dnes
Úterý - obcasny-dest
9°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
Reklama na sloupech od příštího roku podle nových pravidel
Radní za TOP 09 před volbami v roce 2014 zaplavili Prahu cedulemi, na kterých se za městské peníze chlubili, čeho dosáhli. Foto: archiv

Reklama na sloupech od příštího roku podle nových pravidel

Pražští radní dnes schválili nová pravidla pro umísťování reklamy na sloupech. Platit začnou počátkem příštího roku. Pravidla sjednocují velikost reklamních nosičů. Napříště bude možné umisťovat jen tři typizované velikosti. Zmizí tak různé druhy velkých tabulí. Pravidla též říkají, jakým způsobem reklamu umisťovat, aby v městském prostředí působila méně rušivě. Z některých míst pak reklama zmizí zcela.

Již v lednu radní schválili, že z Pražské památkové rezervace zmizí všechny reklamní nosiče, v dalších částech Prahy budou muset od ledna navíc reklamy na sloupech splnit přísnou regulaci.

„Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen že tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská.

Kromě Pražské památkové rezervace už byste reklamu na sloupech neměli potkat v parcích a lesoparcích, náplavkách a přírodních nábřežích, na pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách.

Zakázané budou reklamní nosiče také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V městských a vesnických památkových zónách – kupříkladu Nusle, Dejvice, Karlín či Bubeneč – se pak mohou objevit jen nejmenší formáty.

„Reklamní smog zásadně znehodnocuje podobu města. Omezení reklamy vnímám jako velmi důležitý krok ke kultivaci prostředí, ve kterém žijeme,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha).

Pravidla budou účinná od 1. ledna 2018. Jak rychle reklamy skutečně zmizí, to závisí na úpravě smluvních vztahů mezi městem a provozovateli reklamních systémů.

„Jako další krok navrhujeme vytvoření pravidel pro umisťování nízkonákladové kulturní a společenské reklamy – různých pozvánek na koncerty, divadla či debaty. Myslíme si, že ke komerční nabídce by měla existovat i levnější alternativa, která by zároveň mohla umožnit omezení černého výlepu,“ pokračuje Ondřej Boháč.

Koncepce bude obsahovat i nastavení spravedlivých pravidel pro období volebních kampaní (dva měsíce před každými volbami), aby všechny politické subjekty měly rovné podmínky.


Další články
Nahoru