Dnes Středa - zatazeno 9°C
Zítra Čtvrtek - prehanky-dest 11°C
Středa 24. 4. 2024
Svátek má Jiří
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Strojvůdců metra není nikdy dost, vyškolit je trvá půl roku, říká šéf DPP Witowski
Ilustrační foto: archiv DPP

Strojvůdců metra není nikdy dost, vyškolit je trvá půl roku, říká šéf DPP Witowski

Strojvedoucích metra není nikdy dost, vyškolit nové trvá půl roku, řekl ve středu ČTK ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Petr Witowski. Návrat turniketů do pražského metra vylučuje, protože by byl nákladný a jeho přínos malý. Praha navíc vždy prosazovala otevřenosti vůči cestujícím, dodal Witowski u příležitosti oslav 50 let od zahájení provozu na Nuselském mostě.

Strojvedoucích metra aktuálně DPP zaměstnává 654, sdělila ČTK mluvčí podniku Aneta Řehková. Profese je i na seznamu volných míst DPP, po zácviku si strojvedoucí vydělá 250 korun za hodinu.

Dalším milníkem pražské dopravy bude otevření nové linky metra D, které výrazně odlehčí i nejvytíženějšímu úseku metra mezi Florencí a Kačerovem, zdůraznil šéf DPP. Nuselský most je podle něj „kapacitně nenahraditelný", denně jeho útrobami projede 672 vlaků. Pokud by metro měla nahradit povrchová doprava, jelo by po Nuselském mostě 6500 kloubových autobusů denně, uvedl Witowski.

„Kurz na strojvedoucího metra trvá půl roku a je daleko delší než ten pro řidiče tramvaje a autobusu," řekl Witowski. „Pozice se daří obsazovat, ale do ideálního stavu nám lidé chybí," dodal.

Polovinu času tráví budoucí řidiči teoretickou přípravou, včetně získávání znalostí o soupravě pro případ technické závady během provozu. Další tři měsíce tráví v kabině metra po stejně dlouhou dobu jako jejich budoucí kolegové.

Přednost mají uchazeči, kteří mají technické vzdělání. Podmínkou je také znalost češtiny nebo slovenštiny kvůli komunikaci s dispečinkem. Zájemci musí rovněž splnit psychotesty, které podstupují všichni žadatelé o práci v dopravním podniku.

Práce v metru, kde cesta po nejdelší trase B trvá z konečné na konečnou 41 minut, klade i specifické nároky na personál v kabině. „Během půl roku se člověk naučí regulovat jídlo a pití," řekl ČTK strojvedoucí Lukáš, který sedává v kabině metra už 18 let. „Existuje i pohotovostní řešení. Řidič si může požádat o mimořádné vystřídání," dodává s tím, že sám to za celou kariéru využil jen třikrát.

U příležitosti 50. výročí otevření Nuselského mostu ve středu vyjela z depa Kačerov historická souprava metra, která na trati jezdila v 70. letech 20. století. Zatímco staré soupravy mají jízdní stupně, které se zařazují, u nových souprav se zadává výkon procentuálně, řekl ČTK strojvedoucí Lukáš v historické uniformě. I pro něj byla dnešní jízda svátkem, ale stará souprava se podle něj příliš neliší od té, na které začínal.


Autor: ČTK

Začne první etapa opravy Slévačské ulice, potrvá do července

22. dubna 2024 v 07:55

Ve čtvrtek 25. dubna začne TSK Praha s opravou Slévačské ulice. První etapa proběhne v úseku od ulice Cíglerova po ulice Kukelská a Zdobnická. Během ní bude komplexně obnoven povrch komunikace, opraví se kanalizační vpusti, revizní šachty, dojde k úpravě dopravního značení a zařízení a k opravě...

Praha 6: Jak řešit pěší propojení Kladenské a Africké ulice

20. dubna 2024 ve 12:09

Pokud se chcete zapojit do rozhodování, která ze tří uvažovaných variant má šanci na realizaci, přijměte pozvání na veřejné setkání v úterý 23. dubna v 17 hodin u trafačky za domem na adrese Kladenská 12.

Děti rozdají smajlíky a mračouny

20. dubna 2024 v 08:07

Akce Smajlík vrací do ulic Prahy 4. Dopravně preventivní akci pořádá radnice a Policie České republiky. Děti si opět připravily pro řidiče smajlíky a mračouny.

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Další články
Nahoru