dnes
Čtvrtek - jasno
2°C
zítra
Pátek - jasno
1°C
pozítří
Sobota - jasno
0°C
Rozhovor: Komunikace Prahy na sociálních sítích patří mezi světovou špičku
Filip Zikmund. Foto: archiv MHMP

Rozhovor: Komunikace Prahy na sociálních sítích patří mezi světovou špičku

Pražský magistrát se už několik let zaměřuje i na komunikaci metropole s občany skrze sociální sítě. A zdaleka to není jen o Facebooku, „komunikační rodina“ je o dost širší. Na otázky serveru Pražský patriot odpovídal Filip Zikmund z magistrátního oddělení komunikace, který za příběhem pražské komunikace na sociálních sítích stojí.

Před pár lety jste dostal na starost facebookovou stránku Prahy a rozhodl jste se kompletně změnit celý přístup a styl komunikace města s občany. V čem změna spočívala?
Měl jsem jasnou vizi, zlepšit vnímání lidí vůči pražskému governmentu a celkově vůči veřejným institucím jako takovým. Hledal jsem inspiraci v zahraničí, protože u nás byly sociální sítě takřka v plenkách.

Kde jste se inspiroval?
Velkým vzorem pro mě zpočátku byl Barack Obama a komunikace Bílého domu, ale také mnoho dalších představitelů establishmentu a governmentu. Jak na celostátní, tak především na metropolitní úrovni. Unikátní styl komunikace v té době měl například Boris Johnson, tehdejší starosta Londýna a dnešní britský ministr nebo starosta New Yorku Bill de Blasio, který byl skvělý ve využívání livestreamingu v případě mimořádných událostí ve městě.

Jak se konkrétně postupovalo v Praze?
Nastavila se jasná koncepce, vybraly vhodné sociální sítě, na kterých by mělo město komunikovat a sestavil se obsahový i časový plán, který se začal naplňovat. Postupně se začala resuscitovat facebooková stránka, která měla do té doby minimální interakci a čísla začala stoupat v tisících procentech.

Kdo se postupně začlenil do „komunikační rodiny" hlavního města“?
Byly to další sítě, takže v současnosti najdeme Prahu na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Youtube, Pinterestu, Tumblr, Linkedinu a dokonce i na Snapchatu.

V čem tkví unikátnost komunikace Prahy na sociálních sítích?
Především v tom, že se nesnaží pouze informovat občany o tom, co je ve městě krásné, ale naopak účelně používá tuto formu komunikace jako nástroj k získávání zpětné vazby a vytváření komunity. Díky tomu se již několikrát stalo, že veřejná debata na pražských sociálních sítích pomohla změnit rozhodnutí governmentu.

Jistě sledujete, jak si tato komunikace hlavního města na sítích stojí v porovnání se zahraničím, kterým jste se původně inspirovali.
V současné době patří komunikace Prahy na dvou hlavních sociálních sítích, Facebooku a Instagramu, mezi absolutní špičku světa, za celý rok 2017 měla například na Facebooku vyšší interakci než stránky New Yorku, Chicaga, Vídně, Sydney, Barcelony, Kodaně, Las Vegas, Miami, Tokya, Glasgow či třeba Londýna. Tím dokázala navázat na stejné umístění z roku 2015 a 2016.

Úspěch jste doplnili v prosinci i instagramovým účtem Prahy. Jak si ten stojí?
Podařilo se nám ho spojit s naším tourism boardem a již v prosinci jsme dokázali v interakci porazit dokonce i světového lídra – Paříž! Zároveň jsme za sebou nechali taková města, jako je New York, Sydney, Las Vegas, Varšava nebo Miami.

Interakce Facebook / Instagram – srovnání

socialni-site-praha1


Další články
Nahoru