Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Mezi nabídkami v soutěži na druhý úsek metra D jsou rozdíly několik miliard korun
Ražba dvoukolejného tunelu mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Zdroj foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Mezi nabídkami v soutěži na druhý úsek metra D jsou rozdíly několik miliard korun

Probíhající soutěž na zhotovitele stavby druhého úseku linky metra D Olbrachtova – Nové Dvory je jednou z největších stavebních zakázek za poslední roky v České republice. V současné době pražský dopravní podnik (DPP) posuzuje nabídky od tří sdružení. Podle z několika zdrojů ověřených informací serveru Pražský patriot podalo nejnižší nabídku sdružení vedené společností Porr. Sdružení, ve kterých jsou společnosti, které staví první úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, podala o několik miliard korun vyšší nabídky.

Stavbu prvního úseku metra D zahájila loni na jaře sdružení pěti společností Subterra, Hochtief CZ, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin, což je německá dcera Strabagu. Sdružení nabídlo v soutěži nejnižší cenu: 13,75 miliardy korun. Investorem předpokládaná cena zakázky byla 10,83 miliardy.

Loni v červnu DPP vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele stavby druhého úseku linky D Olbrachtova – Nové Dvory. Předpokládaná cena zakázky činí 24,63 miliardy korun. Lhůta pro podání nabídek uplynula loni 5. prosince. Byly podány nabídky od tří sdružení. Jedno vede Porr, druhé Subterra a třetí Strabag. Poslední dvě jmenované firmy, které spolu staví první úsek linky D, se v boji o ten druhý postavily proti sobě. Server Pražský patriot se DPP dotázal, zda by mohl podané nabídky okomentovat.

„Veřejná zakázka na zhotovitele stavby druhého úseku metra D od stanice Olbrachtova po Nové Dvory v současnosti pokračuje vyhodnocováním obdržených nabídek účastníků. Další detaily k ní zveřejníme, až bude rozhodnuto o vítězi a budou nejdříve informováni účastníci tendru dle zákona o zadávání veřejných zakázek. Stejně postupujeme i u jiných veřejných zakázek. Komentování dalších detailů k jakékoliv probíhající veřejné zakázce může být vnímáno jako pokus o její ovlivňování, což nechceme v žádném případě připustit,“ odpověděl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Podle informací serveru Pražský patriot, potvrzených ze dvou zdrojů, podalo nejnižší nabídku sdružení vedené společností Porr, a to 27,75 miliardy korun bez DPH. Tuto částku potvrdila i Jana Mašínová, asistentka představenstva společnosti Porr.

„Mohu potvrdit, že jsme podali jako hlavní společník ve sdružení nabídku do veřejné zakázky na zhotovení dopravní stavby Provozní úsek I D Metra v Praze – Olbrachtova – Nové dvory v celkové výši 27 747 829 766,96 Kč bez DPH,“ uvedla.

Sdružení vedené společností Subterra údajně podalo nabídku ve výši 29,8 miliardy korun. Ve sdružení se Subterrou jsou společnosti Hochtief a rakouská firma BeMo Tunnelling GmbH. „Podané nabídky zásadně nekomentujeme,“ sdělil mluvčí Subterry Vladislav Beneš.

Sdružení vedené Strabagem podalo údajně nejvyšší cenovou nabídku ve výši 30,7 miliardy korun. „Nepovažujeme za vhodné se ve fázi probíhajícího výběrového řízení poskytovat bližší informace. Vyhodnocení nabídek a případné zveřejnění jakýchkoliv detailů je v kompetenci investora,“ uvedla mluvčí Strabagu Edita Novotná.

Předmětem plnění probíhající veřejné zakázky je zhotovení dopravní stavby s přístupovými tunely z lokality budoucího písnického depa, a to včetně systému napájení Pankrác – Nové Dvory. Jde o úsek od stanice Olbrachtova až do depa Pístnice s tím, že budou vybudovány stanice Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. Ostatní stanice (Libuš, Písnice, Depo Písnice, pozn. aut.) až do depa v rámci této zakázky budovány nebudou, přesto že tunel vyražen bude.

Pražský dopravní podnik loni v prosinci oznámil, že pokud nenastanou žádné komplikace, předpokládá vyhlášení vítěze tohoto tendru do konce března 2023. Samotné zahájení výstavby druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory DPP bude asi ve druhém pololetí 2023.

Dle veřejně dostupné zadávací dokumentace má nabídková cena v celkovém hodnocení účastníků soutěže váhu 80 procent a zkušenosti vybraných členů odborného personálu dodavatele zbylých 20 procent. Tyto zkušenosti se hodnotí u hlavního manažera výstavby, stavbyvedoucího i jeho zástupce a také u výrobního přípraváře.


Autor: Jan Puci
Další články
Nahoru