dnes
Čtvrtek - zatazeno
10°C
zítra
Pátek - polojasno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Radní, proč milion na reklamu ženské cyklistiky? Vašáryová v sukni na kole je pro Pražanky sen
Magda Vašáryová ve slavném filmu Postřižiny. Foto: celebritynet.cz

Radní, proč milion na reklamu ženské cyklistiky? Vašáryová v sukni na kole je pro Pražanky sen

Když server Pražský patriot před týdnem informoval o aktuálním rozhodnutí radních, kteří pošlou skoro milion korun na podporu ženské cyklistiky v Praze, zpráva vyvolala u čtenářů obrovský zájem a na facebookoovém profilu našeho webu se hojně diskutovalo. Reakce na usnesení politiků byly vesměs negativní. S odstupem pár dní jsme se pročetli důvodovými zprávami a přílohami k tisku a vybrali pár perliček. Možná poslouží pro pobavení, možná k zamyšlení, možná k vzteku. Dojem ať si už každý udělá sám.
Tisk k projektu SWITCH předkládal do Rady hl. m. Prahy náměstek primátorky Petr Dolínek. Když se v médiích po schválení usnesení snesla na projekt kritika, někteří politici z vedení města od něj dávali ruce pryč, byla to prý „akce pana Dolínka". Nutno však v rámci obejktivity podotknout, že pro zmiňované usnesení hlasovalo 18. listopadu  všech sedm radních, nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel hlasování.

Schválený tisk k projektu SWITCH s názvem „Kolo-součást života“ počítá s tím, že z pražského rozpočtu půjde téměř milion korun na to, aby se zvýšil zájem Pražanek o cyklistiku.

Mezinárodní projekt má v pražském podání cílit hlavně na ženy ve věku 25 až 40 let. Důvod? Prý sice jezdí rády rekreačně, ale ve využívání kola jako dopravního prostředku zaostávají za muži. Hygiena, požadavky na vzhled a další kritéria prý brání ženám jezdit na bicyklu do práce či na nákupy.

Zajímavosti (perličky, poznámky…) z veřejně přístupného usnesení pražských radních:

V rámci projektu SWITCH byla navržena kampaň zaměřená na motivaci žen (ve věku 25 až 40 let) k častějšímu využití jízdního kola pro cesty po městě. Cílová skupina byla vybrána na základě dat z kvantitativních průzkumů a analýzy potřeb. V Praze žije zhruba 200 000 tisíc žen v tomto věku. Kampaň bude mít samozřejmě částečný dopad také i na celkovou skupinu obyvatel středního věku žijících v Praze.

Hlavní snahou kampaně není přimět ženy k výhradnímu využívání jízdního kola, ale pozitivně je motivovat a podpořit v těch případech, kdy je kolo alternativou k využívání automobilu pro každodenní cesty do práce, školy či za jinými povinnostmi.

Magda Vašáryová v sukni na kole je podle současného politického vedení Prahy ideálem, ke kterému ženy vzhlíží:

 

Hlavními částmi navrženého projektu je Image kampaň (fotosoutěž, proměna měsíce, publikování seriálu s užitečnými tipy, podpora vydání a překladu publikace s náměty ty a tipy pro ženy na kole…), vznik nadstavby pro mobilní aplikaci na sčítání ujetých kilometrů, kampaň Nakupuj na kole a Škola městské cyklistiky v podobě seminářů pro cílovou skupinu a instruktážních videí.

Image kampaň může zahrnovat podle dohody s konkrétními mediálními partnery:
 – Fotosoutěž – ženy se stylem na kole, „vyfoť se na kole a pošli do soutěže svůj příběh“. Odměnou pro vybrané příspěvky budou drobné módní doplňky, Hlavní odměnou může být „proměna měsíce/roku“

Proměna měsíce/roku – může být zároveň odměnou pro vybraný příspěvek, kompletní proměna stylu (vizážista, kadeřník, módní návrhář). Vše směřuje ke stylové jízdě na kole po městě.  

Hlavními tématy komunikační kampaně bude styl, ženství, zdraví a zvládání každodenních povinností za pomocí jízdního kola.

Ženy cyklistky vnímají jako obvyklé, že je žena oblečena do cyklistického oblečení a má helmu. Jinak si svoji jízdu na kole po Praze představit neumí. Magda Vašáryová v sukni na kole je ideálem, ke kterému ženy vzhlíží. Nedokážou si ale představit, že by samy takto na kole vyrazily.

Anketa

Praha dá z rozpočtu milion korun na podporu ženské cyklistiky v metropoli. Souhlasíte s tím?

6.8%
(6.8%)
93.2%
(93.2%)
Než se některé ženy rozhodly, že začnou jezdit po Praze na kole, dopomohlo jim k tomu jejich okolí. Samy nenašly motivaci začít. Důležitá byla podpora kolegů v práci, přítele či kamarádky.

Za typického městského cyklistu je považován mladý muž; ženy jsou v jízdě na kole omezeny péčí o domácnost a děti. Povědomí o intermodalitě je mezi cyklistkami malé a samy aktivně informace nevyhledávají. Poměrně dobré je povědomí o možné přepravě kola v metru, přeprava s pomocí vlaků nebo tramvají je podstatně nižší. 

Původní článek k tématu:

Z pražského rozpočtu půjde milion na to, aby se ženy naučily jezdit do práce na kole


Další články
Nahoru