Dnes Čtvrtek - obcasny-dest 15°C
Zítra Pátek - oblacno 20°C
Čtvrtek 28. 3. 2024
Svátek má Soňa
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy
Ilustrační foto: archiv

Regulace aut, preference MHD, cyklistů a chodců. Plán rozvoje dopravy do roku 2030 schválili zastupitelé Prahy

Pražští zastupitelé dnes ráno schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030. Takzvaný plán udržitelné mobility počítá s dostavbou silničních okruhů a metra či rozvojem železnice. Dokument rovněž navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách rozvoje silniční sítě, parkování, MHD a podpory cyklistiky.

Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty. Plán zastupitelé schválili na jednání, které začalo ve čtvrtek v 9:00 a protáhlo se do dnešního rána.

„Koncept plánu byl schválen již za minulé rady, nyní je schvalován v konečné formě a je již schválen ministerstvem životního prostředí. Není to kusý dokument, ale obsahuje 240 opatření, která definují, jaké projekty by se v následujících 11 letech měly uskutečňovat," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Řídící výbor plánu do konce srpna ještě vypracuje akční plán, který poté schválí rada.

V souladu se snahou o zmírňování negativních důsledků automobilové dopravy plán počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu, a také na chůzi a cyklistiku. Automobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel. Plán počítá například se zavedením mýtného pro vjezd do centra.

Někteří opoziční zastupitelé kritizovali finanční náročnost plánu, který navrhuje investice přes 100 miliard korun. „Praha bude muset dát 11 až 16 miliard každoročně ze své kapsy jenom do dopravy. Už teď nemá 11 až 16 miliard, nemá ani deset miliard a v budoucnu nebude mít ani pět (miliard). Na to, abyste mohli tenhle projekt realizovat, nebudete mít peníze, protože město je přetíženo běžnými výdaji," řekl Ondřej Martan (ODS). Scheinherr uvedl, že v celkových nákladech jsou zahrnuty peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo peníze z dalších zdrojů.

Na to, že v plánu chybějí některé projekty, upozornil Jakub Stárek (ODS). Postrádal projekt prodloužení tramvajové trati na Strahov. Scheinherr řekl, že město již zahájí projektovou přípravu a nic nebrání jej do plánu zahrnout. „Aktualizace jsou možné," uvedl.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Další články
Nahoru