dnes
Neděle - jasno
22°C
zítra
Pondělí - prehanky-dest
23°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
12°C
Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat
Pohled na západní portály tunelu Radlice. Téměř tři kilometry radiály povedou pod zemí. Vizualizace: PUDIS & SATRA & ARTOO / mestskyokruh.info

Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat

Připravovaná radiála, propojující Smíchov a Radlice, není pro rozvoj pražské dopravy prioritní stavbou. Město bude pokračovat v její projektové přípravě, samotná stavba bude nicméně muset počkat až poté, co se vybudují důležitější projekty, jako je linka metra D. V rozhovoru s ČTK to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že zatímco takzvaná Radlická radiála z dopravního hlediska smysl dává, v územním plánu rovněž zahrnutá Břevnovská a Vysočanská radiála již nikoliv a město od nich upustí.

Scheinherr ve svých plánech vychází z takzvaného plánu udržitelné mobility, který město v posledních letech připravuje a který by měl navrhnout strategii rozvoje dopravy v metropoli do roku 2030.

„Tam se dozvíme, že Radlická radiála ano, pokračovat, ale prozatím pouze v projektové přípravě, protože na ni reálně nejsou peníze," řekl náměstek. Dodal že prioritou pro pražskou dopravu je v tuto chvíli metro D, což znamená investici v hodnotě desítek miliard korun. Stavba radiály má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun.

Kromě radlické komunikace město plánovalo rovněž Břevnovskou radiálu, propojující vnější a vnitřní okruh na západě Prahy, a dokončení Vysočanské radiály od Průmyslového polookruhu k Městskému okruhu. „Odborníci ze všech možných institucí se shodují, že tyto radiály už význam vůbec nemají," uvedl náměstek.

Scheinherrův výrok se nelíbí opozičnímu zastupiteli Petrovi Stuchlíkovi (ANO). „Radiála je naplánována více než 50 let, občané zejména Prahy 5 na ni zoufale čekají, aby ji nyní revolucionář Scheinherr zabil. Radlická radiála je přitom nejpřipravenější z velkých pražských dopravních staveb," uvedl.

Původní koncepce rozvoje pražské komunikační sítě zvaná Základní komunikační systém (ZÁKOS) vznikla v 60. a 70. letech a počítala s celou řadou radiál. Část z nich již existuje, například část Vysočanské či Štěrboholská. Od budování dalších se po roce 1989 upustilo. To se týká například Žižkovské radiály, která měla po demolici velké části původní zástavby propojit Olšanskou ulici s magistrálou.


Starý Chodov: Diskuse na téma doprava

Včera v 08:09

Praha 11 zve 29. května od 18 hodin na veřejnou diskusi na téma dopravy v lokalitě Starého Chodova.

Koncert skupiny Muse v neděli omezí dopravu

22. května 2019 ve 14:12

V neděli 26. května bude v souvislosti s koncertem britské skupiny Muse na letišti v Letňanech, kde se očekává velké množství návštěvníků, omezen provoz na některých komunikacích v okolí. 

V ulicích Komořan budou provedeny výkopové práce

22. května 2019 v 11:13

Komořany čekají od konce května výkopové práce, které budou provedené v chodnících. Naplánovány jsou do první červencové dekády, kdy budou pokládány optické kabely pro UPC.

Malostranská – Chotkovy sady: V neděli nepojedou tramvaje

22. května 2019 v 09:05

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v neděli 26. května od 8 hodin do 20 hodin k přerušení provozu tramvají v úseku Malostranská – Chotkovy sady, v uvedeném směru.   

Chotkovy sady – Malostranská: V sobotu nepojedou tramvaje

22. května 2019 v 09:00

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde v sobotu 25. května od 8 do 20 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Chotkovy sady – Malostranská.

Bubenečský tunel - tubus A bude uzavřen

21. května 2019 v 08:02

Z důvodu závady na požárních čidlech v úseku části tubusu A bude uzavřen Bubenečský tunel – tubus A (směr Barrandovský most) 22. května od 0,30 hodin do 2,30 hodin.

Další články
Nahoru