Skončí hostivařské nádraží jako to u Vyšehradu? Praha 15 ostrouhala s bezúplatným převodem
19. srpna 2015 13:10 | Aktualizováno v 15:00
„Vedení městské části svým záměrem směřuje k zabránění tomu, aby nádražní budova chátrala jako opuštěné nádraží Vyšehrad nebo aby budovu koupili spekulanti, kteří by ji mohli přestavět na ubytovnu nebo hernu," píše se v důvodové zprávě k usnesení radních Prahy 15. Petici za její získání do majetku městské části podepsalo 472 lidí.
České dráhy (ČD) budovu prodají nejvyšší nabídce. ČTK to řekl mluvčí společnosti Petr Štáhlavský. ČD majetek bezúplatně převádět nemohou. Městská část na nákup podle místostarosty Milana Ducka (Patnáctka náš domov) peníze nemá, žádá proto o pomoc magistrát.
„Inspiroval nás přitom i případ nádražní budovy Praha – Bubeneč, kdy náměstek primátorky Petr Dolínek zahájil jednání s ČD o koupi nepoužívané nádražní budovy," řekl Ducko. Dolínek (ČSSD) i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) podle něj podporu přislíbili při nedávné návštěvě městské části.
Případné opravy bude muset městská část, která ročně hospodaří asi s 200 miliony korun, financovat z dotací. „Zda a kdy bude objekt uvolněn a pro železniční dopravu zcela zbytný, tak záleží na dalším postupu modernizace koridoru a na případném přemístění technologie řízení provozu," vysvětlil Štáhlavský. Cena budovy pak bude vycházet ze znaleckého posudku.
Budova, která pochází ze začátku minulého století, by mohla podle plánů Prahy 15 sloužit jako reprezentační sál pro jednání zastupitelstva. Spolu s magistrátem chce radnice vybudovat galerii nebo muzeum. Spodní patro má v plánu pronajmout jako kavárnu či restauraci.
Novou zastávku, která původní budovu nahradí, postaví za téměř 979 milionů korun sdružení firem vedené společností Viamont DSP ve spolupráci s firmami Eurovia CS a GJW Praha.
Vzniknout má nová výpravní budova a dvě ostrůvková nástupiště v kolejišti. V rámci přestavby stanice budou zrekonstruovány zhruba dva kilometry kolejí v okolí železniční zastávky.