
Radnice Prahy 2 zavedla novinky pro občany i podnikatele
8. ledna 2024 10:46
Díky spuštění Elektronické platební brány na webových stránkách městské části mohou dnes občané Prahy 2 většinu místních poplatků, ale i pokuty a náhrady nákladů ve správním řízení nebo správní poplatky, hradit z počítače nebo mobilního telefonu.
Další novinka, kterou je Virtuální prohlídka úřadu, umožňuje lepší orientaci v budově úřadu. „V této souvislosti nabízíme občanům také novou aplikaci Virtuální lístek, kterou jistě ocení zejména uživatelé chytrých technologií. Těm odpadne čekání na úřadě ve frontě. Zařadí se do ní virtuálně prostřednictvím mobilního telefonu,“ sdělil Kopecký.

Čtěte také:
Úřad Prahy 14 zavedl novinky, další chystá
Aplikace také občanům umožní, aby si mohli schůzku či jednání rezervovat na konkrétní termín. Virtuální lístek lze snadno stáhnout pro operační systémy Android i iOS.
Webové stránky městské části nabízí však ještě další nové funkcionality. Přibyl také Online formulář pro vyřízení záštit a pronájmu veřejných ploch, který zjednodušil dosavadní systém a urychlil celý schvalovací proces.
„Další zajímavou novinkou zejména pro podnikatele a živnostníky je pak nedávné spuštění Notifikace pro pronájem nebytových prostor, které zájemcům přijdou ve chvíli, kdy se na webu Prahy 2 objeví nové nabídky,“ sdělil Kopecký.„A konečně nesmím zapomenout ani na zprovoznění Poplatkového automatu, který tak nabízí další způsob úhrady správních poplatků, pokut, nákladů řízení nebo parkovacích oprávnění bez nutnosti návštěvy pokladny,“ dodal.
Automat se nachází v přízemí budovy úřadu v hale živnostenského odboru a brzy bude k dispozici i na detašovaném pracovišti úřadu v Jaromírově ulici.