dnes
Pondělí - jasno
1°C
zítra
Úterý - skorojasno
1°C
pozítří
Středa - oblacno
2°C
Pražská politika

Radní Ropková představila plnění memoranda o podpoře inovativních projektů ve vzdělávání

V prostorách Kongresového centra Praha, kde se v těchto dnech koná 22. ročník tradiční přehlídky pražského školství Schola Pragensis, představila radní pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková plnění memoranda o digitálním vzdělávání mezi ministerstvem školství, hlavním městem a Czech ICT Alliance, jež bylo uzavřeno v srpnu tohoto roku. 

Současně společně se zástupci firem představila osm konkrétních projektů zaměřených na implementaci inteligentních technologií do vzdělávání.

„Podepsané memorandum symbolizuje společný zájem signatářů o spolupráci při podpoře inovativních projektů v oblasti vzdělávání zaměřených na využití digitálních technologií ve vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti,“ uvedla radní Ropková a připomněla: „Při podpisu memoranda jsme se zavázali společně s firmami v roli zkušených mentorů identifikovat inovativní služby a produkty pro pražské školy.“ Tyto inovativní služby a produkty pro pražské školy, které budou nabízeny školám k pilotnímu bezplatnému ověřování, následně radní Ropková společně se zástupci firem inkubovaných v Prague Startup Centre představila. Jedná se celkem o osm projektů. „Tyto projekty mají za cíl ukázat cestu, kterou bychom se v pražském vzdělávání mohli vydat a využít pro naše žáky a studenty naplno potenciál digitálního věku,“ uvedla radní.

Prvním z představených projektů byla cloudová platforma společnosti Glogster pro multimediální prezentaci a interaktivní výuku, která bude zacílena na základní a střední školy v metropoli.

Naopak na všechny druhy škol, a to včetně škol mateřských a vysokých, je určen software a pomůcka pro učitele TOGlic, jež vznikl na základě praktických zkušeností ze skutečných vyučovacích hodin. Tato pomůcka rozvíjí pomocí patnácti zajímavých výukových aktivit vzájemnou komunikaci a fyzickou spolupráci mezi žáky a využívá při tom libovolný hardware, který je ve třídě k dispozici.

Dalším představeným projektem byla aplikace Corinth, jež využívá nejmodernější technologie v podobě interaktivního trojrozměrného prostoru a rozšířené reality s cílem představit často velmi obtížně pochopitelnou látku v oblasti přírodních věd.

Na podobném principu funguje i projekt pro střední školy Techambition, který za pomoci online vizuálních úkolů napomůže rozvinout debatu mezi studenty o matematice a využít tak jednu z nejmodernějších forem interaktivní výuky.

Pro žáky základních škol je určena online aplikace Včelka v podobě učebního nástroje nové generace určeného na zlepšení úrovně čtení a pomoci při obtížích se čtením, a to včetně dyslexie.

Podobné zaměření má i projekt Rozečtise, který během dvaceti hodin naučí uživatele zvládat čtení textu dvojnásobně rychleji. To ulehčí zejména žákům třetích a čtvrtých ročníků středních škol učební postupy a přispěje k rychlejšímu zvládnutí učiva. Projekt je samozřejmě sekundárně využitelný i pro jiné skupiny uživatelů.


Další články
Nahoru