dnes
Středa - jasno
4°C
zítra
Čtvrtek - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pátek - prehanky-snih-dest
4°C
Seznam míst, kde se v Praze nejvíce zpožďují tramvaje a autobusy
Tramvaje se čato zpožďují na Palackého mostě. Foto: archiv

Seznam míst, kde se v Praze nejvíce zpožďují tramvaje a autobusy

Hlavní město Praha schválilo novou strategii realizace preferenčních opatření pro veřejnou dopravu na období do roku 2020, která by měla pomoci zrychlit tramvaje a autobusy a omezí jejich zpožďování ve vytížených pražských ulicích.

„Všechny pražské organizace, které mají organizaci dopravy na starosti, tímto materiálem dostaly jasný úkol, které lokality v období 2016 až 2020 systematicky řešit,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek (ČSSD).

Přestože na mnoha místech tramvajové sítě Praha dokazuje, že preferovat veřejnou dopravu umí, stále existuje řada míst zejména v autobusové síti, kde by veřejná doprava větší přednost před osobními automobily potřebovala.

„Týká se to nejen světelně řízených křižovatek, jako třeba Palackého náměstí, ale i ucelených tahů s vysokou hustotou autobusové dopravy, jako například osa Želivského – Slavia – Jižní Město, Prosek – Vysočany – Spojovací nebo Strakonická či Průmyslová ulice,“ konstatuje náměstek ředitele Ropid pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt.

Nejvíce problémová místa

Tramvaje

-       I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Palackého náměstí – Anděl

-       Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo

-       Újezd – Malostranská

-       Muzeum – Flora (Vinohradská ul.) 

Autobusy

-       Vysočanská – Spojovací – Pod Táborem

-       Želivského – Slavia – Bohdalec – Spořilov – Jižní Město

-       Nádraží Hostivař – Za Horou / Pod Táborem (Průmyslová ul.)

-       Lahovičky – Lihovar (Strakonická ul.)

-       Uhříněves (ul. Přátelství)

-       Kačerov – Zelené domky – Jesenice (Vídeňská ul.)

-       K Letišti – Nádr. Veleslavín (Evropská ul.)

-       Prašný most – Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba (Svatovítská, Jugosl. partyzánů)

-       Zdiby – Kobylisy (Ústecká ul.)

Statistika preferenčních opatření (stav k 30. září)

-       Podíl tramvajových tratí oddělených od ostatní dopravy: 52 %

-       Podíl světelně řízených křižovatek s preferencí tramvají: 78 %

-       Počet světelně řízených křižovatek, kde lze realizovat preferenci autobusů: 225

-       Délka vyhrazených pruhů pro autobusy: 30,9 km

-       Délka tramvajových tratí pojížděných autobusy: 12,4 km

„Do roku 2020 bychom rádi na většině těchto míst více upřednostnili MHD, ať už formou vyhrazených pruhů nebo úpravou semaforů pro rychlejší průjezd tramvají a autobusů,“ doplňuje Martin Šubrt.    


Další články
Nahoru