dnes
Sobota - bourky
25°C
zítra
Neděle - prehanky-dest
28°C
pozítří
Pondělí - bourky
26°C
Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy
Ilustrační foto: archiv

Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy

Pražští zastupitelé dnes ráno schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030. Takzvaný plán udržitelné mobility počítá s dostavbou silničních okruhů a metra či rozvojem železnice. Dokument rovněž navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách rozvoje silniční sítě, parkování, MHD a podpory cyklistiky.

Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty. Plán zastupitelé schválili na jednání, které začalo ve čtvrtek v 9:00 a protáhlo se do dnešního rána.

„Koncept plánu byl schválen již za minulé rady, nyní je schvalován v konečné formě a je již schválen ministerstvem životního prostředí. Není to kusý dokument, ale obsahuje 240 opatření, která definují, jaké projekty by se v následujících 11 letech měly uskutečňovat," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Řídící výbor plánu do konce srpna ještě vypracuje akční plán, který poté schválí rada.

V souladu se snahou o zmírňování negativních důsledků automobilové dopravy plán počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu, a také na chůzi a cyklistiku. Automobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel. Plán počítá například se zavedením mýtného pro vjezd do centra.

Někteří opoziční zastupitelé kritizovali finanční náročnost plánu, který navrhuje investice přes 100 miliard korun. „Praha bude muset dát 11 až 16 miliard každoročně ze své kapsy jenom do dopravy. Už teď nemá 11 až 16 miliard, nemá ani deset miliard a v budoucnu nebude mít ani pět (miliard). Na to, abyste mohli tenhle projekt realizovat, nebudete mít peníze, protože město je přetíženo běžnými výdaji," řekl Ondřej Martan (ODS). Scheinherr uvedl, že v celkových nákladech jsou zahrnuty peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo peníze z dalších zdrojů.

Na to, že v plánu chybějí některé projekty, upozornil Jakub Stárek (ODS). Postrádal projekt prodloužení tramvajové trati na Strahov. Scheinherr řekl, že město již zahájí projektovou přípravu a nic nebrání jej do plánu zahrnout. „Aktualizace jsou možné," uvedl.


Praha 1 zve na setkání k dopravním změnám v Anenské čtvrti

Včera ve 21:50

Setkání s radními Prahy 1 pro dopravu Davidem Skálou a pro investice Vladanem Brožem v úterý 3. září v 17 hodin. Hlavním tématem budou dopravní změny a úpravy na Betlémském náměstí.

Zastávka Brumlovka je dočasně přemístěna

20. srpna 2019 ve 13:08

Z důvodu opravy zastávky je od pondělí 19. srpna do odvolání – přibližně 1 měsíc k dočasnému přemístění zastávky Brumlovka pro linky číslo 118, 124, 170, 905, 910, 956 a BB1.

Linka 108 do dalších školek a škol v Praze 6

19. srpna 2019 v 07:53

Od 1. září dojde ke změně trasy autobusové linky 108 a zlepší se tak dopravní obslužnost Bubenče. Cíl linky zůstane stejný – Sídliště na Dědině, ale v úseku mezi zastávkami Zelená a Sibiřské náměstí pojede jinou trasou, kde lépe obslouží školy a školky na území šesté městské části...

V Praze 6 začne podzimní úklid již v srpnu

18. srpna 2019 v 07:48

Technická správa komunikací bude v Praze 6 provádět od 26. srpna do 25. října komplexní úklid vozovek, vždy od 8 do 15 hodin.

Další články
Nahoru