Dnes Neděle - obcasny-dest 8°C
Zítra Pondělí - zatazeno 9°C
Neděle 18. 5. 2025
Svátek má Nataša
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Sezónní přívozy čeká zimní pauza, HolKa zůstane na Vltavě do poloviny prosince
Přívoz P7 bude fungovat do poloviny prosince, příští rok ho nahradí Štvanická lávka (v pozadí). Foto: se souhlasem Ropid

Sezónní přívozy čeká zimní pauza, HolKa zůstane na Vltavě do poloviny prosince

S koncem října tradičně končí i provoz sezonních pražských přívozů P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole. Tyto lodní linky vyplují naposledy v neděli 30. října. Přes zimu budou v provozu linky P1 a P2 na severu města. Informoval o tom mluvčí Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje MHD v metropoli. Pražské přívozy podle něj letos přepraví přes 600 tisíc cestujících.  

Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 „HolKa“ mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice.

Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě – Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících).

Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažéry. „Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem jsme zaznamenali na přívozu P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní,“ sdělil Ropid.

Přívoz, který dřív pendloval mezi Lihovarem a jižním cípem Veslařského ostrova, letos přepravil zhruba 68 tisíc cestujících. Souhrnné celoroční údaje vycházejí podle Drápala z dosavadních statistik za uplynulé měsíce a z odhadovaného vývoje poptávky do konce roku.

Oblibu si podle Drápala získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Letos fungoval od poloviny května, provoz ukončil v průběhu prvního říjnového týdne. 

Díky tomu, že v průměru přepravil zhruba 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března s elektrickým plavidlem používaným nyní na přívozu P7 „HolKa“. Fungovat bude jako ostatní sezónní přívozy do konce října.

Přívozy jsou tradičním pomocníkem i pro cyklisty. „Za letošní rok očekáváme přes 67 tisíc přepravených kol, přičemž nejoblíbenějšími jsou tradičně trojské přívozy P2 a P1, ale také jižní přívozy P3 a P6. Například u nejsevernějšího (P1) a nejjižnějšího (P6) přívozu připadá dokonce jedno jízdní kolo na každých pět cestujících,“ sdělil Drápal.

Pražské přívozy P1 až P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy (PID) a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují podle Drápala tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3).       


Autor: Jan Puci

BESIP: Ranní námrazy? I v květnu překvapí!

Včera v 06:45

I když je venku jaro, ranní teploty umí spadnout pod nulu – hlavně po jasné noci. A s nimi přichází neviditelné nebezpečí: námraza na silnici.

Praha 22: Omezení parkování u radnice

16. května 2025 v 11:10

V pondělí 19. května nebude možné parkovat na Novém náměstí na straně, kde se nachází radnice.

Další články
Nahoru