Dnes Sobota - jasno 1°C
Zítra Neděle - jasno -3°C
Sobota 6. 3. 2021
Svátek má Miroslav
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky
Pohled na náměstí Hrdinů od metra Pražského povstání. Foto: JP

Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky

Dlouhodobě plánovaná modernizace tramvajové trati v Nuslích měla v Táborské ulici a ulici Na Pankráci podle původních plánů začít loni, nyní ani není jisté, že se začne alespoň letos. U projektu za odhadovaných 160 milionů korun se totiž zatím nepodařilo najít uspokojivé řešení podoby trati v bezprostředním okolí stanice metra Pražského povstání.
tram-zastavka-prazskeho-povstani

Tramvajová zastávka Pražského povstání

V současnosti musí cestující přestupující mezi metrem, tramvají a autobusem zdolat několik desítek metrů. Cílem je tyto vzdálenosti zkrátit vybudováním nové zastávky. Tramvajová i autobusová zastávka Pražského povstání, které jsou nyní nad křížením ulice Na Pankráci s ulici Děkanská vinice I., by se měly obousměrně přesunout na náměstí Hrdinů, tedy ke stanici metra.

Takové řešení by si vynutilo mírné posuny stávajících přechodů pro chodce, navíc by vzniknul další u nové zastávky. Úprava také předpokládá vznik další nové zastávky v ulici Na Pankráci v úrovni ulice Kotorská. Autobusová zastávka v ulici Děkanská vinice I. by zůstala na svém stávajícím místě. Nově zřizovaná zastávka Kotorská má být doplněna také novým přechodem přes ulici Na Pankráci.

Řidiči by po provedených úpravách na frekventované křižovatce ulic Táborská x Na Pankráci x Lomnického nemohli odbočovat z ulice Lomnického do ulice Na Pankráci vlevo směrem ke kongresovému centru. Tento směr je však již dnes pravidelně užíván z Lomnického odbočením do ulice Na Klikovce a přes Sinkulovu do ulice Na Pankráci.

Jízdní pruhy se podaří ve zmíněné křižovatce zachovat s drobnými směrovými úpravami všechny, dokonce směrem do centra v ulici Na Pankráci před křižovatkou budou regulérní řadící pruhy vlevo, rovně a doprava. Navíc by se v tomto úseku měl podle projektantů zajistit i komfort cyklistické dopravy vlastním pruhem do kopce a pomocí piktogramů v prostředním řadícím pruhu i z kopce.

ulice-na-pankraci Křižovatky Na Pankráci x Děkanská vinice I. a Na Pankráci x Na Veselí, stejně jako rovný úsek mezi nimi, pak mimo drobné směrové úpravy nedoznají zásadních úprav. Aby toho všeho mohlo být dosaženo, posouvá se dnešní hrana ulice Na Pankráci mezi křižovatkami s ulicí Děkanská vinice I. a ulicí Táborskou zabráním zeleného pásu mezi komunikací a chodníkem směrem severním. Celá úprava bude v prostoru náměstí doplněna novou zelení a novými povrchy vozovek a chodníků.

„S pražským dopravním podnikem jsme od začátku hledali shodu na délce zastávek Pražského povstání z důvodu minimálního prostoru mezi křižovatkami. Podnik nakonec ustoupil z požadavku na délku zastávky pro dvě plné tramvajové soupravy s tím, že pro zejména výjezd směrem od pankrácké vozovny bude upraven interval na křižovatkách,“ uvedl 1. místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík, do jehož kompetencí patří doprava. Pokud by totiž nová zastávka Pražského povstání byla určena jen pro jednu tramvajovou soupravu, mezi dvě na sebe navazující křižovatky v rozích náměstí Hrdinů by se vešla.

„Praha 4 pro možnost nalezení shody ustoupila z požadavku na zachování všech dnešních směrů v křižovatkách v plném rozsahu a přistoupila na zrušení levého odbočení z ulice Lomnického, protože jinak nebylo možno nalézt harmonogram vystřídání všech směrových proudů bez významného omezení dopravy MHD, pěší nebo automobilové,“ vysvětlil Kovářík.

