dnes
Neděle - jasno
25°C
zítra
Pondělí - polojasno
24°C
pozítří
Úterý - oblacno
19°C
Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky
Pohled na náměstí Hrdinů od metra Pražského povstání. Foto: JP

Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky

Dlouhodobě plánovaná modernizace tramvajové trati v Nuslích měla v Táborské ulici a ulici Na Pankráci podle původních plánů začít loni, nyní ani není jisté, že se začne alespoň letos. U projektu za odhadovaných 160 milionů korun se totiž zatím nepodařilo najít uspokojivé řešení podoby trati v bezprostředním okolí stanice metra Pražského povstání.
tram-zastavka-prazskeho-povstani

Tramvajová zastávka Pražského povstání

V současnosti musí cestující přestupující mezi metrem, tramvají a autobusem zdolat několik desítek metrů. Cílem je tyto vzdálenosti zkrátit vybudováním nové zastávky. Tramvajová i autobusová zastávka Pražského povstání, které jsou nyní nad křížením ulice Na Pankráci s ulici Děkanská vinice I., by se měly obousměrně přesunout na náměstí Hrdinů, tedy ke stanici metra.

Takové řešení by si vynutilo mírné posuny stávajících přechodů pro chodce, navíc by vzniknul další u nové zastávky. Úprava také předpokládá vznik další nové zastávky v ulici Na Pankráci v úrovni ulice Kotorská. Autobusová zastávka v ulici Děkanská vinice I. by zůstala na svém stávajícím místě. Nově zřizovaná zastávka Kotorská má být doplněna také novým přechodem přes ulici Na Pankráci.

Řidiči by po provedených úpravách na frekventované křižovatce ulic Táborská x Na Pankráci x Lomnického nemohli odbočovat z ulice Lomnického do ulice Na Pankráci vlevo směrem ke kongresovému centru. Tento směr je však již dnes pravidelně užíván z Lomnického odbočením do ulice Na Klikovce a přes Sinkulovu do ulice Na Pankráci.

Jízdní pruhy se podaří ve zmíněné křižovatce zachovat s drobnými směrovými úpravami všechny, dokonce směrem do centra v ulici Na Pankráci před křižovatkou budou regulérní řadící pruhy vlevo, rovně a doprava. Navíc by se v tomto úseku měl podle projektantů zajistit i komfort cyklistické dopravy vlastním pruhem do kopce a pomocí piktogramů v prostředním řadícím pruhu i z kopce.

ulice-na-pankraci Křižovatky Na Pankráci x Děkanská vinice I. a Na Pankráci x Na Veselí, stejně jako rovný úsek mezi nimi, pak mimo drobné směrové úpravy nedoznají zásadních úprav. Aby toho všeho mohlo být dosaženo, posouvá se dnešní hrana ulice Na Pankráci mezi křižovatkami s ulicí Děkanská vinice I. a ulicí Táborskou zabráním zeleného pásu mezi komunikací a chodníkem směrem severním. Celá úprava bude v prostoru náměstí doplněna novou zelení a novými povrchy vozovek a chodníků.

„S pražským dopravním podnikem jsme od začátku hledali shodu na délce zastávek Pražského povstání z důvodu minimálního prostoru mezi křižovatkami. Podnik nakonec ustoupil z požadavku na délku zastávky pro dvě plné tramvajové soupravy s tím, že pro zejména výjezd směrem od pankrácké vozovny bude upraven interval na křižovatkách,“ uvedl 1. místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík, do jehož kompetencí patří doprava. Pokud by totiž nová zastávka Pražského povstání byla určena jen pro jednu tramvajovou soupravu, mezi dvě na sebe navazující křižovatky v rozích náměstí Hrdinů by se vešla.

„Praha 4 pro možnost nalezení shody ustoupila z požadavku na zachování všech dnešních směrů v křižovatkách v plném rozsahu a přistoupila na zrušení levého odbočení z ulice Lomnického, protože jinak nebylo možno nalézt harmonogram vystřídání všech směrových proudů bez významného omezení dopravy MHD, pěší nebo automobilové,“ vysvětlil Kovářík.

Projednávání popsaného řešení umístnění zastávek u stanice metra Pražského povstání však ještě není u konce. „Rádi bychom tuto klíčovou tramvajovou trať vedoucí k vozovně Pankrác letos zrekonstruovali, ale příprava se protahuje. Dokud se nevyřeší umístění zastávky Pražského povstání, tak je vše další nejasné,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

I když existují zmíněné návrhy úpravy přechodů pro chodce a s tím spojené změny zelených ploch, i zde budou ještě vedena jednání. „Tato aktivita je v prvotním stádiu a zejména s Institutem plánování a rozvoje je ještě shoda daleko,“ dodal místostarosta Kovářík. Vyřešit je ještě potřeba i vedení cyklistické dopravy, přes křižovatku u stanice metra Pražského povstání vede páteřní pražská cyklotrasa.

V současnosti tramvajová trať opouští pár stovek metrů od stanice metra Pražského povstání ulici Na Pankráci odbočení do ulice Na veselí, přičemž dále pokračuje do pankrácké vozovny. V budoucnu by mohla pokračovat ulicí Na Pankráci dál směrem do kopce ke stanici metra Pankrác.

Nová tramvajová trať mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická by podle úvah současného vedení metropole mohla vzniknout v letech 2025 až 2027, přičemž náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun. Na kilometru a půl dlouhé trati by měly být tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická.  V minulosti touto lokalitou tramvaje jezdily, provoz byl ukončen v polovině sedmdesátých let.


Letenský tunel se bude uklízet

1. července 2020 v 19:15

V letenském tunelu proběhne od 7. července do 14. července, vždy od 23 do 5 hodin pravidelná údržba a mytí. Tunel bude obousměrně uzavřen.

Opěrné zdi Letenského tunelu budou opraveny

1. července 2020 v 08:17

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 4. července rekonstrukci opěrných zdí Letenského tunelu u severního portálu, v úseku Milady Horákové – Letenský tunel. Stavební práce jsou naplánované do konce září 2020.

Od července znovu letadlem do Dubaje

24. června 2020 v 07:37

Letecká společnost flydubai od 4. července znovu spustí přímou pravidelnou linku do Dubaje, obnoví se tak druhé dálkové spojení z Prahy. Do velkoměsta Spojených arabských emirátů mohou cestující letět nejprve jednou týdně, každou sobotu. Od 27. července pak budou lety k dispozici...

Další články
Nahoru