Radnice si prosadily svou, přestupky v modrých zónách bude i nadále řešit magistrát
28. ledna 2016 15:05
Na změně se dnes domluvilo vedení města se všemi radnicemi, kde zóny budou, tedy s Prahou 1 až 9. „Magistrátní odbor dopravně-správních činností bude muset být posílen o 40 až 50 zaměstnanců," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) s tím, že magistrát Dolínek.
Podle plánu magistrátu měly mít zóny jednotlivé radnice zcela ve svých kompetencích. To znamená, že se měly starat například i o vybírání pokut, vybrané peníze by jim pak zůstaly.
Proti původním plánům město chystá také změnu plánované ceny pro seniory. Ti měli – podle městské části, kde bydlí – platit od 400 do 800 korun ročně. Nově by měla platit jednotná cena 360 korun. Nový ceník, který plánuje zdražit roční parkovné ze 700 na 1200 korun, musí ještě město schválit.
Podle Dolínka se změní rovněž způsob nákupu nových karet. Technická správa komunikací (TSK) prý dostala za úkol připravit systém, který by ušetřil řidičům docházku na úřad. V budoucnu by tak stačilo, aby se poprvé zaregistrovali, a pokud se pak nepřestěhují a nezmění se jejich osobní údaje, tak s nimi TSK v následujícím roce vše vyřeší elektronickou cestou.
Nové zóny by měly od dubna začít postupně fungovat na Praze 4, 5, 6, 8, 9 a části Prahy 12. V současné době fungují zóny na Praze 1, 2, 3, 7 a 16. První parkovací zóny v metropoli se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V původních městských částech bude zatím platit původní režim parkovaní, sjednocení s nově zřízenými zónami se uskuteční asi za dva roky.