dnes
Středa - snih
1°C
zítra
Čtvrtek - oblacno
2°C
pozítří
Pátek - snih
0°C
Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy
Ilustrační foto: archiv

Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy

Pražští zastupitelé dnes ráno schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030. Takzvaný plán udržitelné mobility počítá s dostavbou silničních okruhů a metra či rozvojem železnice. Dokument rovněž navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách rozvoje silniční sítě, parkování, MHD a podpory cyklistiky.

Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty. Plán zastupitelé schválili na jednání, které začalo ve čtvrtek v 9:00 a protáhlo se do dnešního rána.

„Koncept plánu byl schválen již za minulé rady, nyní je schvalován v konečné formě a je již schválen ministerstvem životního prostředí. Není to kusý dokument, ale obsahuje 240 opatření, která definují, jaké projekty by se v následujících 11 letech měly uskutečňovat," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Řídící výbor plánu do konce srpna ještě vypracuje akční plán, který poté schválí rada.

V souladu se snahou o zmírňování negativních důsledků automobilové dopravy plán počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu, a také na chůzi a cyklistiku. Automobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel. Plán počítá například se zavedením mýtného pro vjezd do centra.

Někteří opoziční zastupitelé kritizovali finanční náročnost plánu, který navrhuje investice přes 100 miliard korun. „Praha bude muset dát 11 až 16 miliard každoročně ze své kapsy jenom do dopravy. Už teď nemá 11 až 16 miliard, nemá ani deset miliard a v budoucnu nebude mít ani pět (miliard). Na to, abyste mohli tenhle projekt realizovat, nebudete mít peníze, protože město je přetíženo běžnými výdaji," řekl Ondřej Martan (ODS). Scheinherr uvedl, že v celkových nákladech jsou zahrnuty peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo peníze z dalších zdrojů.

Na to, že v plánu chybějí některé projekty, upozornil Jakub Stárek (ODS). Postrádal projekt prodloužení tramvajové trati na Strahov. Scheinherr řekl, že město již zahájí projektovou přípravu a nic nebrání jej do plánu zahrnout. „Aktualizace jsou možné," uvedl.


Dočasné uzavření cyklostezky v Modřanech

20. ledna 2020 v 18:36

Praha 12 a obvodní ředitelství Městské policie Praha 12 upozorňují, že ve středu 22. ledna bude pokračovat oprava na zařízení protipovodňové ochrany v ulici U Kina v Modřanech.

Kandidáti na předsedu KDU-ČSL se utkají v debatě

15. ledna 2020 v 05:59

Kandidáti na post předsedy KDU-ČSL, kterými jsou poslanci Jan Bartošek a Marian Jurečka a europoslanec Tomáš Zdechovský, se utkají v debatě v pátek 17. ledna od 14 hodin v Obecním domě v Praze. Debata bude rozdělena do tří bloků a bude přenášena živě na webu a facebooku KDU-ČSL a také na...

Gesce nových radních Prahy 1

14. ledna 2020 ve 23:41

Na mimořádném zasedání Zastupitelstva Městské části Praha 1, konaném v úterý 14. ledna, odvolali zastupitelé dosavadní Radu MČ Praha 1 i předsedy Výborů ZMČ Praha 1 a zvolili nové vedení.

Další články
Nahoru