Projednávání popsaného řešení umístění zastávek u stanice metra Pražského povstání však ještě není u konce. „Rádi bychom tuto klíčovou tramvajovou trať vedoucí k vozovně Pankrác letos zrekonstruovali, ale příprava se protahuje. Dokud se nevyřeší umístění zastávky Pražského povstání, tak je vše další nejasné,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

I když existují zmíněné návrhy úpravy přechodů pro chodce a s tím spojené změny zelených ploch, i zde budou ještě vedena jednání. „Tato aktivita je v prvotním stádiu a zejména s Institutem plánování a rozvoje je ještě shoda daleko,“ dodal místostarosta Kovářík. Vyřešit je ještě potřeba i vedení cyklistické dopravy, přes křižovatku u stanice metra Pražského povstání vede páteřní pražská cyklotrasa.

V současnosti tramvajová trať opouští pár stovek metrů od stanice metra Pražského povstání ulici Na Pankráci odbočení do ulice Na Veselí, přičemž dále pokračuje do pankrácké vozovny. V budoucnu by mohla pokračovat ulicí Na Pankráci dál směrem do kopce ke stanici metra Pankrác.

Nová tramvajová trať mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická by podle úvah současného vedení metropole mohla vzniknout v letech 2025 až 2027, přičemž náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun. Na kilometru a půl dlouhé trati by měly být tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická.  V minulosti touto lokalitou tramvaje jezdily, provoz byl ukončen v polovině sedmdesátých let.


Rekonstrukce mostu v Horoměřické ulici

Včera v 19:01

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 15. března 2021 kompletní přestavbu mostního objektu S071 v ulici Horoměřická. Práce by měly být hotové do konce listopadu 2021. 

Začíná další část rekonstrukce Jabloňové ulice

4. března 2021 ve 12:30

Technická správa komunikací začne po zimní přestávce pracovat na další části rekonstrukce Jabloňové ulice, v úseku V Korytech – Topolová na území Prahy 10.

Uzavření cyklotrasy podél Strakonické

4. března 2021 ve 12:24

V období od 8. března do 31. prosince 2021 se uskuteční několik dlouhodobých uzavírek frekventované cyklotrasy EuroVelo 4/A1 v Praze v úseku ulice Dostihová – Barrandovský most z důvodu stavebních prací při rozšiřování komunikace Strakonická. 

Po zimní přestávce pokračují práce v Türkově ulici

3. března 2021 ve 12:30

Technická správa komunikací (TSK) začne od 15. března 2021 se stavebními pracemi na mostním objektu X699 v ulici Türkova. Práce by měly skončit 31. května 2021.

V úseku Flora – Náměstí Míru nepojedou tramvaje

2. března 2021 v 15:37

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází od pátku 5. března od 20 hodin do neděle 7. března přibližně do 22:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Flora – Náměstí Míru.

Křižovatku ulic Karlická x Pod Klapicí čeká rekonstrukce

2. března 2021 v 11:14

Technická správa komunikací začne v pondělí 8. března v okolí Karlické ulice s přípravnými pracemi pro stavbu a její objízdnou trasu v Radotíně. Hlavní práce na stavbě začínají od 15. března a skončit by měly začátkem srpna 2022.

Tunely Strahovský, Brusnický a Dejvický budou uzavřeny

1. března 2021 ve 13:01

Z důvodu údržby technologie a čištění kamer bude Strahovský tunel uzavřen od středy 3. března od 23 hodin do čtvrtka 4. března do 5 hodin.

Křižovatka Suchdolské a Kamýcké je v provozu

1. března 2021 v 11:48

Od pondělí 1. března je křižovatka Suchdolské a Kamýcké ulice opět v obousměrném provozu. Do Suchdolské se vrátily i autobusy linky 147 ve směru do centra.

Další články
Nahoru