
Sezónní přívozy čeká zimní pauza, HolKa zůstane na Vltavě do poloviny prosince
27. října 2022 12:29
Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 „HolKa“ mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice.
Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě – Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících).
Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažéry. „Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem jsme zaznamenali na přívozu P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní,“ sdělil Ropid.
Přívoz, který dřív pendloval mezi Lihovarem a jižním cípem Veslařského ostrova, letos přepravil zhruba 68 tisíc cestujících. Souhrnné celoroční údaje vycházejí podle Drápala z dosavadních statistik za uplynulé měsíce a z odhadovaného vývoje poptávky do konce roku.
Oblibu si podle Drápala získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Letos fungoval od poloviny května, provoz ukončil v průběhu prvního říjnového týdne.
Díky tomu, že v průměru přepravil zhruba 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března s elektrickým plavidlem používaným nyní na přívozu P7 „HolKa“. Fungovat bude jako ostatní sezónní přívozy do konce října.
Přívozy jsou tradičním pomocníkem i pro cyklisty. „Za letošní rok očekáváme přes 67 tisíc přepravených kol, přičemž nejoblíbenějšími jsou tradičně trojské přívozy P2 a P1, ale také jižní přívozy P3 a P6. Například u nejsevernějšího (P1) a nejjižnějšího (P6) přívozu připadá dokonce jedno jízdní kolo na každých pět cestujících,“ sdělil Drápal.
Pražské přívozy P1 až P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy (PID) a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují podle Drápala tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3).