Reklamu na zastávkovém mobiliáři pražské MHD bude pět let provozovat Bigboard
20. září 2024 16:35
Cílem veřejné soutěže bylo vybrat nejlepší finanční nabídku za využívání reklamního prostoru ve vysílání Městského informačního kanálu MIK na nových digitalizovaných přístřešcích MHD a dále prostoru na zredukovaném počtu tzv. city-light vitrín (CLV) umístěných rovněž na městském mobiliáři.
Součástí veřejné soutěže bylo také využití některých stožárů veřejného osvětlení pro umístění schválených typů reklamy v podobě orientačních šipek, návěstidel a světelných reklamních boxů.
Soutěž byla vypsána na konci června na základě provedených předběžných tržních konzultací jako otevřená s výhledem uzavření smlouvy na následujících pět let a s možností opčního prodloužení o dalších pět let. Jediným kritériem výběru byla nabídnutá cena nájemného za specifikované reklamní plochy ve třech kategoriích.
Do soutěže bylo během stanovené lhůty 45 dnů ve všech soutěžních kategoriích podáno celkem 13 nabídek. Součástí jejich hodnocení bylo i znalecké posouzení minimální ceny v místě a čase obvyklé, aby bylo osvědčeno, že vítězné nabídky jsou nad touto hodnotou. Soutěžní komise potvrdila vítěze ve dvou kategoriích, ve třetí bylo vyžádáno doložení některých dokumentů. THMP následně s vítězi obou kategorií podepsala smlouvy.
„Reklamní prostor zahrnutý do veřejné soutěže představuje přibližně 100 digitálních ploch a 1 100 CLV ploch. Průměrně 25 % této kapacity je určeno pro potřeby města, zbývající část byla určena pro komerční využití v rámci soutěže. Zároveň je potřeba říct, že celkový počet reklamních zařízení v ulicích města oproti předchozím letům výrazně klesá. K dnešnímu dni bylo bez náhrady odstraněno více než 400 reklamních zařízení,“ uvedl Michal Hroza (TOP 09), radní pro oblast infrastruktury.
THMP byla již v loňském roce pověřena Radou hlavního města Prahy, aby předložila obchodní model využití reklamních ploch na veřejném osvětlení a novém městském mobiliáři, který na základě rámcové smlouvy s HMP spravuje a udržuje. Usnesením z letošního 17. června vzala rada obchodní model představený THMP na vědomí a odsouhlasila, aby THMP zajistila potřebné kroky k realizaci veřejné soutěže. Soutěž byla následně vyhlášena elektronickou výzvou „Poskytování služeb reklamy na městském mobiliáři a VO“ v termínu 28. června.Hlavní město v posledních letech vyměnilo přístřešky původně provozované firmou JCDecaux za vlastní a nedávno se s firmou domluvilo na odkupu jejího mobiliáře. Firma vlastnila přístřešky na většině zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu na nich mohla provozovat reklamní plochy. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o jejich nahrazení vlastními přístřešky, výměna začala koncem roku 2021 a skončila koncem loňského roku.