dnes
Pátek - prehanky-dest
16°C
zítra
Sobota - obcasny-dest
10°C
pozítří
Neděle - zatazeno
13°C
Řešení smíchovského zdymadla se odkládá, ministerstvo řeší vlastní podjatost
Takto by podle šest let staré vizualizace mohla vypadat nová komora u Dětského ostrova (z tohoto pohledu vlevo). Zdroj: Ředitelství vodních cest ČR

Řešení smíchovského zdymadla se odkládá, ministerstvo řeší vlastní podjatost

O odvolání pražských samospráv proti stavebnímu povolení nové plavební komory na Smíchově z loňského srpna ministerstvo zemědělství zatím nerozhodlo. Nyní se řeší, zda není samotné ministerstvo systémově podjaté, sdělil ČTK mluvčí resortu Vojtěch Bílý. Pod ministerstvo totiž spadá investor stavby, státní podnik Povodí Vltavy.

Proti rozhodnutí vodoprávního úřadu se odvolaly Praha 1 a 5 a také Institut plánování a rozvoje (IPR), který zastupuje pražský magistrát. Právě Praha 5 pak podala námitku systémové podjatosti státního úřadu. Povodí i přes odpor města na stavbě trvá.

Další plavební komora by měla podle Povodí Vltavy posílit kapacitu té stávající. Podle kritiků by zvýšila lodní provoz na Vltavě, což by znamenalo vyšší emise a narušení klidové zóny v okolí řeky. Povodí to odmítá s tím, že stavba nové komory naopak odlehčí zátěž té současné.

Radnice Prahy 5 ve svém odvolání uvedla kromě systémové podjatosti několik dalších námitek. Rozpory jsou podle ní například v posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), v souladu s územní dokumentací či s ochranou Pražské památkové rezervace.

Podle Bílého kromě podjatosti nyní budou nadřízené instance přezkoumávat také rozhodnutí jednotlivých orgánů v řízení. Buď je potvrdí, nebo změní. Ministerstvo je k tomu vyzvalo loni na konci listopadu. Konečné rozhodnutí o odvolání tak bude až po těchto přezkumech.

V některých případech se může řešení systémové podjatosti protáhnout na dlouho, například územní řízení ke stavbě Radlické radiály se takto prodloužilo již o více než rok a stále není uzavřeno.

Pátá městská část namítla například to, že podle posouzení vlivu na životní prostředí má komora sloužit pro rekreační plavbu menších lodí, a není tak důvod, aby byla dlouhá 55 metrů, jak se plánuje.

Sám stavebník podle Prahy 5 navíc připouští, že stavba zdymadla zvýší lodní provoz na Vltavě, což stanovisko EIA nezohlednilo z hlediska emisí, hluku či památkové ochrany. Podle radnice je tak rozporné a požaduje jeho zrušení.

Stavbu loni zamítl stavební úřad Prahy 5, povodí však podle zákona mohlo ještě požádat vodoprávní úřad na magistrátu. Oba úřady spadají pod státní správu a politici na ně nemají mít vliv. Proti stavbě se postavily všechny dotčené samosprávy, tedy vedení Prahy 1, Prahy 5 i hlavního města. I tak úřad stavbu loni povolil.

V případě, že povodí získá pravomocné povolení, by stavba měla trvat dva až tři roky, podle dokumentace by vyšla zhruba na 530 milionů korun.


Volby: Telefonní čísla pro hlasování doma do přenosné volební schránky

Včera v 09:05

Ve dnech 2. a 3. října a v případě druhého kola ve dnech 9. a 10. října 2020 se v Praze uskuteční ve třech volebních obvodech volby do Senátu Parlamentu České republiky. Voličům v nařízené karanténě nebo izolaci je podle v srpnu schváleného zákona umožněno hlasovat u drive-in volebního stanoviště...

Internacionální ulice v Suchdole bude uzavřena

23. září 2020 v 11:14

Z důvodu výstavby nového vodovodního řadu v Suchdolské ulici bude uzavřena ulice Internacionální na křižovatce s ulicí Suchdolskou od soboty 26. září do úterý 29. září pro veškerý provoz v obou směrech. Ulice Internacionální bude průjezdná od Kamýcké po Suchdolské náměstí. Zastávka Suchdolské...

Letenský tunel bude příští týden uzavřen

23. září 2020 v 09:31

Noční uzavření Letenského tunelu proběhne od 29. září od 23 hodin do 30. září do 5 hodin.

V ulici Jana Želivského pokračují opravy

23. září 2020 v 08:20

Od soboty 26. září 2020 bude Technická správa komunikací pokračovat v souvislé údržbě vozovky na komunikaci Jana Želivského v úseku Koněvova – Olšanská ve směru z centra.  Práce by měly skončit 10. října 2020.

Další články
Nahoru