
Slibovat okružní metro může jen ten, kdo má Pražany za úplné hlupáky, tepe politik ANO záměr Prahy Sobě
10. února 2022 16:02
„Za opozici a Pražany vzkazuji, že v Praze rostou leda ceny. Koalice Piráta Zdeňka Hřiba a protestního aktivisty Jana Čižinského během své vlády nejenže nedokončila žádnou novou klíčovou dopravní stavbu, která by městu reálně pomohla. Pražský okruh tak stále existuje pouze na papíře, Dvorecký most se nezačal stavět a proklamovaná stavba metra D je pouhým geologickým průzkumem. Ztroskotala i realizace vlajkového projektu Prahy Sobě – rekonstrukce Libeňského mostu a zkrocení vysokých cen bytů,“ kritizoval v úvodu komentáře Prokop.
Slibovat za této situace okružní metro může podle něj jen člověk zcela odtržený od reality a každodenních problémů občanů, řidičů i místních podnikatelů.
„Notabene nejde ani o žádný nový projekt. Studie na linku metra O vznikla už v 80. letech. Jde tedy jen o oprášení starého, odborníkům dobře známého nápadu s cílem populisticky marketingovým výkřikem ve volební kampani zakrýt čtyři roky neschopnosti této vlády v Praze cokoli udělat,“ uvedl.
Jak Praha Sobě dnes prezentovala, navrhne prověření možnosti stavby okružní linky metra s označením O. Linka by měla vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany, Čakovice. V druhé fázi pak severně zpět do Podbaby.Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) uvedl, že podle prvotního návrhu by linka měřila 36 kilometrů a bylo by na ní 23 stanic, první část mezi Čakovicemi a Podbabou by měla 26 kilometrů s 18 stanicemi.
Studie by podle náměstka mohla být hotova v roce 2025 a stavební povolení k první jižní části linky by mohlo město mít v roce 2033. Náklady se prý zatím nedají odhadnout.