dnes
Pondělí - zatazeno
5°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - skorojasno
3°C
Řidiči, ne že to dirigentům provozu zkazíte. Regulovčíci soutěží na pražských křižovatkách
Práce regulovčíka vyžaduje schopnost soustředit se a být rázný. Foto: Policie ČR

Řidiči, ne že to dirigentům provozu zkazíte. Regulovčíci soutěží na pražských křižovatkách

Již šestnáctý ročník soutěže o nejlepšího regulovčíka Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy se uskuteční ve středu 27. května dopoledne. Nejprve dopravní policisté podstoupí od zhruba osmi hodin ráno test z teoretických znalostí různých zákonů, následovat bude od deseti do dvanácti hodin praktická část soutěže.

Dopravní policisté budou v rámci soutěže řídit křižovatku na křižovatkách ulic U Slavie x Vršovická a U Vršovického hřbitova x Bohdalecká v Praze 10. Nejlepší regulovčíci postoupí do republikového kola.

Regulovčíci řídí dopravu už skoro sto let

Automobilová doprava v Praze zažívala po skončení první světové války velký rozvoj, provoz houstl, a proto bylo nutné dopravu nějak korigovat. Semafory v té době ještě v hlavním městě nebyly, a tak se ráno 2. září 1919 poprvé v historii města postavil do křižovatky strážník, aby zde pomocí pendreku řídil dopravu. Bylo to na Můstku v dolní části Václavského náměstí.

Během léta 1919 byly pro řízení pražského provozu vycvičeny téměř tři desítky mužů. Ti měli při práci na sobě modročernou uniformu s přilbicí a pořadí jízdy určovali každému autu zvlášť pomocí gumového obušku.

První semafor začal v Praze fungovat až o osm let později u Masarykova nádraží a byl na ruční přepínání. Počet semaforů se postupně zvyšoval, ale nijak závratným tempem. Na začátku druhé světové války jich bylo v Praze už 18. V současnosti řídí provoz na křižovatkách zhruba šest stovek semaforů.


Další články
Nahoru