
Rodinný byznys: U Karlova náměstí otevřeli manželé Hnidákovi nanukový obchod
1. července 2021 06:33
Značku nanuků °LUNAR založil Jakub Hnidák v roce 2018 po ročním ladění technologie výroby na nátlak své tehdy čtyřleté dcery, s kterou si oblíbili výrobu domácích nanuků.
Jakub si zpočátku myslel, že jen zamrazí smoothie a bude mít skvělý nanuk. To, že byl nanuk tvrdý jako beton a plný ledových krystalků, ho neodradilo, naopak, začal se o nanukovou výrobu mnohem více zajímat a pronikat do tajů technologických procesů.
Značka se uchytila, což potvrzuje i otevřený obchod. „Nechtěli jsme udělat jen dobrý nanuk, naším cílem je změnit celý nanukový trh. Já bych si strašně přál, aby konečně přestala hrát hlavní roli cena na úkor kvality. Proto jsme udělali nanuky z kvalitních surovin, které chutnají skvěle, vypadají krásně a navíc se je díky složení bez zbytečných éček, a sníženému obsahu cukru, nebojíte dát ani svým dětem,” uvedl Jakub Hnidák.
„Rádi bychom zvrátili trend posledních let, kdy velcí hráči na trhu kvůli odbytu a honbě za růstem prodejů neustále snižují cenu, s ní ale bohužel i gramáž a kvalitu nanuků. Sami jsme dospěli do bodu, kdy jsme na trhu nenašli nanuk, který bychom si s radostí koupili a vychutnali,” doplnila Lenka Hnidáková, proč se v roce 2017 rozhodli přidat do svého dortíkového portfolia i nanuky.
Je pravdou, že kopečkové zmrzlině se to před pár lety povedlo, dnes už se nikdo nepodivuje nad tím, že za dobrou zmrzlinu zaplatí klidně i 40 až 50 korun za porci.
°Lunar má v nabídce celkem deset příchutí, které jsou postavené převážně na tradičních chutích, jako je vanilka, čokoláda a jahoda, ale i na tolik oblíbených trendech posledních let, jako je mango nebo slaný karamel.
I ty klasické příchutě se však snažili ozvláštnit a jak sami říkají, dát jim vesmírný přesah. Proto například ve smetanové vanilce najdou zákazníci trochu borůvkového pyré.
Netradiční je i vzhled nanuků, jsou dozdobované belgickou čokoládou, ořechy a lyofilizovaným ovocem. Za ochutnání podle manželů Hnidákových rozhodně stojí pistáciová se selským jogurtem nebo osvěžující kombinace limetky s avokádem.
Nedávno se manželé Hnidákovi díky rostoucímu zájmu o jejich produkty rozhodli pro crowdfunding. Při kampani na portálu HitHit.cz měli za cíl vybrat 350 tisíc korun na výkonnější nanukový stroj z italského Rimini. Přispělo přes 600 lidí, cíl se podařilo splnit.
Díky téhle technické výpomoci budou moci vyrobit více nanuků a rychleji se rozrůstat. Kromě vlastního nanukového obchodu na Karlově náměstí – hned vedle toho cupcakového – dodávají nanuky na rohlík.cz a zhruba třiceti dalším prodejcům po celé ČR. Koupit si je tak lze třeba na Šumavě nebo v Olomouci.
„Je vidět, že se to pomalu obrací, každý den píší další majitelé bister, kaváren a různých farmářských potravin z nejrůznějších koutů, že by nás chtěli prodávat, že se jich lidé na nanuky ptají a oni sami přitom nechtějí nabízet nic, co by neodpovídalo jejich standardu. Problém je teď spíš na naší straně, abychom uspokojili rostoucí poptávku, potřebujeme sami rychle vyrůst, což samozřejmě vyžaduje nemalou investici,” vysvětlil Jakub, proč se rozhodli pro crowdfunding.
Ve zmíněném nanukovém obchodě si lze vybrat z deseti osvědčených příchutí, a to buď již nazdobených, a nebo si jejich zdobení na místě zákazník sám navrhe zvolením jedné ze čtyř belgických čokolád Callebaut – tmavé, mléčné, ruby nebo bílé, kterou si lze nechat zasypat výběrem z mnoha druhů ořechů, lyofilizovaného ovoce a sprinkles.
„Jedna věc je mít skvělý nápad a druhá je, dotáhnout ho do zdárného konce a neuhnout z té původní cesty, kterou jste si vytyčili. A jestli je někdo zdárným příkladem toho, že to jde, tak jsou to Lanka a Jakub,“ sdělila Tamara Klusová, jedna z ambasadorek značky.
Nanukový obchod °Lunar
Vyšehradská 53 (roh Karlova nám.)
Praha 2 – Nové Město
Otevírací doba:
PO-PÁ: 10–19h
SO: 10–18h