dnes
Pátek - skorojasno
9°C
zítra
Sobota - oblacno
11°C
pozítří
Neděle - jasno
15°C
Řešení smíchovského zdymadla se odkládá, ministerstvo řeší vlastní podjatost
Takto by podle šest let staré vizualizace mohla vypadat nová komora u Dětského ostrova (z tohoto pohledu vlevo). Zdroj: Ředitelství vodních cest ČR

Řešení smíchovského zdymadla se odkládá, ministerstvo řeší vlastní podjatost

O odvolání pražských samospráv proti stavebnímu povolení nové plavební komory na Smíchově z loňského srpna ministerstvo zemědělství zatím nerozhodlo. Nyní se řeší, zda není samotné ministerstvo systémově podjaté, sdělil ČTK mluvčí resortu Vojtěch Bílý. Pod ministerstvo totiž spadá investor stavby, státní podnik Povodí Vltavy.

Proti rozhodnutí vodoprávního úřadu se odvolaly Praha 1 a 5 a také Institut plánování a rozvoje (IPR), který zastupuje pražský magistrát. Právě Praha 5 pak podala námitku systémové podjatosti státního úřadu. Povodí i přes odpor města na stavbě trvá.

Další plavební komora by měla podle Povodí Vltavy posílit kapacitu té stávající. Podle kritiků by zvýšila lodní provoz na Vltavě, což by znamenalo vyšší emise a narušení klidové zóny v okolí řeky. Povodí to odmítá s tím, že stavba nové komory naopak odlehčí zátěž té současné.

Radnice Prahy 5 ve svém odvolání uvedla kromě systémové podjatosti několik dalších námitek. Rozpory jsou podle ní například v posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), v souladu s územní dokumentací či s ochranou Pražské památkové rezervace.

Podle Bílého kromě podjatosti nyní budou nadřízené instance přezkoumávat také rozhodnutí jednotlivých orgánů v řízení. Buď je potvrdí, nebo změní. Ministerstvo je k tomu vyzvalo loni na konci listopadu. Konečné rozhodnutí o odvolání tak bude až po těchto přezkumech.

V některých případech se může řešení systémové podjatosti protáhnout na dlouho, například územní řízení ke stavbě Radlické radiály se takto prodloužilo již o více než rok a stále není uzavřeno.

Pátá městská část namítla například to, že podle posouzení vlivu na životní prostředí má komora sloužit pro rekreační plavbu menších lodí, a není tak důvod, aby byla dlouhá 55 metrů, jak se plánuje.

Sám stavebník podle Prahy 5 navíc připouští, že stavba zdymadla zvýší lodní provoz na Vltavě, což stanovisko EIA nezohlednilo z hlediska emisí, hluku či památkové ochrany. Podle radnice je tak rozporné a požaduje jeho zrušení.

Stavbu loni zamítl stavební úřad Prahy 5, povodí však podle zákona mohlo ještě požádat vodoprávní úřad na magistrátu. Oba úřady spadají pod státní správu a politici na ně nemají mít vliv. Proti stavbě se postavily všechny dotčené samosprávy, tedy vedení Prahy 1, Prahy 5 i hlavního města. I tak úřad stavbu loni povolil.

V případě, že povodí získá pravomocné povolení, by stavba měla trvat dva až tři roky, podle dokumentace by vyšla zhruba na 530 milionů korun.


Praha 1 zajistí odběry zaměstnancům radnice i svých příspěvkových organizací

Včera ve 23:28

Pracovníci Střediska sociálních služeb Praha 1, Nemocnice Na Františku, škol Prahy 1, které jsou v mimořádném provozu, a Úřadu MČ Praha 1 se podrobí preventivním odběrům na onemocnění COVID-19.

Ve společnosti Prahy 6 SNEO proběhne forenzní audit

Včera ve 20:00

Předseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti SNEO Jan Sedláček svolal kvůli svým zjištěním v hospodaření společnosti mimořádnou valnou hromadu, tvořenou radou šesté městské části.

Dopravní podnik postupně otevře vybraná střediska dopravních informací

1. dubna 2020 ve 22:09

Od dnešního dne pražský dopravní podnik (DPP) otevřel prodejní místo Centrální dispečink v ulici Na Bojišti 5 v Praze 2. Od pátku 3. dubna obnoví provoz také v šesti střediscích dopravních informací: Anděl, Hlavní nádraží 1 a 2, Hradčanská, Můstek a Nádraží...

Obnovení stavebních prací v ulici U Sluncové

1. dubna 2020 v 07:09

Od 1. dubna bude Technická správa komunikací pokračovat v celkové rekonstrukci komunikace v ulici U Sluncové v úseku ulice Pod Plynojemem až k hotelu Čechie. 

Další články
Nahoru