Dnes Středa - polojasno 15°C
Zítra Čtvrtek - polojasno 15°C
Středa 16. 10. 2024
Svátek má Havel
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Reklamu na zastávkovém mobiliáři pražské MHD bude pět let provozovat Bigboard
Zastávkový přístřešek na Palackého náměstí. Foto: IPR Praha

Reklamu na zastávkovém mobiliáři pražské MHD bude pět let provozovat Bigboard

Reklamu na městském zastávkovém mobiliáři MHD bude pro hlavní město provozovat společnost Bigboard, která zvítězila ve výběrovém řízení a Praha s ní prostřednictvím své firmy Technologie hlavního města Prahy (THMP) uzavře pětiletou smlouvu. Za pronájem firma zaplatí ročně 207 milionů korun. Informovala o tom mluvčí THMP Simona Kopová. THMP je městskou firmou, která má na starosti veřejné osvětlení, semafory a dopravní informační cedule nebo dodávky energií městu a jeho organizacím.

Cílem veřejné soutěže bylo vybrat nejlepší finanční nabídku za využívání reklamního prostoru ve vysílání Městského informačního kanálu MIK na nových digitalizovaných přístřešcích MHD a dále prostoru na zredukovaném počtu tzv. city-light vitrín (CLV) umístěných rovněž na městském mobiliáři.

Součástí veřejné soutěže bylo také využití některých stožárů veřejného osvětlení pro umístění schválených typů reklamy v podobě orientačních šipek, návěstidel a světelných reklamních boxů.

Soutěž byla vypsána na konci června na základě provedených předběžných tržních konzultací jako otevřená s výhledem uzavření smlouvy na následujících pět let a s možností opčního prodloužení o dalších pět let. Jediným kritériem výběru byla nabídnutá cena nájemného za specifikované reklamní plochy ve třech kategoriích.

„V nejsledovanější kategorii umožňující reklamní využití zastávkového mobiliáře, a to jak v digitální formě v rámci Městského informačního kanálu MIK, tak na CLV vitrínách, zvítězila akciová společnost BigBoard, která nabídla nájem ploch za cenu 207 milionů korun ročně. V následujících 5 letech tudíž společnost BigBoard uhradí na nájemném více jak jednu miliardu korun. Tato nabídka překročila znalcem stanovenou minimální cenu o více než 70 %. Vysoké příjmy výrazně zkrátí dobu návratnosti investice bezmála 800 milionů korun, kterou hlavní město Praha v uplynulých letech vynaložilo na výměnu zastávkových přístřešků a jejich digitalizaci. Celá investice by se tak měla vrátit cca do 8 let,“ řekl předseda představenstva THMP Tomáš Jílek s tím, že z vybraného nájemného bude rovněž financován veškerý provoz, servis a úklid zastávkových přístřešků.

Do soutěže bylo během stanovené lhůty 45 dnů ve všech soutěžních kategoriích podáno celkem 13 nabídek. Součástí jejich hodnocení bylo i znalecké posouzení minimální ceny v místě a čase obvyklé, aby bylo osvědčeno, že vítězné nabídky jsou nad touto hodnotou. Soutěžní komise potvrdila vítěze ve dvou kategoriích, ve třetí bylo vyžádáno doložení některých dokumentů. THMP následně s vítězi obou kategorií podepsala smlouvy.

„Reklamní prostor zahrnutý do veřejné soutěže představuje přibližně 100 digitálních ploch a 1 100 CLV ploch. Průměrně 25 % této kapacity je určeno pro potřeby města, zbývající část byla určena pro komerční využití v rámci soutěže. Zároveň je potřeba říct, že celkový počet reklamních zařízení v ulicích města oproti předchozím letům výrazně klesá. K dnešnímu dni bylo bez náhrady odstraněno více než 400 reklamních zařízení,“ uvedl Michal Hroza (TOP 09), radní pro oblast infrastruktury.

THMP byla již v loňském roce pověřena Radou hlavního města Prahy, aby předložila obchodní model využití reklamních ploch na veřejném osvětlení a novém městském mobiliáři, který na základě rámcové smlouvy s HMP spravuje a udržuje. Usnesením z letošního 17. června vzala rada obchodní model představený THMP na vědomí a odsouhlasila, aby THMP zajistila potřebné kroky k realizaci veřejné soutěže. Soutěž byla následně vyhlášena elektronickou výzvou „Poskytování služeb reklamy na městském mobiliáři a VO“ v termínu 28. června.

Hlavní město v posledních letech vyměnilo přístřešky původně provozované firmou JCDecaux za vlastní a nedávno se s firmou domluvilo na odkupu jejího mobiliáře. Firma vlastnila přístřešky na většině zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu na nich mohla provozovat reklamní plochy. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o jejich nahrazení vlastními přístřešky, výměna začala koncem roku 2021 a skončila koncem loňského roku.


Autor: red

Chodník na Babě bude rekonstruován

13. října 2024 ve 22:26

Během podzimu proběhne rekonstrukce a odvodnění chodníku u hřiště a skateparku Baba. Zároveň dojde ke zlepšení odtoku srážkové vody z povrchu chodníku, ta se bude vsakovat v přilehlé zeleni díky nově navrženému odvodňovacímu zařízení a dešťovému záhonu. Stavební práce, které potrvají do listopadu,...

Další články
Nahoru