Radnice se chystají na to, že od léta budou řešit mnohem víc dopravních přestupků
10. ledna 2024 07:30
Od 1. července naroste počet přestupků, které už řeší Odbor dopravně správních agend Úřadu MČ Praha 1. „Otevřeme proto nové pracoviště odboru dopravně správních agend. Během ledna bude zahájen nábor nových zaměstnanců,“ sdělila mluvčí Prahy 1 Karolína Šnejdarová.
„S očekáváným nárůstem agendy počítáme s navýšením počtu pracovníků úřadu městské části a také o rozšíření pracoviště Odboru dopravně správních agend,“ uvedla mluvčí Prahy 2 Andrea Zoulová.
Jak se na to, že od 1. července přechází kompetence ohledně řešení přestupků z pražského magistrátu na úřad městské části, připravují na Žižkově? „Na tuto skutečnost, která pro náš úřad bude znamenat navýšení agendy, reagujeme úpravou jednotlivých pracovišť i zajištěním odpovídajících personálních kapacit. Formálně jsme na příslušném oddělení navýšili počet pracovních míst a vyhlašují se výběrová řízení na jejich obsazení. Činíme maximum, abychom ve stanoveném termínu byli připraveni a přestupkovou agendu zvládli odpovídajícím způsobem pokrýt,“ sdělil mluvčí Prahy 3 Jiří Hannich.
„Na agendu dopravních přestupků musíme připravit vhodné prostory, a to v budově v Jílovské ulici, kde je zatím pouze pracoviště oddělení zón placeného stání, a nabrat potřebné zaměstnance. Počítáme s deseti. Je také potřeba pořídit odpovídající techniku. Současně jednáme s magistrátem o edukaci těchto zaměstnanců,“ uvedl mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.
Vedení Prahy 6 už loni rozhodlo, že přestupky se budou řešit v poliklinice Pod Marjánkou, kterou městská část vlastní a díky tomu ušetří za pronájem prostor. Na místě už jsou prováděny úpravy, aby se vše do léta stihlo. Zároveň probíhá výběrové řízení na pozici vedoucího odboru přestupkového řízení a dále bude probíhat nábor nových zaměstnanců, kteří by se měli do upravených prostor přesunout v průběhu března či dubna.„Počítáme, že náklady spojené s převzetím řešení agend přestupků budou představovat odhadem zhruba 40 milionů korun. Zároveň ale předpokládáme, že výběr z přestupkové agendy pokryje vzniklé náklady,“ řekl radní pro ekonomiku a finance Prahy 6 Zdeněk Hlinský (ODS).
Praha 7 se podle mluvčího Martina Vokuše připravuje na novou agendu, která bude převedena z hlavního města, již téměř rok. „Otevřeme nově upravené pracoviště úřadu na adrese Dělnická 44, kde bylo dříve infocentrum městské části. Aktuálně nabíráme nové kolegy a kolegyně do oddělení dopravních přestupků a zároveň připravujeme vhodné prostory na výše zmiňované adrese. Bude to pro nás velká a náročná změna, ale věříme, že to zvládneme a k 1. červenci letošního roku budeme plně připraveni na převzetí této nově svěřené agendy,“ řekl mluvčí serveru Pražský patriot.
„V červenci letošního roku nás čeká převzetí agendy dopravních přestupků. Připravujeme proto personální a technické zabezpečení agendy, stejně tak odpovídající prostory,“ uvedl mluvčí Prahy 8 Martin Šalek.
Nové pracoviště, které bude řešit přestupky v dopravě, otevře radnice Prahy 9. „Na tuto změnu se připravujeme intenzivně. Určení pracovníci úřadu budou vyškoleni v této problematice a osvojí si potřebné dovednosti. Zároveň budeme využívat automatizace některých procesů a věříme, že důslednou prací přispějeme k větší bezpečnosti v deváté městské části. Ať už se jedná o postihování rychlé jízdy, jízdy na červenou, jízdy s přetíženým nákladem a podobně,“ řekla mluvčí Majka Kurková.Praha 10 se podle mluvčího radnice Jána Bruno Troppa na tuto změnu připravuje v součinnosti s magistrátem. „Nyní probíhají přípravy organizační a hlavně personální. To znamená například posílení odboru dopravy, co se počtu nových zaměstnanců týče,“ řekl.
Do rekonstruované budovy bývalé ubytovny Sandra nedaleko stanice metra Opatov se přestěhuje Odbor dopravy včetně nových systemizovaných míst pro agendu dopravních přestupků. „Zajišťujeme personální zabezpečení, ve spolupráci s magistrátem také sofwarové zabezpečení a další potřebné vybavení,“ řekla tajemnice Úřadu městské části Praha 11 Simona Klimakovská.
Praha 12 má na úřadě městské části od začátku letošního roku kvůli chystané agendě nový odbor správního trestání, který bude projednávat dopravní přestupky. „Převzetí této agendy nebude co do jejího rozsahu a všech technických a organizačních souvislostí rozhodně jednoduchou záležitostí. Z tohoto důvodu nepodceňujeme přípravnou fázi a podnikáme již konkrétní kroky – zahájili jsme nábor zaměstnanců, řešíme přípravu jejich pracoviště, společně s magistrátem a městskými částmi řešíme koordinovaně otázku softwarového vybavení, převzetí spisů, zajištění odborných školení,“ uvedla mluvčí Prahy 12 Petra Svobodová.
Vedení městské části podle ní vnímá převzetí této agendy jako jednu z priorit letošního roku a poskytuje úřadu patřičnou součinnost. „V tuto chvíli jsem proto optimistou a věřím, že převzetí této agendy na naší městské části zvládneme,“ dodala.„Úřad městské části Praha 13 se na převzetí agendy dopravních přestupků intenzivně připravuje. Aktuálně upravujeme stávající prostory, kde budou zřízeny nové kanceláře přímo v budově radnice na Slunečním náměstí tak, aby občané naší městské části stále mohli vyřizovat své záležitosti na jednom místě. Připravujeme výběrová řízení na personální obsazení tohoto nového oddělení a věřím, že převzetí nové agendy od magistrátu zvládneme,“ řekl starosta Prahy 13 David Vodrážka (ODS).
Na vznik nového odboru spravujícího dopravní přestupky se Praha 14 podle své mluvčí Veroniky Berné připravuje už od loňského roku. Byly zajištěny a dle potřeb dispozičně upraveny vhodné prostory v rámci radničních budov v ulici Bratří Venclíků na Černém Mostě.
„Pracoviště bude mít samostatný vstup z ulice, což umožní rychlejší odbavování přestupkové agendy. Rovněž se aktuálně řeší i personální obsazení odboru,“ sdělila.
„Praha 15 se již od ledna 2023 intenzivně připravuje na převzetí a výkon těchto agend. Jedná se zejména o zajištění programového vybavení, kvalifikovaného personálu a odpovídajících prostor s dostatečným komfortem pro pracovníky a občany, kteří přijdou na úřad řešit své přestupky,“ řekla mluvčí městské části Pavlína Nejedlíková.