Radlická radiála není podle pražského radního prioritou, město na ni nebude spěchat
11. prosince 2018 12:20
Scheinherr ve svých plánech vychází z takzvaného plánu udržitelné mobility, který město v posledních letech připravuje a který by měl navrhnout strategii rozvoje dopravy v metropoli do roku 2030.
„Tam se dozvíme, že Radlická radiála ano, pokračovat, ale prozatím pouze v projektové přípravě, protože na ni reálně nejsou peníze," řekl náměstek. Dodal že prioritou pro pražskou dopravu je v tuto chvíli metro D, což znamená investici v hodnotě desítek miliard korun. Stavba radiály má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun.
Kromě radlické komunikace město plánovalo rovněž Břevnovskou radiálu, propojující vnější a vnitřní okruh na západě Prahy, a dokončení Vysočanské radiály od Průmyslového polookruhu k Městskému okruhu. „Odborníci ze všech možných institucí se shodují, že tyto radiály už význam vůbec nemají," uvedl náměstek.
Scheinherrův výrok se nelíbí opozičnímu zastupiteli Petrovi Stuchlíkovi (ANO). „Radiála je naplánována více než 50 let, občané zejména Prahy 5 na ni zoufale čekají, aby ji nyní revolucionář Scheinherr zabil. Radlická radiála je přitom nejpřipravenější z velkých pražských dopravních staveb," uvedl.
Původní koncepce rozvoje pražské komunikační sítě zvaná Základní komunikační systém (ZÁKOS) vznikla v 60. a 70. letech a počítala s celou řadou radiál. Část z nich již existuje, například část Vysočanské či Štěrboholská. Od budování dalších se po roce 1989 upustilo. To se týká například Žižkovské radiály, která měla po demolici velké části původní zástavby propojit Olšanskou ulici s magistrálou.