dnes
Úterý - zatazeno
3°C
zítra
Středa - zatazeno
5°C
pozítří
Čtvrtek - obcasny-dest
6°C
Pražský sport

Sedm rad, jak si co nejrychleji zlepšit fyzičku

Chcete se dostat do kondice, a to co nejrychleji? Poradíme vám, které sporty jsou pro nejlepší, po jakých více rostou svaly, a po kterých ztratíte tuk.

Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz patří mezi nejaktivnější sportovní svazy v ČR. Sdružuje na 80 sportovních klubů, 2 500 aktivních členů a každoročně pořádá přibližně 40 sportovních soutěží. Je nejstarší vzdělávací organizací v oblasti fitness vzdělávání a zaštiťuje celorepublikové osvětové projekty Děti na startu a Česko se hýbe. Více na www.fisaf.cz 

Pohyb každý den
„Nejsnazším a nejrychlejším způsobem, jak si zlepšit fyzičku, je rozhodně zařazení pravidelné fyzické aktivity do každodenního života. Zpočátku se může jednat o rychlou procházku v parku každý den 30 minut, postupně můžeme zařazovat další aktivity, které nás baví. To je totiž zásadní. Pokud pohyb není zábava, nemůže nikomu v pravidelném režimu dlouho vydržet,“ říká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz.

Začněte rychlou chůzí
Pro zlepšení fyzičky je vhodné začít třebas i rychlou chůzí, jízdou na kole, perfektní je také plavání, bruslení, v zimě lyžování, nejlépe běžkování. A pak celá škála fitness aktivit a také běhání, které v posledních letech zažívá obrovský boom.

Nepřepalte start
Jak by měl postupovat naprostý začátečník? Čeho se vyvarovat a na co si dát pozor? Rozhodně se vyplatí nepřepálit start. Každý by měl vycházet z nějaké své sportovní zkušenosti, historie. Pokud se člověk opravdu dlouho nehýbal a k tomu má pár kil navíc, zcela jednoznačně se vyplatí konzultace s odborníky, a to jak s praktickým lékařem (kvůli zjištění případných rizik), tak s rozumným osobním trenérem.

Silové cvičení buduje svaly, vytrvalostní snižuje tuky
jana-havrdova-websize-nahled Řada lidí řeší, při jaké fyzické aktivitě narostou svaly, a při které ztratí tuk. „Obecně platí, že silové cvičení buduje svalovou hmotu, a vytrvalostní v tzv. aerobním pásmu – tedy takové, při kterém se nezadýcháme a jsme schopni stále normálně mluvit – pomáhá budovat vytrvalost a snižovat tukovou zásobu. Vše však zcela zásadně souvisí s vhodným stravováním. Svaly nerostou ze vzduchu, ani tuky se nepálí jen tak…“ upozorňuje Jana Havrdová, která také zaštiťuje osvětový projekt Česko se hýbe, v jehož rámci chce vést českou populaci ke zdravějšímu životnímu stylu.

Cvičte alespoň 30 minut 5× týdně
Jak často je během týdne nutné cvičit, aby došlo k efektivní změně? „Obecná doporučení, která už ovšem také mají své kritiky, představují 30 minut denně alespoň 5× v týdnu, 10 000 kroků denně. Z reálné praxe bych doporučila minimálně 2× týdně nějakou konkrétní aktivitu jako trénink a k tomu každý den dostatek kroků. Ideální stav je 4× až 5× v týdnu, ale aktivity by se měly střídat, tedy měli bychom jak běhat, tak i posilovat a protahovat se například prostřednictvím jógy,“ doporučuje odbornice.

U starších lidí jsou výsledky vidět dříve
Neházejte flintu do žita, ani pokud vám už není právě třicet nebo čtyřicet. Fyzička se dá takto zlepšit i po padesátce a navíc – podle celé řady výzkumů je právě u starší generace pozitivní vliv pravidelné fyzické aktivity okamžitě vidět. Jak fyzická, tak i psychická kondice aktivních lidí je nesrovnatelně lepší než u těch, kteří se nehýbou.

Nezapomeňte na zdravý jídelníček
Pokud se chcete dostat do formy, je zcela nezbytné upravit také jídelníček. „Bez kvalitních živin nebude ani naše tělo správně fungovat. Co jíme, je velmi důležité. Obecná doporučení se v poslední době rapidně odklánějí od redukce tuků a doporučují zásadní snížení obsahu sacharidů v našem jídelníčku, tedy jak klasického cukru, tak i většiny obilovin, zejména bílé pšeničné mouky,“ uzavírá Havrdová.


Kluziště na Letné 2018 se letos otevře prvního prosince

15. listopadu 2018 ve 13:02

Hlavní město pokračuje ve svém již tradičním projektu Kluziště Letná. Zahájení letošní bruslařské sezony se koná v sobotu 1. prosince a na děti čeká odpolední program na ledě.

Běžecká škola Prahy 8 pokračuje

12. listopadu 2018 v 15:28

Běžecká škola Prahy 8 pod názvem Běháme s osmičkou pokračuje až do 20. prosince a přesunula se na osvětlený atletický ovál u ZŠ Burešova na Ládví.

Florbalová Superliga na Podvinném Mlýně

12. listopadu 2018 v 11:00

Radnice deváté městské části zve na zápasy florbalového klubu AC Sparta Praha, který hraje nejvyšší ligu – Tipsport Superligu, pravidelně v hale na Podvinném Mlýně na Praze 9.

Vánoční Den jógy na Malostranském náměstí

10. listopadu 2018 v 18:14

V sobotu 8. prosince pořádá Yoga Movement ve spolupráci s učitelkou jógy Klárou Pokornou Xmas Yoga Day v Kaiserštejnském paláci. Akce je součástí jejich projektu Yoga & Special Places, tedy propojení jógy a zajímavých míst, často pro jógu netradičních. Během celého dne budou probíhat různé...

Sportovní řádění v Praze 13

7. listopadu 2018 v 06:08

Sportovní klub FitStation otevírá dětské lekce pro děti od 3 do 5 let. Sportovní řádění je každé pondělí od 16 hodin.

Na stadionu v Bronzové začne v sobotu 17. listopadu bruslařská sezona

5. listopadu 2018 ve 20:43

Na stadionu v Bronzové v Praze 13 se začíná bruslit v sobotu 17. listopadu v 9 hodin.

Kros přes jamky nejstaršího golfového klubu

31. října 2018 v 10:53

Krosovou tečku na zeleném pažitu napíše tradičně Kilpi Trail Running Cup tuto neděli 4. listopadu v Praze-Motole, na půdě nejstaršího golfového klubu v zemi. Po čase se na greeny, hned po závodě, vrací taktéž slavnostní vyhlášení celkového pořadí KTRC.

Další články
Nahoru