Řidič tramvaje i autobusu si vydělá skoro 60 tisíc měsíčně, strojvedoucí metra 70 tisíc
7. prosince 2024 18:44
Aktuálně je v DPP zaměstnáno více než 700 strojvedoucí metra a 4000 řidičů tramvají a autobusů. „Kurz pro strojvedoucí metra, skládá se z teoretické a praktické části, trvá přibližně půl roku, u řidičů tramvají je to přibližně 5 měsíců a u řidičů autobusů přibližně 3 až 3,5 měsíce,“ popsala Řehková. Každá část kurzu se ukončuje zkouškou.
Po ukončení kurzu si podle Řehkové řidič tramvaje vydělá v průměru 57 tisíc korun hrubého měsíčně, řidič autobusu ještě o tisíc korun víc a strojvedoucí metra vidí na výplatní pásce 70 tisíc korun měsíčně.
„Naši zaměstnanci mají k dispozici i nadstandardní zaměstnanecké benefity, mezi které patří například možnost rodičovského volna během roku, nebo příspěvek na dětskou rekreaci,“ popsala mluvčí.
Podle ní v DPP rok od roku roste zaměstnanost žen. Mnoho žen působí v klíčových profesích a často se vypracují do vedoucích pozic. Například jednou z těchto žen, která s DPP spojila svoji kariéru již přes 35 let, je Věra Kokošková. Začínala na pozici manipulantky a vypracovala se na pozici vedoucí garáže Vršovice, zároveň je jedinou ženou v DPP, která řídí větší kolektiv mužů.
„Mnoho žen ale i tak čelí při plánování pracovního a rodinného života situacím, u kterých je práce ve směnném provozu nemožný. Podle svých možností se potom kandidátky o práci v DPP rozhodují, jaké jsou jejich reálné možnosti,“ popsala Řehková. Zároveň však uvedla, že pro některé maminky je naopak nepřetržitý provoz resp. provoz na směny vítanýDPP má ve svém portfoliu mnoho pozic, které jsou tradičního charakteru a na které se hlásí hlavně muži. „Dnes ale zaměstnáváme ženy i na pozicích, na kterých by se příliš neočekávaly, například automechanička nebo karosářka.
U příležitosti 50. výročí otevření Nuselského mostu ve středu vyjela z depa Kačerov historická souprava metra, která na trati jezdila v 70. letech 20. století. Zatímco staré soupravy mají jízdní stupně, které se zařazují, u nových souprav se zadává výkon procentuálně, řekl ČTK strojvedoucí Lukáš v historické uniformě. I pro něj byla dnešní jízda svátkem, ale stará souprava se podle něj příliš neliší od té, na které začínal.