dnes
Pondělí - jasno
0°C
zítra
Úterý - jasno
0°C
pozítří
Středa - zatazeno
0°C
Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat
Pohled na západní portály tunelu Radlice. Téměř tři kilometry radiály povedou pod zemí. Vizualizace: PUDIS & SATRA & ARTOO / mestskyokruh.info

Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat

Připravovaná radiála, propojující Smíchov a Radlice, není pro rozvoj pražské dopravy prioritní stavbou. Město bude pokračovat v její projektové přípravě, samotná stavba bude nicméně muset počkat až poté, co se vybudují důležitější projekty, jako je linka metra D. V rozhovoru s ČTK to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že zatímco takzvaná Radlická radiála z dopravního hlediska smysl dává, v územním plánu rovněž zahrnutá Břevnovská a Vysočanská radiála již nikoliv a město od nich upustí.

Scheinherr ve svých plánech vychází z takzvaného plánu udržitelné mobility, který město v posledních letech připravuje a který by měl navrhnout strategii rozvoje dopravy v metropoli do roku 2030.

„Tam se dozvíme, že Radlická radiála ano, pokračovat, ale prozatím pouze v projektové přípravě, protože na ni reálně nejsou peníze," řekl náměstek. Dodal že prioritou pro pražskou dopravu je v tuto chvíli metro D, což znamená investici v hodnotě desítek miliard korun. Stavba radiály má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun.

Kromě radlické komunikace město plánovalo rovněž Břevnovskou radiálu, propojující vnější a vnitřní okruh na západě Prahy, a dokončení Vysočanské radiály od Průmyslového polookruhu k Městskému okruhu. „Odborníci ze všech možných institucí se shodují, že tyto radiály už význam vůbec nemají," uvedl náměstek.

Scheinherrův výrok se nelíbí opozičnímu zastupiteli Petrovi Stuchlíkovi (ANO). „Radiála je naplánována více než 50 let, občané zejména Prahy 5 na ni zoufale čekají, aby ji nyní revolucionář Scheinherr zabil. Radlická radiála je přitom nejpřipravenější z velkých pražských dopravních staveb," uvedl.

Původní koncepce rozvoje pražské komunikační sítě zvaná Základní komunikační systém (ZÁKOS) vznikla v 60. a 70. letech a počítala s celou řadou radiál. Část z nich již existuje, například část Vysočanské či Štěrboholská. Od budování dalších se po roce 1989 upustilo. To se týká například Žižkovské radiály, která měla po demolici velké části původní zástavby propojit Olšanskou ulici s magistrálou.


Uzavření Bubenečského tunelu od soboty do neděle

18. ledna 2019 v 07:15

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude probíhat úplné noční uzavření Bubenečského tunelu od soboty 19. ledna od 23 hodin do neděle 20. ledna do 5 hodin.

I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského: Přerušení provozu tramvají

14. ledna 2019 v 18:26

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 18. ledna od 0.40 hodin do 4.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov.

Radošovická – Nádraží Hostivař: Zítra nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:52

V neděli 13. ledna bude od 10 do 16:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař.

Další články
Nahoru