Rozšíření parkovacích zón po vzoru centra není vhodné, tvrdí místostarosta Prahy 15 Frauenterka
26. května 2019 22:37
Zástupci Prahy 15 v minulosti opakovaně tvrdili, že pro tuto městskou část je velmi důležitá stavba Hostivařské spojky. Co dělá radnice pro to, aby mohl být tento projekt v budoucnu realizován?
Ano, podporujeme projekt takzvané Hostivařské spojky, tedy radiály mezi vnějším a vnitřním pražským okruhem, která bude zároveň silničním obchvatem několika městských částí, ve kterých žije přibližně 60 tisíc obyvatel. Pražská radnice na její přípravu již vybírá projektanta. Místní zastupitelstvo svým posledním usnesením z letošního roku realizaci Hostivařské spojky také podpořilo. Městská část Praha 15 na sebe současně od města převzala závazek projekčně připravit obchvat přetížené ulice Hornoměcholupské tak, aby trasa tohoto obchvatu zejména tvořila propojení mezi ulicí Novopetrovickou a právě Hostivařskou spojkou mimo obydlená území. V této věci již městská část také podala městu podnět ke změně územního plánu.
Michal Frauenterka
Dojde letos k úpravě některých přechodů na Praze 15, aby došlo k zlepšení jejich bezpečnosti?
Úpravy bezpečnosti přechodů probíhají průběžně. Letos byly dokončeny úpravy přechodů v ulici Plk. Mráze. Ještě letos předpokládáme dokončení souvislé úpravy zklidnění v ulici Hornoměcholupská a devíti dalších míst, u kterých příprava na realizaci aktuálně probíhá. Dále bude postupováno podle priorit již schváleného konceptu.
Bude někde na území městské části měněn dopravní režim?
Letos došlo zejména ke kontrole preferenčních automatizovaných systémů průjezdu MHD v ulici Švehlova, kde byly zjištěny a odstraněny chyby v časování semaforů. V rámci projektů SMART CITY bylo také projednáno zpracování podnětu k řešení plynulejších průjezdů soustavy křižovatek v Hostivaři a byly také obnoveny snahy o vyloučení nákladní dopravy z ulice Hornoměcholupské v reakci na podobná opatření, již realizovaná například v Říčanech.
Jaké jsou aktuálně největší výzvy, které před Vámi stojí?
Dokončení plánovaných silničních staveb zmírňujících dopad mezikrajové dopravy a řešení parkování pro domácí. Další výzvou je výrazný posun při ochraně bezpečnosti chodců a cyklistů, zejména na dopravně frekventovaných místech (prověřujeme také možnost lávek) a při budování bezpečných pěších/cyklo propojení. V přípravě je též vybudování dvou „cyklo-oáz“.
Mnoho městských částí zavedlo parkovací zóny, některé o tom uvažují. Co Praha 15?
Mým záměrem je zejména vysvětlovat městu, že rozšíření parkovacích zón v podobě používané v centru Prahy není vhodným řešením. Navrhujeme pražské prstencové parkování zdarma pro občany s trvalým bydlištěm.
Plánuje se vznik dalších parkovacích ploch na území Prahy 15?
Městská část na svém území ve 23 lokalitách aktuálně zpracovává souhrnný projekt navýšení parkovacích stání o zhruba 470 míst.