dnes
Čtvrtek - polojasno
22°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
17°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
11°C
Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky
Pohled na náměstí Hrdinů od metra Pražského povstání. Foto: JP

Rekonstrukce tramvajové trati u metra Pražského povstání nabírá zpoždění, řeší se nové umístění zastávky

Dlouhodobě plánovaná modernizace tramvajové trati v Nuslích měla v Táborské ulici a ulici Na Pankráci podle původních plánů začít loni, nyní ani není jisté, že se začne alespoň letos. U projektu za odhadovaných 160 milionů korun se totiž zatím nepodařilo najít uspokojivé řešení podoby trati v bezprostředním okolí stanice metra Pražského povstání.
tram-zastavka-prazskeho-povstani

Tramvajová zastávka Pražského povstání

V současnosti musí cestující přestupující mezi metrem, tramvají a autobusem zdolat několik desítek metrů. Cílem je tyto vzdálenosti zkrátit vybudováním nové zastávky. Tramvajová i autobusová zastávka Pražského povstání, které jsou nyní nad křížením ulice Na Pankráci s ulici Děkanská vinice I., by se měly obousměrně přesunout na náměstí Hrdinů, tedy ke stanici metra.

Takové řešení by si vynutilo mírné posuny stávajících přechodů pro chodce, navíc by vzniknul další u nové zastávky. Úprava také předpokládá vznik další nové zastávky v ulici Na Pankráci v úrovni ulice Kotorská. Autobusová zastávka v ulici Děkanská vinice I. by zůstala na svém stávajícím místě. Nově zřizovaná zastávka Kotorská má být doplněna také novým přechodem přes ulici Na Pankráci.

Řidiči by po provedených úpravách na frekventované křižovatce ulic Táborská x Na Pankráci x Lomnického nemohli odbočovat z ulice Lomnického do ulice Na Pankráci vlevo směrem ke kongresovému centru. Tento směr je však již dnes pravidelně užíván z Lomnického odbočením do ulice Na Klikovce a přes Sinkulovu do ulice Na Pankráci.

Jízdní pruhy se podaří ve zmíněné křižovatce zachovat s drobnými směrovými úpravami všechny, dokonce směrem do centra v ulici Na Pankráci před křižovatkou budou regulérní řadící pruhy vlevo, rovně a doprava. Navíc by se v tomto úseku měl podle projektantů zajistit i komfort cyklistické dopravy vlastním pruhem do kopce a pomocí piktogramů v prostředním řadícím pruhu i z kopce.

ulice-na-pankraci Křižovatky Na Pankráci x Děkanská vinice I. a Na Pankráci x Na Veselí, stejně jako rovný úsek mezi nimi, pak mimo drobné směrové úpravy nedoznají zásadních úprav. Aby toho všeho mohlo být dosaženo, posouvá se dnešní hrana ulice Na Pankráci mezi křižovatkami s ulicí Děkanská vinice I. a ulicí Táborskou zabráním zeleného pásu mezi komunikací a chodníkem směrem severním. Celá úprava bude v prostoru náměstí doplněna novou zelení a novými povrchy vozovek a chodníků.

„S pražským dopravním podnikem jsme od začátku hledali shodu na délce zastávek Pražského povstání z důvodu minimálního prostoru mezi křižovatkami. Podnik nakonec ustoupil z požadavku na délku zastávky pro dvě plné tramvajové soupravy s tím, že pro zejména výjezd směrem od pankrácké vozovny bude upraven interval na křižovatkách,“ uvedl 1. místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovářík, do jehož kompetencí patří doprava. Pokud by totiž nová zastávka Pražského povstání byla určena jen pro jednu tramvajovou soupravu, mezi dvě na sebe navazující křižovatky v rozích náměstí Hrdinů by se vešla.

„Praha 4 pro možnost nalezení shody ustoupila z požadavku na zachování všech dnešních směrů v křižovatkách v plném rozsahu a přistoupila na zrušení levého odbočení z ulice Lomnického, protože jinak nebylo možno nalézt harmonogram vystřídání všech směrových proudů bez významného omezení dopravy MHD, pěší nebo automobilové,“ vysvětlil Kovářík.

Projednávání popsaného řešení umístnění zastávek u stanice metra Pražského povstání však ještě není u konce. „Rádi bychom tuto klíčovou tramvajovou trať vedoucí k vozovně Pankrác letos zrekonstruovali, ale příprava se protahuje. Dokud se nevyřeší umístění zastávky Pražského povstání, tak je vše další nejasné,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

I když existují zmíněné návrhy úpravy přechodů pro chodce a s tím spojené změny zelených ploch, i zde budou ještě vedena jednání. „Tato aktivita je v prvotním stádiu a zejména s Institutem plánování a rozvoje je ještě shoda daleko,“ dodal místostarosta Kovářík. Vyřešit je ještě potřeba i vedení cyklistické dopravy, přes křižovatku u stanice metra Pražského povstání vede páteřní pražská cyklotrasa.

V současnosti tramvajová trať opouští pár stovek metrů od stanice metra Pražského povstání ulici Na Pankráci odbočení do ulice Na veselí, přičemž dále pokračuje do pankrácké vozovny. V budoucnu by mohla pokračovat ulicí Na Pankráci dál směrem do kopce ke stanici metra Pankrác.

Nová tramvajová trať mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická by podle úvah současného vedení metropole mohla vzniknout v letech 2025 až 2027, přičemž náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun. Na kilometru a půl dlouhé trati by měly být tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická.  V minulosti touto lokalitou tramvaje jezdily, provoz byl ukončen v polovině sedmdesátých let.


Internacionální ulice v Suchdole bude uzavřena

Včera v 11:14

Z důvodu výstavby nového vodovodního řadu v Suchdolské ulici bude uzavřena ulice Internacionální na křižovatce s ulicí Suchdolskou od soboty 26. září do úterý 29. září pro veškerý provoz v obou směrech. Ulice Internacionální bude průjezdná od Kamýcké po Suchdolské náměstí. Zastávka Suchdolské...

Letenský tunel bude příští týden uzavřen

Včera v 09:31

Noční uzavření Letenského tunelu proběhne od 29. září od 23 hodin do 30. září do 5 hodin.

V ulici Jana Želivského pokračují opravy

Včera v 08:20

Od soboty 26. září 2020 bude Technická správa komunikací pokračovat v souvislé údržbě vozovky na komunikaci Jana Želivského v úseku Koněvova – Olšanská ve směru z centra.  Práce by měly skončit 10. října 2020.

Začala rekonstrukce tramvajové trati v ulicích Na Veselí a Soudní

21. září 2020 v 10:11

Pražský dopravní podnik (DPP) se v sobotu 19. září pustil do rekonstrukce další tramvajové trati v Praze, která je v havarijním stavu, konkrétně v ulicích Na Veselí a Soudní. Z tohoto důvodu bude do 27. listopadu obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Pražského povstání – Vozovna...

Dopravní opatření v souvislosti s akcí 400 let od bitvy na Bílé hoře

18. září 2020 v 08:23

V pátek 18. září v čase od cca 18:45 do 20:15 hodin se v rámci akce 400 let od bitvy na Bílé hoře uskuteční v Praze 6 slavnostní průvod historických vojsk od Písecké brány do parku Maxe van der Stoela. 

Oprava mostu Ve Žlíbku – Počernická

14. září 2020 ve 13:00

Od úterý 22. září začne Technické správa komunikací s opravou mostu X 526 Ve Žlíbku – Počernická, MČ Praha 20 – Horní Počernice. Jedná se o most přes D10, Novopackou.  

Další články
Nahoru