
Rekonstrukce Strahovského tunelu by mohla začít v roce 2028
13. března 2025 09:24
Oprava tunelu, který je součástí městského okruhu a zprovozněn byl v prosinci 1997, je podle náměstka nezbytná kvůli zatékání i zastaralým technologiím, které už nevyhovují moderním normám. TSK nechá v následujících dvou až třech letech připravit projekt opravy, bližší harmonogram projektu by podle Richtra měl být znám v blízké době.
Součástí přípravy budou zřejmě i průzkumné štoly, které jsou potřebné kvůli zhodnocení geologických podmínek. Samotné práce budou zahrnovat kompletní opravu stavby včetně výměny všech technologií, jako je odvodnění, odvětrání či systémy požární bezpečnosti.
I když v době prací se podle náměstka nepůjde vyhnout úplným výlukám, TSK bude dělat všechno pro to, aby byly co nejkratší. Firma jedná s hasiči o tom, aby provoz byl po většinu doby zachován alespoň v jednom pruhu v každém směru, ideálně i více.
Strahovský tunel je součástí vnitřního okruhu, kdy na severu na něj navazuje tunel Blanka a na jihu tunel Mrázovka. O stavbě Strahovského tunelu začalo město uvažovat začátkem 70. let 20. století.
Průzkumná štola se začala razit v roce 1979 a stavba byla zahájená v roce 1985. Po rozsáhlých demolicích v okolí Švédské ulice začal Metrostav razit tunel od jihu a zároveň i ze středu směrem k severu. Úplně proražen byl v roce 1991. Zprovozněn byl 2. prosince 1997.