Šalinou na kampus: Brněnské tramvaje pojedou na nové trati po pražských výhybkách
3. listopadu 2021 08:59
Součástí zakázky pro druhé největší město Česka je 37 výměn a 37 výhybkových systémů, žlábkovací profily a další drobné náhradní díly.
Zakázka tvořila přes třicet tramvajových výměn různých odbočných rádiusů, pár splítkových rozřazovacích výměn, přes dvacet motorizovaných výhybkových systémů a o něco méně manuálních výhybkových systémů. Součástí zakázky byl i žlábkovací profil a drobné náhradní díly.
„Polovina z naší letošní celkové produkce je zasmluvněna naší mateřské společnosti Dopravnímu podniku hlavního města Prahy. Čtvrtinu pak tvoří export plus doplňková výroba, druhou čtvrtinu zbytek České republiky. Dodávka pro město Brno je letos svým finančním objemem rekordní,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny. „Ačkoliv v Brně jezdí šaliny, na naše výrobky jim pasují tak jako tak,“ dodává.
Výrobky jsou určeny pro novostavbu tramvajové tratě z ulice Osová na Kampus. Jedná se o součást projektu „Šalinou na Kampus“, který je realizovaný pod záštitou Ministerstva dopravy a Evropské unie. Projekt si klade za cíl zjednodušení, zrychlení a zefektivnění hromadné dopravy v Brně.Výhybky povedou na nově budovanou tramvajovou trať a do taktéž nově budovaného tramvajového tunelu. Po zprovoznění celé stavby získá oblast Kampusu přímé tramvajové spojení s hlavním nádražím v Brně. Další významná část dodávky bude určena pro tramvajový trojúhelník u kulturního centra Semilasso a pro běžnou údržbu tramvajových tratí.