dnes
Úterý - jasno
8°C
zítra
Středa - jasno
10°C
pozítří
Čtvrtek - polojasno
14°C
Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat
Pohled na západní portály tunelu Radlice. Téměř tři kilometry radiály povedou pod zemí. Vizualizace: PUDIS & SATRA & ARTOO / mestskyokruh.info

Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat

Připravovaná radiála, propojující Smíchov a Radlice, není pro rozvoj pražské dopravy prioritní stavbou. Město bude pokračovat v její projektové přípravě, samotná stavba bude nicméně muset počkat až poté, co se vybudují důležitější projekty, jako je linka metra D. V rozhovoru s ČTK to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že zatímco takzvaná Radlická radiála z dopravního hlediska smysl dává, v územním plánu rovněž zahrnutá Břevnovská a Vysočanská radiála již nikoliv a město od nich upustí.

Scheinherr ve svých plánech vychází z takzvaného plánu udržitelné mobility, který město v posledních letech připravuje a který by měl navrhnout strategii rozvoje dopravy v metropoli do roku 2030.

„Tam se dozvíme, že Radlická radiála ano, pokračovat, ale prozatím pouze v projektové přípravě, protože na ni reálně nejsou peníze," řekl náměstek. Dodal že prioritou pro pražskou dopravu je v tuto chvíli metro D, což znamená investici v hodnotě desítek miliard korun. Stavba radiály má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun.

Kromě radlické komunikace město plánovalo rovněž Břevnovskou radiálu, propojující vnější a vnitřní okruh na západě Prahy, a dokončení Vysočanské radiály od Průmyslového polookruhu k Městskému okruhu. „Odborníci ze všech možných institucí se shodují, že tyto radiály už význam vůbec nemají," uvedl náměstek.

Scheinherrův výrok se nelíbí opozičnímu zastupiteli Petrovi Stuchlíkovi (ANO). „Radiála je naplánována více než 50 let, občané zejména Prahy 5 na ni zoufale čekají, aby ji nyní revolucionář Scheinherr zabil. Radlická radiála je přitom nejpřipravenější z velkých pražských dopravních staveb," uvedl.

Původní koncepce rozvoje pražské komunikační sítě zvaná Základní komunikační systém (ZÁKOS) vznikla v 60. a 70. letech a počítala s celou řadou radiál. Část z nich již existuje, například část Vysočanské či Štěrboholská. Od budování dalších se po roce 1989 upustilo. To se týká například Žižkovské radiály, která měla po demolici velké části původní zástavby propojit Olšanskou ulici s magistrálou.


Pražští lidovci mají nové vedení, předsedou byl zvolen Vít Šolle

17. března 2019 ve 20:33

Na sobotní volební Pražské městské konferenci KDU-ČSL došlo k výrazné obměně vedení. Předsedou pražské KDU-ČSL se stal učitel a zastupitel Prahy 5 Vít Šolle.

Parkovací zóny v Praze 13? Odpoví průzkum mínění obyvatel

17. března 2019 v 06:28

V období od 18. března do 30. dubna bude v Praze 13 probíhat průzkum, jak obyvatelé pohlížejí na případné zavedení parkovacích zón.

Uzavření Bubenečského tunelu na víkend

15. března 2019 ve 14:53

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Bubenečský tunel od soboty 16. března od 23 hodin do neděle 17. března do 5 hodin uzavřen.

U Vršovického hřbitova bude uzavřen podjezd pod železniční tratí

14. března 2019 v 15:37

Od 17. do 22. března bude vždy v noci, a to od 21 do 5 hodin, uzavřen podjezd pod železniční tratí na ulici U Vršovického hřbitova. Důvodem je pokračující rekonstrukce železničního mostu v rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. nádraží.

Další články
Nahoru