dnes
Středa - mlha
1°C
zítra
Čtvrtek - oblacno
2°C
pozítří
Pátek - zatazeno
1°C
Reklamací k tunelu Blanka bylo zatím 136, část z nich je nevymahatelná
Provoz v tunelovém komplexu Blanka. Foto: archiv

Reklamací k tunelu Blanka bylo zatím 136, část z nich je nevymahatelná

Hlavní město muselo zatím reklamovat stavbu tunelového komplexu Blanka ve 136 případech, z toho 123 již bylo vyřešeno. Žádná z nich nebránila bezpečnému provozu, řekl ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Část reklamací je fakticky nevymahatelná. Loni musel být komplex kvůli poruše bezpečnostního systému uzavřen, což zkomplikovalo dopravu v celé metropoli. Zhruba šestikilometrový tunelový úsek vnitřního okruhu město zprovoznilo v roce 2015.

„Vyřízeno bylo 123 reklamací a zbývající se řeší. Dvanáct z nich je uplatněno u ČKD PRAHA DIZ, a.s., která je v insolvenci. ČKD ani insolvenční správce na reklamace včetně jejich urgencí nereagují, proto musíme opravy zajišťovat jinými zhotoviteli," uvedl mluvčí.

Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Stavba stále není zkolaudována, protože kolaudace je možná až po dokončení vnějšího okruhu.

Podle experta na dopravní stavby Václava Losíka je počet reklamací nic neříkající cifra. „Počet reklamací jakékoli stavby není nijak relevantní charakteristika, podle které nijak nelze hodnotit kvalitu stavby. U takto rozsáhlého tunelového komplexu nelze předpokládat, že by byl realizován zcela bez jakýchkoli závad," napsal ČTK.

Ekonomická stránka věci je podle něj na jinou diskuzi. „Pravděpodobně však toto hledisko nikdo nerozsoudí, protože taková unikátní stavba jako tunel nebo tunelový komplex zkrátka nemá nic, s čím byste ji mohli porovnávat," míní.

Stavba tunelového komplexu Blanka začala v éře primátora Pavla Béma (ODS) a zprovozněn byl se zpožděním v září 2015. Denně třemi tunely, které jej tvoří, projede na 80 000 aut.

Komplex tvoří část vnitřního městského okruhu, která Blankou vede z Pelc-Tyrolky směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce.

Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka, úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy se připravuje.


Ve čtvrtek v noci neprojedete Tunelovým komplexem Blanka

Dnes v 06:25

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Tunelový komplex Blanka od 26. listopadu od 23 hodin do 27. listopadu do 5 hodin uzavřen.

Na Ořechovce začaly platit parkovací zóny

23. listopadu 2020 ve 12:18

Na Ořechovce v šesté městské části dnes začaly platit parkovací zóny. Od 2. listopadu platí v Praze 6 zóny také na Hanspaulce.

Zlíchovský tunel bude o víkendu uzavřen

20. listopadu 2020 v 07:59

Z důvodu revize trafostanice a vypnutí napájení tunelu bude Zlíchovský tunel od soboty 21.listopadu od 23 hodin neděle 22. listopadu do 2:30 uzavřen hodin.

Uzavírka mostu Ve Žlíbku

19. listopadu 2020 v 09:27

Technická správa komunikací uzavře krátkodobě od soboty 21. listopadu do čtvrtka 26. listopadu most X 526 v ulici Ve Žlíbku přes komunikaci D10 (Novopacká).

Ve čtvrtek v noci dojde k uzavření Bubenečského tunelu

18. listopadu 2020 v 16:13

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel od 19.11.2020 od 23 hodin do 20.11.2020 do 5 hodin uzavřen.

Další články
Nahoru