Roční provoz nového úseku metra a tunelu Blanka bude stát Prahu přes 700 milionů korun!
26. ledna 2014 11:26
Roční provoz prodloužené části metra A do Motola vyjde na zhruba 480 milionů korun. První cestující se novými stanicemi metra svezou v prvním čtvrtletí 2015. Poté bude upraven provoz povrchových linek. Provoz všech linek metra stojí Prahu více než pět miliard ročně, v roce 2014 to má být zhruba 5,7 miliardy korun.
Pro povrchovou dopravu bude nový úsek znamenat, že budou zrušeny nebo omezeny některé autobusové a tramvajové linky, které vedou souběžně s budovanou podzemkou. Pokud by to Praha neudělala, provoz pražské MHD by se prodražoval.
Účet za stavbu metra z Dejvic do Motola má být maximálně 22,5 miliardy korun. Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš ovšem tvrdí, že konečná částka se bude pohybovat kolem 21 miliard korun. Praha ke konci roku prostřednictvím dopravního podniku vyplatila za stavbu metra A do Motola více než polovinu nákladů, přesně 11,6 miliardy korun.
Provoz Blanky asi prodraží průsaky podzemních vod
Stavební část prodlouženého metra včetně stavby výtahů a eskalátorů má být podle smluv dokončena v listopadu. Zkušební provoz by měl začít na přelomu let 2014 a 2015. Kompletní a přesný harmonogram budou mít magistrát a dopravní podnik hotov v druhé polovině letošního února.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý 6,1 kilometru a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.
Anketa
Zlepší se doprava v Praze po zprovoznění tunelu Blanka?