Dnes Pátek - zatazeno 6°C
Zítra Sobota - zatazeno 7°C
Pátek 24. 1. 2025
Svátek má Milena
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Řidič tramvaje i autobusu si vydělá skoro 60 tisíc měsíčně, strojvedoucí metra 70 tisíc
Autobus na Jiráskově mostě. Zdroj foto: Dopravní podník hl. m. Prahy

Řidič tramvaje i autobusu si vydělá skoro 60 tisíc měsíčně, strojvedoucí metra 70 tisíc

Do optimálního stavu chybí pražskému dopravnímu podniku jen jedno procento strojvedoucích metra, pět procent řidičů tramvají a necelé dvě procenta řidičů autobusů. „Podle velkého zájmu o tyto pozice vidíme, že nejenom jistota a stabilita, ale možnost si vydělat, je pro zájemce velmi motivační. Je to častá zmínka u pohovorů,“ sdělila serveru Pražský patriot mluvčí DPP Aneta Řehková. Pravdou je, že řidiči a strojvedoucí v pražské MHD si přijdou na slušné peníze, mají nadprůměrné platy. 

Aktuálně je v DPP zaměstnáno více než 700 strojvedoucí metra a 4000 řidičů tramvají a autobusů. „Kurz pro strojvedoucí metra, skládá se z teoretické a praktické části, trvá přibližně půl roku, u řidičů tramvají je to přibližně 5 měsíců a u řidičů autobusů přibližně 3 až 3,5 měsíce,“ popsala Řehková. Každá část kurzu se ukončuje zkouškou.

Po ukončení kurzu si podle Řehkové řidič tramvaje vydělá v průměru 57 tisíc korun hrubého měsíčně, řidič autobusu ještě o tisíc korun víc a strojvedoucí metra vidí na výplatní pásce 70 tisíc korun měsíčně.

„Naši zaměstnanci mají k dispozici i nadstandardní zaměstnanecké benefity, mezi které patří například možnost rodičovského volna během roku, nebo příspěvek na dětskou rekreaci,“ popsala mluvčí.

Podle ní v DPP rok od roku roste zaměstnanost žen. Mnoho žen působí v klíčových profesích a často se vypracují do vedoucích pozic. Například jednou z těchto žen, která s DPP spojila svoji kariéru již přes 35 let, je Věra Kokošková. Začínala na pozici manipulantky a vypracovala se na pozici vedoucí garáže Vršovice, zároveň je jedinou ženou v DPP, která řídí větší kolektiv mužů.

„Mnoho žen ale i tak čelí při plánování pracovního a rodinného života situacím, u kterých je práce ve směnném provozu nemožný. Podle svých možností se potom kandidátky o práci v DPP rozhodují, jaké jsou jejich reálné možnosti,“ popsala Řehková. Zároveň však uvedla, že pro některé maminky je naopak nepřetržitý provoz resp. provoz na směny vítaný

DPP má ve svém portfoliu mnoho pozic, které jsou tradičního charakteru a na které se hlásí hlavně muži. „Dnes ale zaměstnáváme ženy i na pozicích, na kterých by se příliš neočekávaly, například automechanička nebo karosářka.

U příležitosti 50. výročí otevření Nuselského mostu ve středu vyjela z depa Kačerov historická souprava metra, která na trati jezdila v 70. letech 20. století. Zatímco staré soupravy mají jízdní stupně, které se zařazují, u nových souprav se zadává výkon procentuálně, řekl ČTK strojvedoucí Lukáš v historické uniformě. I pro něj byla dnešní jízda svátkem, ale stará souprava se podle něj příliš neliší od té, na které začínal.


Autor: Jan Puci

Procházka seznámí s návrhem regulace tranzitní dopravy v Malém Břevnově

Včera v 08:09

Praha 6 na základě podnětů místních obyvatel připravila návrh opatření k snížení tranzitní dopravy v Malém Břevnově. S návrhem se bude možné podrobně seznámit a diskutovat o něm na procházce s radním pro dopravu Ondřejem Matějem Hrubešem a zástupci s odboru dopravy a životního prostředí ve středu...

Praha 6: Oprava kanalizace v ulici gen. Píky

15. ledna 2025 v 07:08

Od 15. ledna pokračuje oprava kanalizace v ulici gen. Píky v Praze 6. Uzavírka bude probíhat na etapy v jednotlivých částech komunikace až do 31. března. V první etapě bude uzavřen úsek od Svatovítské po Buzuluckou.

Další články
Nahoru