středy 5. května od 23 hodin do čtvrtka 6. května do 5 hodin uzavřen.

Patočkovu ve směru do centra uzavřou opravy

1. května 2021 v 09:03

Technická správa komunikací (TSK) zahájí 10. května souvislou údržbu ulice Patočkova ve směru do centra, v úseku ulic Bělohorská a Pod Královkou.

Pro nový tunel do Berouna hledá Správa železnic zpracovatele dokumentace

29. dubna 2021 ve 12:42

Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.

Praha 9: Nově otevřené parkoviště pro rezidenty

27. dubna 2021 v 11:35

Od úterý 27. dubna je řidičům k dispozici rezidentské parkoviště za Poliklinikou Prosek.

Na Novém spojení začaly rozsáhlé údržbové práce

25. dubna 2021 ve 21:50

Na část nejvytíženějšího koridorového uzlu v Praze se přesunuli stavbaři. Jejich úkolem je kompletní úprava geometrické polohy koleje a výhybek v oblasti takzvaného Nového spojení a úseku trojkolejné trati Praha-Libeň – Praha-Běchovice.

Další články
Nahoru