Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Šlápni na to s Matějovským, hvězda Ulice natočila pro Pražské služby další spoty
Ústřední postavou nové kampaně Pražských služeb je Václav Matějovský. Foto: PSAS

Šlápni na to s Matějovským, hvězda Ulice natočila pro Pražské služby další spoty

Pražské služby (PSAS) opět povolaly do akce herce a moderátora Václava Matějovského. Výsledkem spolupráce jsou spoty pro edukační kampaň Šlápni na to. Ta, jak její ústřední slogan napovídá, je zaměřena na sešlapávání PET lahví, nápojových obalů a koneckonců i papírových krabic. Cílem je vtipnou formou poukázat na to, že odpad lze třídit chytře a předcházet nepořádku kolem kontejnerů na tříděný odpad a jejich přeplňování.

To je téma, které silně rezonuje v diskusích napříč facebookovými skupinami. Diskutující se pod fotkami přeplněných barevných kontejnerů přou o to, kdo je za tento stav zodpovědný a volají po potrestání toho, kdo do modré popelnice hodil nesešlapanou či nenařezanou krabici od nové televize a vyhozením nenalámaného polystyrenu do žluté nádoby znemožnil další třídění plastů.

Když přispěvatele přestane bavit pátrání po tom, kdo ze sousedů si v posledních dnech koupil novou televizi, obvykle přepnou na téma frekvence svozů. 

„Problémem mnohdy není kapacita nádoby, ale její efektivní využívání. I ten největší podzemní kontejner lze vyřadit z provozu, když jeho otvor ucpe špunt v podobě tašky plné nesešlapaných PET lahví. Ostatní tak nemohou nádobu využívat a odpad nechávají někde poblíž,“ přibližuje jednu z typických situací mluvčí PSAS Radim Mana. 

Sešlapávání odpadu tak vede nejen k efektivnějšímu využívání celého objemu nádoby, ale hlavně je to efektivní cesta k předcházení vzniku nepořádku v ulicích metropole. 

Právě proto vznikly spoty pro kampaň Šlápni na to, jejíž tváří se stal herec Vašek Matějovský. Toho diváci znají třeba jako Mikuláše Seidla ze seriálu Ulice, moderátora pražského rádia Fajn či populární reality show Love Island.

Matějovský se již po druhé stal ústředním protagonistou spotů Pražských služeb. „Poprvé jsem s největší pražskou svozovou společností spolupracoval na projektu s názvem Tohle není normální. Cílem kampaně bylo poukázat na to, že odhazování odpadků není o ekologii, ale o slušném vychování. Tentokrát jsme si vzali na paškál absurdní situace při třídění odpadu,“ říká Václav Matějovský. 

„Základním stavebním kamenem úspěšného spotu je dobrý nápad a kvalitní scénář. Do těch několika málo vteřin musíte dostat myšlenku, vtip a pointu. To je mnohdy těžší, než se zdá. S výslednou podobou jsem i vzhledem k pracovně hektickému podzimu nadmíru spokojený a věřím, že spoty lidem utkví v paměti,“ pokračuje.

Téma třídění odpadu je v Praze aktuální po celý rok, ale obzvláště palčivé je v závěru roku, kdy lidé více nakupují a obdarovávají své blízké a kamarády. To spolu s explozí elektronických nákupů v době koronaviru vede k významně větší produkci odpadů v podobě papírových i plastových obalů a konzumaci nápojů v plechovkách. 

„Aby město zůstalo hezké a příjemné i během adventu, prosím Pražany, aby odpad likvidovali odpovědně a chytře. Umožní nám to nejen zachovat město hezké a čisté, ale hlavně i efektivně plánovat svozy a posilovat v těch lokalitách, kde je to skutečně potřeba, a nejen kvůli bezohlednosti několika jedinců,“ dodává závěrem náměstek primátora Petr Hlubuček. 

Na první ze tří online videospotů, které budou postupně publikovány na Facebooku, Instagramu a Youtube kanálu Pražských služeb, se můžete podívat zde:


Autor: puc
Další články
Nahoru