Radnice se chystají na nové úředníky, budou řešit dopravní přestupky
1. června 2024 09:30
Dopravní přestupky dosud řešil magistrát, avšak od 1. července je budou mít na starosti radnice. Důvodem změny je novela silničního zákona. Magistrátní úředníci se po změně budou zabývat odvoláními proti rozhodnutí radnic.
Několik nových zaměstnanců přijala Praha 1, v jejich hledání pokračuje. Vzhledem ke složitosti problematiky jsou na ně podle mluvčí Karolíny Šnejdarové kladeny zvýšené nároky. „Musí disponovat znalostmi, orientací a aplikací zákonů, zejména v případech závažných přestupků," uvedla. Noví úředníci budou sídlit v Jungmannově ulici.
Radnice Prahy 2 plánuje úředníky výhledově nastěhovat do Korunní ulice. Přijme 15 nových zaměstnanců. „Postupně je přijímáme, vzděláváme a vybavujeme pracoviště výpočetní a kancelářskou technikou," řekla mluvčí Andrea Zoulová.
O čtyři pracovníky méně nabere Praha 3, počet podle mluvčího Jiřího Hannicha vychází z doporučení od magistrátu. „V současné době běží výběrová řízení na obsazení těchto pozic. Rozšiřujeme stávající pracoviště v Seifertově ulici," dodal.
Nové oddělení vytvořila v historické budově Nuselské radnice Praha 4. Nové zaměstnance vzdělává v oblasti dopravních přestupků a v práci s elektronickými systémy. „Do nového oddělení zatím nastoupilo 11 zaměstnanců, ale není vyloučeno, že se vzhledem k rozsáhlosti agendy budeme muset počet zaměstnanců ještě navýšit. Několik přešlo do nového oddělení z jiných pracovišť úřadu, ostatní byli nově přijati," sdělil mluvčí Jiří Bigas
Na zpracování dopravní agendy má radnice Prahy 6 nyní 13 referentů, kapacita příslušného odboru je až 42 lidí. „Nábor pracovníků pokračuje. Bylo nutné zřídit nové prostory v Poliklinice Pod Marjánkou,“ řekl mluvčí Marek Zeman. Agenda už se tam vykonává, pracoviště by mělo být dokončené do poloviny června.Radnice Prahy 7 na začátku letoška podle mluvčího Martina Vokuše schválila nový organizační řád, kterým v oddělení dopravních přestupků přidala šest nových pracovních míst. „Noví kolegové se nyní zaučují na případech, které máme v gesci již nyní, to znamená přestupky ze zóny placeného stání, a chystají se také na složení odborných úřednických zkoušek," uvedl. Noví úředníci budou sídlit v Dělnické ulici, kde úřad nyní upravuje vnitřní prostory.
Devět nových úředníků nabrala devátá městská část, připravila pro ně prostory v budově radnice v Sokolovské ulici, které dosud pronajímala. Otázku nových prostor má vyřešenou také Praha 10, přijme osm nových zaměstnanců, sdělil mluvčí Ján Tropp.
Nový odbor vznikl na radnici Prahy 12. Zaměstnance pro něj získal úřad hlavně reorganizací své struktury a počet nových zaměstnanců podle vedoucího odboru správního trestání Tomáše Slámy nelze přesně říct. „Problematikou dopravních přestupků v celém rozsahu se bude zabývat celkem 15 zaměstnanců," uvedl.
Prostory ve své budově pouze upravila Praha 13, kde budou úředníci řešící dopravní přestupky sídlit v prvním patře. Několik měsíců se na změny připravovala radnice Praha 14 na východě Prahy. Ve zrekonstruovaných prostorách radnice v ulici Bratří Venclíků bude od července nové pracoviště s vlastním vchodem z ulice.