Dnes Neděle - obcasny-dest 5°C
Zítra Pondělí - obcasny-dest 8°C
Neděle 10. 12. 2023
Svátek má Julie
Vánoční nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz, do konce roku za zvýhodněné ceny.
Rychlodráha z Vršovic do Běchovic má už svého projektanta
Architektonický návrh terminálu vysokorychlostní železnice na východním okraji Prahy. Zdroj vizualizace: Správa železnic

Rychlodráha z Vršovic do Běchovic má už svého projektanta

Správa železnic (SŽ) vybrala projektanta vysokorychlostní trati (VRT) mezi pražskými Vršovicemi a Běchovicemi. Zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí rychlotrati v pražském uzlu provede sdružení společností Sudop Praha, Egis Rail, Mott MacDonald CZ a Mott Macdonald. SŽ to ve čtvrtek uvedla v tiskové zprávě. Hodnota zakázky je 125,8 milionu korun. Součástí projektu také bude vybudování čtvrté koleje mezi Běchovicemi a Libní, která výrazně navýší kapacitu železnice na tomto úseku koridoru. Výstavba by měla začít v roce 2028. Úsek je součástí připravované rychlodráhy z Prahy do Brna.

Trať bude navazovat na již projektovanou VRT Polabí mezi Běchovicemi a Poříčany. Díky ní budou moct vlaky zajet do pražského uzlu a obsloužit stávající nádraží. Projektanti navrhnou trať v husté městské zástavbě, přičemž důraz je podle SŽ kladen na minimalizaci vlivů provozu na okolí a také na začlenění do stávajícího urbanismu hlavního města.

Proto součástí zakázky není pouze navržení samotné trati, ale také nalezení optimálního řešení citlivého k místním podmínkám a lokálním specifikům dotčených městských čtvrtí.

Součástí zakázky je také požadavek na úzkou spolupráci projektanta s městskými částmi i soukromými investory, aby výsledný návrh podpořil další rozvoj jednotlivých lokalit.

Nová dvanáctikilometrová trať bude využívána výhradně osobní dopravou. Do stávající železniční sítě bude napojena v Běchovicích a Vršovicích. Součástí projektu je i dostavba železniční stanice Praha-Zahradní Město a napojení na VRT.

Vlaky na trati využijí maximální rychlosti 200 km/h, při průjezdu zastavěným územím se rychlost dále sníží na úroveň, která je v souladu s běžným provozem vlaků ve městě.

Při zadání zakázky využila SŽ podle jejího mluvčího Jana Nevoly metody Best Value Approach a Best Value Procurement, které hodnotí kvalitu nabídek účastníků výběrového řízení.

Projekt zahrnuje také úpravy stávajících tratí. Dodavatelé tak připraví technický návrh čtvrté traťové koleje mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a realizaci tzv. Jahodnické spojky, tedy propojení tratí z Prahy-Malešic do Běchovic a Libně.

Spojku využijí především nákladní vlaky. Dokumentace vznikne také pro nové odstavné nádraží ve Strašnicích, které bude sloužit vysokorychlostním soupravám.

VRT Praha přispěje k rozšíření kapacity pražského uzlu pro osobní i nákladní dopravu. Výstavba by měla začít na konci roku 2028.


Autor: Jan Puci

Parkování v Nových Butovicích

6. prosince 2023 ve 21:45

V parkovacím domě nedaleko stanice metra Nové Butovice v Praze 13 byl v létě otevřen nový parkovací dům a nabízí 380 parkovacích míst. Za padesát korun na den zde může zaparkovat kdokoliv a kdykoliv.

Za okny metra spustila společnost EUDI komerční provoz LMS technologie

2. prosince 2023 v 19:51

Cestující na trase A mezi stanicemi Bořislavka a Dejvická mohou od 1. prosince spatřit za okny jedoucí soupravy metra vánoční reklamní spoty společností Pilsner Urquell a ČSOB. Začal ostrý provoz multimediálního led systému společnosti European Digital Industries a.s. (EUDI).

Úpravy v Táborské ulici zvýší bezpečnost u školy

28. listopadu 2023 ve 21:05

Praha 4 připravila návrh nestavebních úprav, které mají za cíl zvýšit bezpečnost u Základní školy Táborská. Městská část o tom informovala na svém webu. Podle plánů má dojít k instalaci umělých obrubníků u přechodu v Táborské, ale také u vyústění Sezimovy ulice. Cílem je zkrátit délku přechodů a...

Další články
Nahoru