dnes
Pátek - zatazeno
17°C
zítra
Sobota - skorojasno
16°C
pozítří
Neděle - polojasno
21°C
Skončila demolice tramvajové vozovny Hloubětín, stavba nové by měla začít příští rok
V těchto místech stávaly až do začátku roku 2018 tramvaje. Foto: DPP

Skončila demolice tramvajové vozovny Hloubětín, stavba nové by měla začít příští rok

Na konci uplynulého týdne byly dokončeny demoliční práce v areálu tramvajové vozovny v Hloubětíně, jejíž hala pro deponaci souprav byla loni v létě odstřelena. Důvodem byl havarijní stav unikátní skořepinové betonové konstrukce střechy. Výstavba nové haly a další úpravy vozovny se rozdělí do čtyř etap, jejichž příprava bude probíhat letos. Se začátkem stavebních prací se počítá příští rok. 

„Demoliční práce v areálu vozovny v Hloubětíně byly dokončeny v souladu s harmonogramem do konce letošního ledna,“ informovala server Pražský patriot mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Po odstřelu haly na konci loňského srpna bylo potřeba odvézt z areálu mnoho tun materiálu ze střechy, zdí a přístavků.

vozovna-hloubetin-hala-nahled

Vozovna Hloubětín v roce 2016

Areál je nyní je mimo provoz, kromě podúrovňového soustruhu a provozu vrátnice. Tramvaje z vozovny Hloubětín našly dočasné útočiště na odstavných kolejích v Hostivaři.


 

V letošním roce bude vypsána veřejná zakázka na zhotovitele I. etapy výstavby nové vozovny. V rámci této etapy dojde k vybudování a zprovoznění energocentra, které podnik využije pro napájení trakčního vedení přilehlé tramvajové trati a pro zásobování energiemi pro výstavbu návazných etap.

Další tři etapy jsou nyní v procesu stavebního řízení a zároveň probíhají projekční práce na dokumentaci pro provedení stavby. Vyhlášení veřejné zakázky na zhotovitele na tyto etapy je závislé na finalizaci samotné dokumentace pro provádění stavby, jejich vypsání předpokládá DPP až v průběhu příštího roku.

Kdy tak začne samotná stavba není jasné, nicméně předpokladem zůstává rok 2021. Ani dokončení zatím nelze stanovit, doba realizace bude vycházet z dokumentace pro provádění stavby, která se nyní zpracovává. Dříve hovořili zástupci DPP, že by se dokončení výstavby mohlo stihnout v roce 2022.

Procházka hloubětínskou vozovnou před ostřelem její střechy

Plánované investiční náklady na celkovou přestavbu areálu činí 1,8 miliardy korun, z čehož zhruba 70 procent připadá na samotnou vozovnu a zbývající část tvoří související přestavba provozního zázemí dalších útvarů v areálu. Až 85 procent nákladů by mohlo být uhrazeno z prostředků Evropské unie.

Nová vozovna

Nová vozovna Hloubětín bude mít kapacitu 73 vozů moderních tramvají 15T (ForCity). Dále bude možno využít i 9 venkovních stání. Nová vozovna je technicky navržena tak, aby umožňovala deponaci i údržbu těchto nových nízkopodlažních tramvají.

vozovna-hloubetin-vizualizace-metroprojekt-01

Plánovaná podoba vozovny. Vizualizace: Metroprojekt

Zatímco nyní v pražských tramvajových vozovnách probíhá kromě deponace tramvají na stejném místě také jejich údržba, výstavba nové vozovny umožní zřízení technologií pro údržbu a opravy plně nízkopodlažních tramvají v samostatné hale údržby, odděleně od deponace. Tento systém bude v Praze použit poprvé.

Uspoří se tím také spotřeba energie. „Stavebním rozdělením haly část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení,“ upřesnila Řehková.

Vytápění areálu bude zajištěno pomocí tepelných čerpadel, k mytí tramvají bude využívána dešťová voda a pro zásobování areálu elektrickou energií bude zčásti využíváno fotovoltaických panelů na střeše nové haly.

Ne vše ve vozovně muselo jít k zemi, stávající a pouze modernizovaná bude hala denního ošetření z 90. let minulého století a také administrativní budova.


Dopravní podnik otevře další prodejní místa jízdních dokladů

Dnes v 07:41

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od úterý 14. dubna prodlouží provozní doby Infocenter DPP a rozšíří je i na víkendové dny. Kromě toho od středy 15. dubna otevře další prodejní místa jízdních dokladů ve stanicích metra Vysočanská, Kobylisy a Kačerov.

Dopravní omezení na ulici K Barrandovu

Včera ve 21:57

Od 10. do 13. dubna bude omezen provoz na komunikaci K Barrandovu z důvodu rekonstrukce mostu na odbočovací větvi u Slivence. Dopravní opatření budou zavedena v úseku komunikací K Austisu – Pražský okruh.

Po Velikonocích bude uzavřen Těšnovský tunel

8. dubna 2020 v 10:25

Od 14. dubna do 16. dubna vždy v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřen tubus voda (směr centrum) a druhý tubus bude obousměrný.

Dopravní podnik postupně otevře vybraná střediska dopravních informací

1. dubna 2020 ve 22:09

Od dnešního dne pražský dopravní podnik (DPP) otevřel prodejní místo Centrální dispečink v ulici Na Bojišti 5 v Praze 2. Od pátku 3. dubna obnoví provoz také v šesti střediscích dopravních informací: Anděl, Hlavní nádraží 1 a 2, Hradčanská, Můstek a Nádraží...

Obnovení stavebních prací v ulici U Sluncové

1. dubna 2020 v 07:09

Od 1. dubna bude Technická správa komunikací pokračovat v celkové rekonstrukci komunikace v ulici U Sluncové v úseku ulice Pod Plynojemem až k hotelu Čechie. 

Registr vozidel v Praze 6 bude otevřen

31. března 2020 ve 12:56

Od středy 1. dubna bude otevřeno dočasně uzavřené pracoviště registru vozidel v Radimově ulici v Praze 6. Pracoviště bude mít úřední hodiny v pondělí 8:00 – 11:00 hodin a ve středu 13:00 – 16:00 hodin pouze pro objednané.

Dopravní omezení na Letenské

31. března 2020 v 10:20

V noci z 1. na 2. dubna bude od 20 do 4:40 hodin uzavřena ulice Letenská v Praze 1. Důvodem je údržba tramvajové trati.

Další články
Nahoru