Dnes Pondělí - obcasny-dest 2°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 3°C
Pondělí 30. 1. 2023
Svátek má Robin
Pražské masopusty
Letošní masopustová sezona v Praze zahrnuje řadu akcí
Silničáři při opravě Barrandovského mostu poprvé v Česku užili speciální beton
Probíhající rekonstrukce Barrandovského mostu. Foto: TSK Praha

Silničáři při opravě Barrandovského mostu poprvé v Česku užili speciální beton

Při rekonstrukci pražského Barrandovského mostu silničáři poprvé v České republice použili speciální ultra vysokohodnotný beton (UHPC), který mostní konstrukci zajistí delší životnost, větší únosnost a zároveň ji lépe ochrání před zatékáním vody. ČTK to řekl místopředseda představenstva Technické správy komunikací (TSK) Josef Richtr. Na technologii ukládky UHPC betonu, který trval několik týdnů, spolupracovala TSK s ČVUT Fakultou stavební, firmou TBG Metrostav a stavební společností Freyssinet. Rekonstrukce mostu začala v pondělí 16. května a letošní etapa potrvá 110 dní.

„K použití tohoto speciálního betonu jsme společně se zhotovitelem, firmou Porr, přistoupili při hledání nejlepšího technického řešení pro vyrovnání nivelety Barrandovského mostu. Při frézování asfaltových vrstev vozovky mostu bylo objeveno místo obvyklé tloušťky vozovkového souvrství zhruba 15 centimetrů na některých místech až 32 centimetrů asfaltu. Těch 17 centimetrů asfaltu navíc, který velmi negativně přitěžuje most bylo, nutno něčím nahradit," řekl Richtr.

Speciální beton je schopen se dokonale spojit s betonem stávající konstrukce a společně tak zajistit ideální přenos zatížení mezi jednotlivými částmi konstrukce. Jeho extrémní pevnost umožňuje odolávat mnohem většímu zatížení ve srovnání s běžným betonem. „Díky tomu se zvýší únosnost a zatížitelnost mostu,“ řekl Richtr.

Příprava spojení starého a nového betonu se protáhla. Starý beton podle Richtra nevypadal na to, že by měl parametry pro dokonalé spojení.

„Nalezení uspokojivého řešení zabralo více než týden, práce také komplikovaly deště. Přísné dodržení technologických postupů zdrželo stavbu v řádech dnů," uvedl Richtr.

Pořizovací náklady jsou proti běžnému betonu vyšší, avšak do budoucna vydrží bez porušení několikanásobně déle, čímž sníží náklady na údržbu a oddálí budoucí rekonstrukci.

V současné chvíli TSK a Porr speciální beton používají v jižní části soumostí, následně jej použijí i na zbylých částech mostu.

V první fázi dělníci začali v květnu odstraňovat vozovku v jižní části jižního mostu a zbourali také nájezdovou rampu ze Strakonické ulice. Na jejím místě vzniká nová rampa. Auta po mostě jezdí v každém směru ve třech jízdních pruzích namísto běžných čtyř.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.


Autor: ČTK

Další zastávky v Praze 4 získají nové přístřešky

25. ledna 2023 ve 12:25

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v Praze 4 v obměně přístřešků na tramvajových zastávkách. Během uplynulého víkendu byla vyměněna zastávka Palouček na Táborské ve směru k Nuselské radnici a příští víkend, 28. ledna, přijde na řadu zastávka ve směru Pražské...

TSK využila teplého počasí. Za první lednové týdny opravila přes sedm a půl tisíce výtluků

23. ledna 2023 v 10:55

Mrazivé počasí v první polovině prosince s následnou rychlou oblevou poškodilo na řadě míst vozovky tak, že by bez provizorní opravy musela být snižována rychlost nebo jinak omezována doprava, a to zejména na hlavních tazích, kde jezdí i MHD.

Samoobslužné bezhotovostní jízdenkové terminály jsou v provozu ve všech autobusech DPP

23. ledna 2023 v 10:14

Cestující na všech městských linkách provozovaných Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) si mohou zakoupit jízdenky bezhotovostně prostřednictvím samoobslužných terminálů. DPP jich od podzimu nainstaloval 1200 kusů do všech svých autobusů, elektrobusů a trolejbusů. 

Zlíchovský tunel bude ve středu uzavřen

22. ledna 2023 v 11:53

Od 25. ledna do 26. ledna bude v noci od 23 do 5 hodin uzavřen západní tubus A (směr Barrandovský most) a druhý tubus bude jednosměrný v původním směru.

Nehoda auta, tramvaje a sypače zablokovala Argentinskou

21. ledna 2023 ve 21:43

V sobotu 21. ledna po 13 hodině zasahovali hasiči u nehody osobního automobilu, tramvaje a posypového vozu v Argentinské ulici. Událost se obešla bez zranění a hasiči na místě provedli protipožární opatření.

Stavební údržba uzavře Těšnovský tunel

21. ledna 2023 v 09:03

Z důvodu stavební údržby bude Těšnovský tunel dvě noci uzavřen.

Radnice žádá doplnit chybějící zastávku na Červeném vrchu

19. ledna 2023 v 17:50

Když dochází k plánovaným výlukám provozu tramvají a nahrazují je autobusy, obyvatelé sídliště Červený vrch přicházejí o možnost vystoupit na sídlišti ve směru z centra. Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS) se proto z podnětu místních obrátil na Ladislava Urbánka, dopravního...

Praha 6 žádá více informací o tramvajové trati na Dědinu, DPP reaguje

19. ledna 2023 v 17:39

Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS) dopisem vyzval pražský dopravní podnik (DPP), aby zlepšil informovanost veřejnosti o výstavbě tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. „Na základě toho vedení dopravního podniku slíbilo více informací o projektu na svém webu,“ sdělil v tiskové...

Další články
Nahoru