dnes
Pátek - jasno
5°C
zítra
Sobota - zatazeno
3°C
pozítří
Neděle - skorojasno
2°C
S vídeňským elektrobusem již koketovaly Pardubice a Brno, teď ho vyzkouší Praha
Elektrobus Rampini-Siemens loni testovali v Pardubicích a Brně. Teď je na řadě Praha. Foto: Jindřich Běťák / Wikimedia Commons

S vídeňským elektrobusem již koketovaly Pardubice a Brno, teď ho vyzkouší Praha

Elektrobus zapůjčený vídeňským dopravním podnikem bude v druhé polovině příštího týdne testován v pražské MHD. Svézt se jím budou moci cestující na lince 216 v Praze 6.

Elektrobus se dobíjí z trolejového vedení. Lze jej tak nasadit do celodenního provozu. V Praze by totiž mohl využívat existující tramvajové trakční vedení i měnírny. Krátkodobé dobíjení v průběhu dne trvá deset až patnáct minut při pobytech na konečné zastávce. V noci se pak může nabíjet v depu.

Plně elektrický provoz umožňuje cestování bez hluku a spalin. „Elektrobus Siemens-Rampini je atraktivní nejen pro cestující, ale i pro kolemjdoucí a ty, kteří žijí podél komunikací. Je tichý, čistý, má příjemný interiér a je vybaven elektrickým vytápěním i klimatizací. Přitom je energeticky velice úsporný," uvedl Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí Siemens ČR.

Pražský dopravní podnik si tento elektrobus vypůjčil pro zkušební provoz od vídeňského dopravního podniku, který v minulém roce pořídil celkem dvanáct těchto vozů. Zkušební provoz bude probíhat na lince číslo 216 ve dnech 22. až 26. ledna.

Linka jede po trase Bořislavka – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Poliklinika Petřiny v Praze 6. V pracovní den má třicetiminutový interval, o víkendu hodinový. Elektrobus vypůjčený z Vídně již loni testovali v Pardubicích a Brně, zda zde bude jezdit v běžném provozu, zatím není rozhodnuto.

Praha již v minulosti testovala řadu autobusů s ekologickými pohony. I když se některé v provozu objevily, vzhledem k celkovému počtu prostředků v pražské MHD se vždy jednalo o nevýznamný počet.


Další články
Nahoru